Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

106 XN S1 1.0 5dv


MatyBA

Recommended Posts

Zdravím zdejší členy,

jsem tu uplně noveja to jen díky tomu že jsem si pořídil toto žihadlo :-D

post-49900-0-53857400-1424806313_thumb.j

post-49900-0-63175100-1424806314_thumb.j

post-49900-0-34251000-1424806315_thumb.j

Info o vozidle:
Je to 106ka s obsahem 1.0 r.v. 1993 a má navíc dvoje dvěře :D
Historie vozidla je celkem hezká, první majitel byl důchodce a kupoval to v 93 jako nové. V roce 2012, to koupil jiný důchodec a pak s tím jezdila mladá slečna cca 3km do práce no a já to koupil před 14dny za cenovku 6 000,--.

 

Podle prohlídky karoserie a podlahy vozu jsem objevil jen malou rez na začátku pravého zadního blatníku, nic co by se nedalo opravit. Horší bylo zjištění pod vozem. Je tam vidět, že byly opravovány nosníky, jsou převařené ale vcelku pěkně a nikde ani stopa po rzi. To jest u předních kol, vzadu byly opravovány podběhy, vše zavařeno a zalakováno. 

Vůz jsem koupil s horší spojkou a brzdama, v dubnu jde na technickou tak se to udělá.

Bohužel minulý týden přišly první starosti. Auto po zahřátí samo přidávalo plyn a cukalo. Podle informací zde na foru jsme dali dohromady, že je to škrtící klapka. Dnes jsem tedy zajel k automechanikovi a vyměnili jsme ji za škrtičku z VW Golf 3. Teď vše funguje jako dřív. 

No a teď plánované úpravy:
 

Převodovka:

Chtěl bych vyměnit převodovku za 5tikvalt, je tam jen 4kvalt. Musím ale zjistit jestli to půjde, budu rád za každou radu a příspěvek.

 

Budíky:
Mám budíky s hodinama, ale ty mám i na tel a chybí mi otáčkoměr. Takže výměna. Sehnal jsem za 200,-- budíky z 1.1, vše mám připraveno na přendání, jen čekám na poštu. Takže pak tam půjde.

Zapalovač:
Jelikož je to model bez výbavy, model XN. Není tam ani zapalovač. Zapalovač měl krytku na přípravě ale nevedly z pojistkové skříně kabely, takže podle návodu z tohoto fóra jsem přivedl kable a vše zapojil do zakoupeného zapalovače. Bohužel jsem byl línej, takže jsem nedal na konektory izolaci a propojily se mi kontakty, takže vylítaly pojistky - asi pět :D Takže vše znova, řeknu vám demontáž panelu byl očistec. Nyní je vše zapojeno a funguje jak má. Nešlo mi o kouření v autě, ale potřeboval jsem nabíjet telefon.

Časem budu přidávat úpravy a fotky, které budu na autě provádět.

Těm kdo dočetli až sem, děkuji za pozornost. 

Maty
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hochu pozor na ty budíky s otáčkoměrem !! Tohle bude mít rychloměr určitě vedenej lanovodem , tak abys nekoupil elektrický... A určitě to nebude mít žádnou přípravu pro otáčkoměr, takže budeš muset tahat káblíky od ŘJ ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tachometr to má mechanicky, takže budiky s otackomerem jsem sháněl mechanické. To se povedlo z verze 106 XT 1.1. Bohužel při demontáži jsem zlomil konektor bovdenu tachometru. Takže pro příště vím, ze ho nejdřív odpojim od převodovky. Poté co jsem to vyndal, jsem zjistil, ze mám úplně jiné rozložení drátu než je zmiňováno ve vlákně s otackomery. No zkusím to nějak zapojit, snad se podaří. Pokud by tu ale byl někdo, kdo to měl stejně, budu rad za každou radu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak přišly budíky a taky zklamání, zde jsou ->post-49900-0-40820900-1425217626_thumb.j post-49900-0-05525800-1425217634_thumb.j

Budíky jsou super, ikdyž maj najeto skoro o 40 000 km víc, to by tak nevadilo, ale já k nim nemám kabeláž. Sehnal jsem si schéma jak zapojit teplotu vody a palivoměr -> proto sháním černý konektor -> kdyby někdo měl doma a prodal, budu rád !!

Dál mi tam nevede nikde signálový kabel k otáčkoměru, takže budu hledat a bádat jak to vykoumat.

Jinak připravuju se na lakování nárazníků, tak až bude tepleji, pustím se do toho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest servisman

Tachometr by šel přehodit aby souhlasily km , co se týče ostatku nemám foto tvých budíků kde máš nemáš konektor, zatím jsem doma hledal a mám podezření že jsem to vyhodil co se týče otáčkoměru a co jsem měl v počítači tak nemám nic-odešel HDD. Když tak mne pošli VIN abych se na pár věcí podíval. 

Jinak si dej auto do podpisu pak se lépe odpovídá .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dneska objel vrakoviště, protože sháním páčky na světla a stěrače. Bohužel nikde jsem nesehnal, ale co jsem sehnal byla kabeláž s konektorem co mi chybí. Takže to nějak naroubuju a bude to paráda. Jelikož mám verzi XN, tak mám okolo tepecu dvěře v barvě vozu, tu bílou chci zakomponovat do interieru i jinde a tak jsem dnes lakoval -> post-49900-0-73867400-1425396926_thumb.j post-49900-0-13243600-1425396929_thumb.j bohužel jsem špatně upravil povrch a vylezl pomeranč, takže se bude brousit a znovu lakovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam celou 106 na dily kdybys potřeboval. páčky mám obě

To by bylo super. Ozval bych se :-) 

Jinak dnes přišel nový bovden na tachometr, takže se instalovalo do auta. Teda povim vám, zapeklitá instalace :-) Ale povedlo se :-) Teď mě čeká instalace led pásků do nových budíků, rozebrání tachometru a nastavení kilometrů co jsou na původním. No a pak to nejhorší a to tahání signálu od ŘJ. Ale to udělám až budu vyměňovat ŘJ za novou :-) 

No a pokud bude zítra pěkně, tak se pustím též do lakování některých dílů :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K čemu new řj motoru ?  Třeba kabel je vyveden a končí někde v konektoru třeba pod palubkou. Stačí se jen podívat co a jak.

Zítra budeme zkoušet, jestli je opravdu ŘJ špatná. Proto ta výměna. Jinak hledal jsem ten servisní konektor, kde by měl být signál vyveden. Ale nevím kde ho hledat :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest servisman

U tebe dia? Stačí jen vyblikat přes 2pinový konektor  který by se měl nacházet u řj motoru. Zkus pohledat na fóru- vyblikání závad. Máš rok 93 auto tak tam nebude ani 30 ani 16 pin konektor na diagnostiku.

Takže u tebe těžko půjde vytáhnout signál z dia zásuvky .

Upraveno uživatelem servisman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, tak dneska proběhla zkouška nové ŘJ a vše funguje jak má. Problém tedy vyřešen. Jinak zjistil jsem že z ŘJ mi z pin č. 6 vede drát. Takže signál na otáčkoměr bude končit někde pod palubkou - kouknu na číslo drátu a budu hledat :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest servisman

Tak aspoň něco. Zkus jíti po kabeláži od řj  a měl by jsi dojít ke konektoru.Velký kulatý by měl býti.

 

Mám jen knihu saxo  mělo by to býti podobné ,hledej tento konektor kde by mohl býti ukončen či i pak může pokračovat dál  kabel k otáčkoměru. Pokud bude dál pokračovat tak někde pod palubkou.

post-7382-0-26182400-1425729163_thumb.jp

Upraveno uživatelem servisman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...