Simansky Odesláno 28. únor 2015 Sdílet Odesláno 28. únor 2015 (upraveno) Zdravím, není tomu dávno co jsem při cestě predjizdel, dal svému sestihrnku podlahu, automat (4st.) si přeřadil na 2.st a vytacel se az k omezovaci, když kousek před nim najednou rána a auto přestalo jakkoliv přenášet pohon na kola. Zjistilo, ze se zlomila poloosa v místě viz. fotka. Sehnal jsem jinou a ani ne po 300 ujetých kilometrech znovu téměř stejný případ. Vyměněna poloosa, znovu zlomena v tom samém místě. Můj dotaz zní: setkal jste se s tím někdo ? Jak je mozne, ze taková masa materiálu se zlomí dvakrát za sebou ve stejném miste ? Je mozne, aby to byla sakra velká shoda náhod nebo to láme automat. Prevodovka ? Pozn. řevodovka radi víceméně tak jak ma a nijak nekope nebo něco podobného. Aby se to utrhlo, je podle me potřeba bud moc velkého kroutícího momentu nebo vznikly raz. První možnost dle mého názoru nemůže nastat a k druhé možnosti:žádné zaseknutí kol nebo jiné rázy jsem v obou případech nezpozoroval. Budu vděčný za jakékoliv rady, připomínky apod. Děkuji Vozidlo: Peugeot 607, 3.0 v6 152kw ,2001,aut.převodovka 4st. Najeto 320xxx [url=http://postimage.org/app.php]screen capture windows 7[/url Upraveno 28. únor 2015 uživatelem Simansky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
myšut Odesláno 28. únor 2015 Sdílet Odesláno 28. únor 2015 (upraveno) výkon s tím nemá nic společného . Na mým podvozku byl třeba projektovaný motor z 505 na 380 kobyl s Tčkem a všechny 4 poloosy drží to dodnes . trochu ti nastíním podobný případ ,ale trochu jiná liga . 8x8 T815ka , od kabiny dozadu poslední náprava , najel borec do skryté díry,když měl plnou sklopku na smetišti ,poloosa se propadla s kolem a gilotinovala se převodová hřídel ,prakticky na poloose ,je to ozubený kolo ,tak v něm tady to bylo nárazem http://postimg.org/image/rymd3i76b/ druhý podobný případ - volný silenblok motoru,skryté vůle v uložení silenbloku převodovky - jak to celé chodilo,náraz přenášel kardan dozadu na diferák , vymlátilo to ložisko i s uložením.Kardan to přežil bez úhon,protože má konce typu kloubový hřídel .To tvoje poloos nemá,ta je natvrdo zapuštěná a rovná . tady to bylo opakovaným vyosením hnacích a převodových rovin ,které nebyly stabilně vodorovné tady to máš gilotinované za výstupem z difu,tedy pravá poloosa ? když si měnil tu poloosu ,nic si nepozoroval..?zkoušel jsi s tím hýbat.? při převodu síly na poloosu ti tam jde pnutí,co ta osa nezvládne. Upraveno 28. únor 2015 uživatelem myšut Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 28. únor 2015 Sdílet Odesláno 28. únor 2015 myšut dovolím si tvrdit, že mám Tatru v malíčku, tak bych tě poupravil--nepropadla se poloosa s kolem, ale polonáprava, a to co nazýváš převodovou hřídelí, tak to je poloosa, na 815 se poloosy lámou jak máš na foto, u řady 138/148 se poloosy vždy ukroutily na druhém konci u diferáku...,jinak v tom nehledejte zázrak, každá poloosa má už z konstrukce dané nejslabší místo, kde se v případě většího namáhání ukroutí, je to proto, že je jednodušší vyměnit poloosu, než měnit diferák... Simansky podle mě je to prostá náhoda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Simansky Odesláno 28. únor 2015 Autor Sdílet Odesláno 28. únor 2015 (upraveno) Pánové, děkuji za odpovědi a názory. Určite to proberu se svým mechanikem. Víceméně důvod proč jsem založil toto vlakno bylo abych se ujistil zda je mozne, aby byla chyba v prevodovce. Původně byl odhad závady ze je vadna převodovka, po dlouhém snažení se mi ji podařilo sehnat a když už byl motor připraven k vyndani a výměně převodovky, stačilo sundat poloosy, přičemž se zjistiloy ze poloosa byla zlomena poblíž tisicihranu v převodovce, viz foto. V te převodovce mi lezi hodně peněz které mi chybí a proto ji prodavam, proto ted když se to stalo znovu chci mít jistotu, ze ji mohu prodat protože ta ma stávající je v pořádku, když vim jak je těžko k sehnání. Proto zvažují všechna možná řešení. Edit : při meneni poloosy (jedna se o pravou (spolujezdcova strana)) pravděpodobně nic nezpozoroval. Nejsem odborník a tak se omlouvam za nepřesný popis, ale tvrdil něco v tom smyslu ze ta poloosa drzi ve dvou ložiskách, kdyz to řeknu zkráceně a laicky tak to jedno bylo špatně tudíž to drželo pouze na jednom z nich. Melo to vliv na to ? Upraveno 28. únor 2015 uživatelem Simansky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 28. únor 2015 Sdílet Odesláno 28. únor 2015 jak píšu nahoře, pokud naroste kroutící moment nad danou mez, nejslabším místem v převodech je poloosa a ta se v přesně daném místě ukroutí, může se to stát i velkými rázy v převodech, ale píšeš, že nic takového nebylo... nevím,kde jsi to měl na zjištění závady, ale pokud se nejde po zařazení rychlosti s autem rozjet a spojka se zdá OK, tak se jde po poloosách, to samé i u automatu s převodovkou neporadím, podle márfyho zákonů se převodovka posere hned, jak prodáš tu náhradní Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.