Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 306 2.0 HDi - EURO norma


iOrange

Recommended Posts

Ahoj klubáci, hodlám pořídit 306tku s HDičkem. Koukal už po nějakých a jen bych rád nechal od zkušenějších poradit. Tenhle motor asi evidentně podle dat z VIN viditelných v ServiceBoxu mohl mít EURO 2 i EURO 3. Je nějaký zásadní rozdíl mezi nimi co se týká spolehlivosti, spotřeby apod. ?? Mám vyhlídnutý jeden, který i podle TP má normu EURO 2 (96/69). Auto modelově rok 2000. Má všechno možný včetně regulované klimatizace snad kromě výhřevu sedaček a zadních el. oken. Pak jsem našel o cca půl rok starší auto s horší výbavou, ale překvapivě EURO 3. Ten první je prý "asi z Belgie" ten druhý je jasný němec. Je možný, že se to lišilo zemí původu ? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oba motory mají kod RHY, jsou tedy shodné. Liší se něčím, co ovlivnuje tu emisní normu, možná to je EGR ventil. Vím, že tu jsou i rozdílná čísla vstřiků. Nicméně pořád to je RHY s Boschem a nevybavuji si, že by tu probíhala diskuse nad rozdílnou spolehlivostí tohoto motoru (nepočítám rozdíl mezi vstřiky Bosch a Siemens - v 306 byl jen Bosch). 

 

Opravdu bych se nedivil tomu, pokud by se emisní norma lišila dle státu, kde se vůz poprvé prodal. Já mám rok výroby 2000 (provoz od února 2001) a mám EURO2, vůz kupován v ČR. 

 

Osobně bych se tímto rozdílem vůbec nezabýval, on je nyní mnohem větší problém najít dobrou 306 HDi, už je to přeci jen 15 leté auto, raději koupit vůz v lepším stavu a E2, než E3 do kterého se musí sypat peníze. 

Pokud bych já měl nyní kupovat vůz, byla by to opět 306 v HDi a vzhledem k tomu, že ta moje má skoro 350 tkm, nebál bych se ani vyššího čísla na budíkách. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpověď. Ten vyhlédnutý má 176 tKm. V Cebii to má 8 záznamů (08/2000 - 05/2014). Jen se zadní nápravou nebylo nic dělané. Dle majitele je OK. Nicméně po 15 letech asi snese nějakou tu opravu. Což je investice minimální. A combi v černé metalíze je taky celkem ojedinělé. Má někdo z místních přístup do autorizované aplikace, kterou Peugeot používá (pokud tedy nějaká existuje) pro zápis oprav v autorizovaných servisech ?? Našel jsem totiž tohle.

 

 

Záznamy o poškození

Číslo záznamu: 1 / 4

Datum škody

8 / 2000

Země

Belgie

Výše škody

3 944 EUR

Statut poškození

Oprava

Evidovaná místa poškození

L přední strana, levá strana, L zadní strana

Stav tachometru

8 500

 

Datum škody

9 / 2001

Země

Belgie

Výše škody

1 045 EUR

Statut poškození

Oprava

Evidovaná místa poškození

pravá strana

Stav tachometru

44 500

 

Datum škody

9 / 2002

Země

Belgie

Výše škody

3 230 EUR

Statut poškození

Oprava

Evidovaná místa poškození

přední čelo

Stav tachometru

68 000

 

Datum škody

9 / 2009

Země

ČR

Výše škody

3 005 EUR

Statut poškození

Oprava

Upraveno uživatelem iOrange
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...