Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Špatné kotouče


Phobos

Recommended Posts

Zdravím,

neřešil jste někdo na 208 špatné kotouče?

 

Motor mám 1,4 benzín

Na pravidelném servisu po 3 letech a 33tis km mi řekli, že přední i zadní kotouče jsou na výměnu a to jsem ještě ani jednou neměnil destičky. Řešil jsem to s koncesionářem a nyní i s importérem pro ČR jelikož má auto prodlouženou záruku na 5 let. Bohužel s extra ochotou jsem se nesetkal, prý běžné opotřebení a vliv prostředí. S autem jezdím normálně, žádná plyn brzda. Přemýšlím, zda to nezavést ještě do jiného autorizovaného servisu, co na to řeknou. Za výměnu chtějí nemalou částku, což se mi u relativně nového auta nelíbí, že :myslim  . Díky

Přední kotouče, zevnitř a zvenku.
post-52490-0-67260200-1441563653_thumb.j

post-52490-0-76580000-1441563674_thumb.j

 

post-52490-0-69097500-1441563670_thumb.j

post-52490-0-38213600-1441563672_thumb.j

post-52490-0-49397600-1441563677_thumb.j


Zadní kotouče, zvenku a zevnitř, takto neobržděné jsou už 2 roky, což mi tvrdili že je v pořádku, že se to obrzdí  :roll

post-52490-0-24141400-1441563679_thumb.j

post-52490-0-07205600-1441563681_thumb.j

post-52490-0-60799700-1441563683_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No zadek se neobrzdí...díky proměnemu brzdnému účinku kdy primárně brzdí předek a pouze když nestíhá....jsi naložený atd tak začne brzdit zadek....proto se doporučuje občas na rychlostce při jízdě zatáhnout ručku nepravidelně na 200-300m a obrzdit to...

Ale mít po 33tis km takhle KO předek ...to je docela mazec....no jo no....šetření na materiálu dnešních dní... :myslim

Já měnil origo předek na 307sw 2007 po 150 tis km......dal jsem Brembo a podle opotřebení po 22tis km odhaduju nájezd tak 50-60 a je po nich.... :roll

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záruka na 5 let hlavně zaručuje, že nepůjdeš do jiného (levnějšího) servisu. Jinak bys mohl popřemýšlet, zda je to jinde levnější. Ale pak by se mohli cukat uznat záruku při poruše něčeho jiného, např. ABS. Mají tu záruku na 5 let dobře vymyšlenou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No zadek se neobrzdí...díky proměnemu brzdnému účinku kdy primárně brzdí předek a pouze když nestíhá....jsi naložený atd tak začne brzdit zadek....proto se doporučuje občas na rychlostce při jízdě zatáhnout ručku nepravidelně na 200-300m a obrzdit to...

Ale mít po 33tis km takhle KO předek ...to je docela mazec....no jo no....šetření na materiálu dnešních dní... :myslim

Já měnil origo předek na 307sw 2007 po 150 tis km......dal jsem Brembo a podle opotřebení po 22tis km odhaduju nájezd tak 50-60 a je po nich.... :roll

O Brembo taky uvažuju, mohly by vydržet jednou tolik(ale kdo ví, že :-D a jestli mi je tam vůbec namontují), případně origo po dalších 30tis. zase kotouče :grr . JInak s origo kotoučema a destičkama to brzdí parádně, když na to příjde, tak jsou dost ostrý.

 

 

podle mého to auto nejezdilo denně, pak ty kotouče vypadají jak vypadají, což ale není důležité--osobně si myslím, že s tím neuděláš nic a výměnu zaplatíš, navíc dnes už ty brzdy nevydrží to co kdysi, šetří se na všem

Úplně denně ne, ale několikrát do týdne ano. Šetří se na hodně věcech, ale ve výsledku koncový člověk neplatí míň, spíš naopak.

 

Záruka na 5 let hlavně zaručuje, že nepůjdeš do jiného (levnějšího) servisu. Jinak bys mohl popřemýšlet, zda je to jinde levnější. Ale pak by se mohli cukat uznat záruku při poruše něčeho jiného, např. ABS. Mají tu záruku na 5 let dobře vymyšlenou.

Přitom to tak hezky vypadá, že budete 5 let "bez starostí" že by se nemělo do ničeho zásadního kromě oleje, filtrů, brdových destiček, gum a tak, investovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

jestli se tyhle konkrétně zadní kotouče samy obrzdí,tak  z toho dřív otěhotníš...

 

předek je dobrý aušuš..to je Starline...?

 

zadek dle foto nemá stejný účinek pravá / levá deska ,to chce vzít do teplých a ocelákem a podívat se tomu pod sukni.

je na zvážení ještě styl jízdy, ono když si to auto šetříš a jezdí to párkrát,taky dobře ,ale jak na co .Nejednou jsem shazoval zánovní kotouče nebo  desky rodičům v důchodě na autech,jezdí s tím jak s hnojem akorát a to brzdám vůbec nesvědčí. Takže špatně sjetý kotouč nebo desky , bordela víc vrstev než obvykle...takže zase soustruh a 100 kč za kotouč to srazit.....to je pak samé ..jezdí dobře ,nic nebouchá ,netluče ....ale prd brzdí .....to nevadí.....nic jsem si nevšiml... :bojim

Vem to občas na polygon do Mejta nebo do Mostu ,tam se s brzdama nemažou a ty kotouče svítí ,jak jim to prospívá...a dlouhé mírné brzdění tam nepotkáš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 měsíců později...

Měl jsem aut už hodně, ale se zadními kotouči jsem nikdy neměl problem. P208 má najeto necelých 5 tis km, na zadních kotoučích jsou viditelné drážky na povrchu, prostě nejsou hladké jako přední. Obávám se, že časem to dopadne, jak zde popsáno. Auto jezdí každý den, nemám pocit, že bych brzdy šetřil, ovšem jezdím sám nebo max. ve dvou. Nebudou obecně zadní brzdy na p208 nějaké problematické ? Je to dle vás na reklamaci u Peugeotu? Dám sem pro ilustraci i foto

post-4484-0-78264200-1457180868_thumb.jp

Upraveno uživatelem Peetan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podobný problém mám s mojou Kiou. Niekoľko krát som reklamoval brzdy, že slabo brzdia. Po niekoľkých návštevách originálneho servisu som to vzdal. Podľa Kie je to OK. hlavne záruka 7 rokov (a vlastne na nič).

A na to, že mám nesúmerne opotrebované zadné kotúče mi povedali, že moc brzdím motorom a mám viac brzdiť brzdami. Potom mi to hlava neberie ako dosiahnem predpísanú priemernú spotrebu 6,2 litra, keď mám ročný priemer 7,4 litra. :D

PS: Som rád, že na mojom P208 máme vzadu bubny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Já vždy žasnu nad stáčením kotoučů. To se dělá, pokud tam je nějaká hrana nebo jsou fakt drážkované, jenže to má i druhou minci. A tou je minimální tlouštka kotouče. Ten může být obrzděn maximálně 1 mm z každé strany. Takže pokud tam je 1 mm drážka a prostě se stočí kotouče, jsou opět hladké, ale stále jsou na výměnu, protože nemají předepsanou tlouštku. 

 

Pokud nejsou na výměnu a je třeba dát nové destičky (a bojíme se hrany), vzal bych pilník a tu hranu upiloval. Na zdviži to jde dobře, zvedneme auto, nastartujeme a dáme rychlost, kola se točí a můžeme pilovat. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Přidám můj poznatek o kvalitě kotoučů. Žena má Ford KA II rok 2012. Kotouče zničené po 26 000KM a 4-řech letech. Při prudším brždění šílený rachot. Co to dávají do nových aut  za šunty. A to málo brzdí (většinou motorem) , ale byly zrezlé po obvodu, až se loupaly jako perník.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To se fakt divím, že to moc nevydrží. 

Já narozdíl od Lukáše jezdím klobouka a kotouče se mi lesknou, i vzadu (ale ročně dám 20-30 tkm). A to samozřejmě už nemám originál (pravda, vpředu mám origo kotouče, ale už cca 130 000 km :D)

 

Jinak moje přední desky jsou TRW a mají už 90 000 km a jsou asi v půlce. Zadní destičky mi vydržely asi 100 000 km (Textar) a kotouče vzadu tam byly minimálně 150 000 km - nevím, kdy je měnil předchozí majitel.

 

U mě začíná být ale problém s přirezáním brzdičů, tak se snažím ty brzdy využívat. Tudíž mi to už tak dlouho nevydrží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Momentálně řeším stejný problém na mém Peugeotu 208. Při mírném brždění to píská tak, že se za to stydím. Kotouče vpředu při 37tisících kilometrech vypadají přesně tak, jak jsou vyfocené tady v prvním příspěvku. Na zadních drážky. Kotouče jsou zkrátka špatné. Určitě si tam ty stejný kotouče a desky nový nedám :D Nemáte někdo zkušenosti s kotouči Zimmermann?

 
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...
Zdravím Vás,

 

chtěl jsem napsat dříve, ale nějak jsem byl z toho všeho unavený.

 

Ve stručnosti zkusím popsat co se událo.

 

Na záruku se to nepodařilo, na konci 11/2015 jsem měnil za komplet nové(neoriginální). Pořídil jsem je zde přes fórum od Badisáka, domluva, cena, dodání super.

 

Šel jsem do komplet sady od Bremba(kotouče + destičky). Přední s antikorozní úpravou(klasické nedrážkované), zadní Brembo s antikorozní úpravou nedělá, prý kvůli ložisku kola které je napevno s kotoučem. Kotouče jsem si nechal namontovat v jiném autorizovaném servisu s domněním, že třeba najdou nějakou příčinu proč ty první takto odešli, nebyli překvapeni a ani nic neříkali.

 

Musím říct, že předzajet a zajíždět kotouče a destičky je sakra alchimie. Na internetu se dá najít x různých postupů, které jsou si velmi podobné a též vyobrazení jak se dají při předzajetí a zajení zničit :-D V mém případě 500km citlivého brždění bylo náročné, kdo máte 208, tak víte jak to má ostré brzdy ;-), na dálnici doufáte, že Vám to tam někdo nepošle a "neposerete" si díky němu kotouče či destičky za nemalé peníze. Následuje samotné zajetí, to chce volný úsek, kde není provoz. Možná zkušení namítnou, že je to blbost zajíždět nějak brzdy.

 

Po 1tis km od výměny(polovina 12/2015) jsem měnil staré zimní za nové zimní pneu v autorizovaném servise. Napoprvé bohužel kola správně nevyvážili a ani napodruhé se jim to nepodařilo, jelikož bylo znatelné klepání do volantu 80km-100km/h+ alá D1 :-D Jelikož byly Vánoce a po nich, tak během toho jsem najel dalších 1000km. Při intenzivnějším brždění bylo znatelné klepání do volantu, zvlněné nové přední kotouče? no to snad není možný :-( Nejsem si vědom ničeho při čem by dostali zabrat a mohlo by se to stát a nebo něco "pokazili" v servisu? Už jen to, že říkali, abych po cca 100km přijel na přetažení kol momentovým klíčem(dřív nic takového neříkali). Po nějaké době jsem si nechal přední zimní ještě dořetice vyvážit v jiném servisu a prý tam chybělo na každém kole 40g závaží.

 

Nyní mám na nových kotoučech najeto cca 8tis km. Při výměně na letní originální kola jsem nechal udělat i geometrii. Klepání od kol do volantu zmizelo, auto jede jak žehlička. Pocitově mi přijde, že se i klepání od brzd zlepšuje, uvidím jak to bude za nějakou dobu, i kdybych je měl vyměnit, pořád přední kotouč+destička vyjde na 1/3 ceny zadní varianty(je tam ložisko kola) :-) . Bremba brzdí parádně, i při hodně ostré jizdě na okrsce nevadnou. Pokud někdo uvažuje na novými kotouči, zvolil bych dozadu něco s antikorozní úpravou, kde to nebrzdí, tak to rezne, ale asi je to jen kosmetická záležitost.

 

 

Jak jsem zjistil(po odloupnutí rzi :-D), tak původní zadní kotouče byly taktéž Bremba ale s destičkama TRW, tak snad moje kombinace Brembo+Brembo vydrží dýl :-). Zde máte foto sundaných kotoučů + destiček, přední jsou ty vzduchem chlazené, zadní s ložiskem. Třeba to někomu pomůže . Jsem z Prahy, pokud by někdo staré koutouče chtěl viděl naživo, či by ho zajímaly detaily, napište soukromou zprávu.

post-52490-0-45305900-1465748105_thumb.j

post-52490-0-76622600-1465748107_thumb.j

post-52490-0-66713000-1465748110_thumb.j

post-52490-0-68752300-1465748113_thumb.j

post-52490-0-99670500-1465748115_thumb.j

post-52490-0-39341900-1465748118_thumb.j

post-52490-0-27891000-1465748120_thumb.j

post-52490-0-22842700-1465748123_thumb.j

post-52490-0-38895400-1465748140_thumb.j

post-52490-0-29521600-1465748143_thumb.j

post-52490-0-22725900-1465748145_thumb.j

post-52490-0-18632200-1465748147_thumb.j

post-52490-0-20848900-1465748150_thumb.j

post-52490-0-26174600-1465748152_thumb.j

post-52490-0-21155700-1465748155_thumb.j

post-52490-0-27867700-1465748159_thumb.j

post-52490-0-49768100-1465748161_thumb.j

post-52490-0-97273700-1465748168_thumb.j

post-52490-0-86253200-1465748170_thumb.j

Upraveno uživatelem Phobos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem aut už hodně, ale se zadními kotouči jsem nikdy neměl problem. P208 má najeto necelých 5 tis km, na zadních kotoučích jsou viditelné drážky na povrchu, prostě nejsou hladké jako přední. Obávám se, že časem to dopadne, jak zde popsáno. Auto jezdí každý den, nemám pocit, že bych brzdy šetřil, ovšem jezdím sám nebo max. ve dvou. Nebudou obecně zadní brzdy na p208 nějaké problematické ? Je to dle vás na reklamaci u Peugeotu? Dám sem pro ilustraci i foto

Řešil bych to s nimi co nejdříve. Do faceliftové varianty už dávají dozadu bubny(nevím jestli i u nejsilnější nafty), předtím měli kotouče všechny motorizace. Co si myslím, tak mají špatně rozvržený poměr brzdné síly, že by zadek mohl brzdit výrazně víc. Co si myslíte ostatní o poměru brzdné síly?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkus více zatížit 208. Posaď dozadu dva lidi + dej do kufru nějaké věci jako zátěž a jet se projet. Uvidíš, jaký bude poměr rozložení brzdné síly a zdali budou zadní kotouče od rezu.

Já měl na své 406 zadní kotouče ATE a byly orezlé jako máš ty. A důvod byl, že jsem jezdil ,,lehký". To se zlepšilo, když jsem dal za 406 káru a vozil palety ;):D .

 Co se týká reznutí kotoučů, tak je to běžné. Stačí párkrát zabrzdit a kotouče se lesknou. Vloni jsem měnil kotouče+destičky na své 406 - přední TWR a zadní Meyle. Ale že by tolik rezli, to teda ne.

Upraveno uživatelem OK406
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...