Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Sharpers - Citroen C5


sharpers

Recommended Posts

Čauko pežoťáci :)

 

možná si mě někteří pamatujete, pár let zpátky sem vlastnil modrou 406ku sedana :) Dva roky sem te´d byl bez auta a teď, při rozhodování o jeho nástupci bylo od začátku téměř jisté, že to bude opět francouz. Protože 407ky byly nad moje fin. možnosti a 406ky jsou už konstrukčně zastaralé, sáhnul sem po kompromisu v podobě Citroena C5. Je to konstrukčně novější než 406ka, přitom stále levnější a dosažitelnější než 407 :)

 

Konkrétněji k mému mazlíkovi :)

 

Jedná se tedy o Citroen C5, vyrobený 11/2013, do provozu uveden v půlce roku 2014. Motor je 2.2 Hdi, 98kw, spojený s 6 stupňovým manuálem. Auto má najeto necelých 200tis km, což by sedělo jak podle servisní knížky, tak i podle stavu opotřebení interieru a podvozku.

 

V nedávné minulosti měněny rozvody a spojka včetně setrváku, za což sem fakt rád :) K autu sem dostal druhou sadu pneumatik, 5x letní na 16 alu disku :)

 

Co se týče výbavy tak se jedná o paket Exclusive, nevím jeslti je to plná ale minimálně obsahuje vše co jsem chtěl. Auto má 8x airbag, ABS, ESP, ASR, xenony, digi klima, 4x el okna, el. sedačky s výhřevem, el. zrcátka sklopná a vyhřívaná, radio na cd+měnič+ovl.pod volantem, tempomat, zadní parkovací senzory, senzor deště,6st. manuál, velký pal.pc včetně origo navigace,alarm.

 

Co se týče nedostatků, tak se jich samozřejmě pár najde. z těch kosmetických se dá vyjmenovat asi metr a půl dlouhý šrám od klíče na straně spolujezce, přední pravý růžek nárazíku značně odřený, menší vryp na kapotě a prasklina zadního nárazníku. Kolem zadní spztky je minimální povrchová koroze. Vše časem alespoň trochu zmenším, ale rozhodně to nemá moc velkou prioritu. První chci auto dostat do top stavu technicky. K tomu chybí maličkosti :

Ruční brzda sice brzdí, ale je povolená a funguje snad jen poslední zoubek, takže člověk za ní musí fakt zarvat. kroužek zpátečky se nevrací sám a člověk jej musí vždy po couvání sundat manuálně. Podle vibrací při vypnutí motoru bych tipoval nějaký špatný silentblok v motoru a poslední drobnost je že nefunguje výhřev spolujezdcovy sedačky .

 

jinak vše pracuje jak má, jak z normální tech. vybavení tak z výbavy , vše šlape na jedničku za což sem fakt rád. nemám v plánu žádný tuning nebo podobné, v plánu mám jen výměnu rádia a předního repra, zvažuji i koupi menšího subwooferu pod sedačku ale to zatim moc nevim. určitě bych rád kameru na přední sklo a časem zvažuji o dokoupení couvací kamery když už je tam ten velký displej i možnost ji připojit.

 

Doufám, že se Vám to líbí a že mě nikdo neukamenuje že sem od Peugeotu utekl ke kolegům Citroenům :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych reagoval na Tvoji minulost: Bejvávalo - C: Xantia 1.8 Break (prakticky předchůdce C5); teď viz dole.

V první řadě si nech prověřit komplet Hydroaktiv  tzn. všechny koule a kvalitu případně (doporučil bych) kompletní výměnu hydraulické kapaliny. Nezapomeň, že hydraulika je propojená s brzdami. 

Ručka je asi jen o seřízení.

A co se kosmetických úprav týká - zruš ten držák na NOKII - to je prostě děs.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ultra cesťák, super kousek a super výběr - nej verze. Vše ostatní z tohoto soudku bylo jízdně buď slabší, nebo výrazně poruchovější (mimo V6 s manuálem, ale to na každém, protože žere i trávu u cesty). Pokud vše funguje jak má tak dokáže překvapit na dálnici nejednoho spěchajícího silnějšího TDIčkáře...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hydra s brzdami nemá nic, je tam běžný PSA okruh, čerpadlo na Hydru je zde ele s řj. je to aktuální Hydra III+. Stejná jako v dnešních C5... Ručka je lanovodem na předek - ke třmenům... Už to není tak výlučný citron jako předchůdci - řekl bych za sebe bohužel. Nadruhou stranu většinu věcí zvládne i běžný "servisák". LDS mě čeká taky, jak sleze sníh  :papa

Upraveno uživatelem rootsky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, to jsem taky zažil s BXkem, že mi na dálnici praskla hadička od hlavní koule, auto si pomalinku začalo sedat, bylo tvrdý a když jsem chtěl zajet na benzínku zjistit, co se stalo, tak jsem zjistil, že ani nebrzdí ...  :myslim

 

Mám zato, že ale už od Xantie II byly okruhy oddělené.

 

Jo, C5 (nejlépe C5 III tourer) je na 90% taky nástupce mojí šlupky, jestli neskončím u nějakého MPV, ale jednoduchý auto, jako je RHZ ve 406 se už nenajde, tak ji ještě budu nějaký pátek udržovat v kondici  :roker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JJ je to takový Zeppelin. Ale právě v tom dobrém. Taky je to takový auto-zjev jak ta vzducholoď, z dnešního pohledu, letadlo ( ono to i tak jezdí - jak Zepp létal :)

 

P.S. U mě je to asi dané, měl jsem obrázek pohlednice Graf Zeppelinu nad naším domem (Jabloneckou přehradou). Ale po těch letech ho nemůžu najít :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ten rok je samozřejmě překlem, sem trouba :D rok výroby je samosebou 2003, do provozu 2004 :)

 

Jinak mám v plánu první servis, tam bude výměna oleje, kontrola nebo výměna oleje v hydractivu, oprava ručky a takového toho kroužku na řadičce co ovládá zpátečku.

 

A Franto neboj, zrušení toho držáku na mobil bude jedna z prvních uprav co tam udělám, je to strašná bejkárna :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...