Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

výměna - čidlo venkovní teploty


Milich

Recommended Posts

Zdravím,

obracím se na Vás o radu ohledně výměny čidla v pravém zrcátku.
Hledal jsem na foru, ale bohužel sem nenašel radu, podle které bych pochopil za co zatáhnout, co povolit a tak.
Všechny šroubky na dveřích sem vyšrouboval, ale mám strach za něco zatáhnout, aby něco neprasklo.



307 combi rv. 04

Upraveno uživatelem Milich
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stačí kliknout na položku "dveře" ;)

K tématu: Ty 3 torxy drží zrcátko na dveřích. Kvůli odpojení konektoru bude muset asi dolů i tapec. Vycvakni rámeček kolem kliky a sundej madlo s ovládáním okna, Po obvodu odcvakat ze dveří (občas to nějaká příchytka bohužel nevydrží :( ) (10ks)a nakonec vysadit směrem nahoru.

Do zrcátka samotného se dostaneš vysazením sklíčka. Akorát nevím jestli je jen nacvaklé nebo ho drží drátek. Při vyklopení nahoru by měly být vevnitř pod sklíčkem vidět 2 drátky, které se stlačí k sobě a následně dovnitř.

Upraveno uživatelem Dave_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omlouvám se, jestli sem blbě zkopíroval odkaz, i když mě fungoval :)

Právě jak píše Dave, připojený je až ve dveřích, tak proto zjišťuji jak nadělat co nejmenší paseku.

Taky sem si říkal, že ho ucvaknu a naletuju jenom to čidlo.

Odpo vyzkouším a uvidíme jak to dopadne.

Díky moc za rady

Upraveno uživatelem Milich
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pár poznatků :

 

1. Aspoň jsem zjistil, jak sundat sklíčko ( prostě ho vytáhnout, je bez drátků, které ho drží )

2. Tapec šel dolů taky podle rad dobře :), bohužel kabel od čidla je krátký, takže se bude pájet )

3. Je hezký, že se mi povedlo sundat sklíčko, ale k čidlu sem se stejně nedostal, protože je v té první "neohebné" části, 

    takže sklíčko může zůstat na svém místě.

4. Kabely po celé délce vypadají v pořádku, takže chyba bude opravdu v samotném čidle. 

5. Zespodu zrcátka v první neohebné části je čidlo připevněno na krytce, která jde dobře vydloubnout, a má volných cca 5 cm kablíků, 

    ale že by s nimi šlo hnout, to ani náhodou ( bez rozebrání úplně celého zrcátka ). Takže ucvaknou kabel co nejblíže u starého čidla a připájet nové.

 

Děkuji za rady :) určitě pomůžou i ostatním

Upraveno uživatelem Milich
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a kde berieš istotu, že problém nie je v konektore, ktorým je čidlo pripojené k elektroinštalácii (pod tapacírom na vnútornej strane dverí)

 

ak je problém iba v čidle tak to bude fungovať, ale keď už mám čidlo letovať tak by som ten prepojovací konektor v dverách úplne vynechal a napojil nové čidlo napriamo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...
  • O 3 měsíce později...

Tak jsem se pustil do vyladění čidla . Termistor 3k3 a paralelně odpor ???? Někde na foru jsem našel tabulku jakou by mělo mít čidlo hodnotu ( ohmů ) v závislosti na teplotě, takže si připadám jako meteostanice a měřím a ladím. Zatím se jeví nejlépe odpor 10Kohm, ale ještě není všem dnům konec :D   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem rád, že se někdo konečně pustil do seriozního měření. Namísto schemat, kdy to správně ukazuje jen při jedné teplotě.
1. změřit průběh origo teplotního čidla, např. tak, že k autu připojíš trimr namísto čidla, zaznamenáš údaj na displeji teploměru v autě a odpojíš a změříš hodnotu odporu trimru, aspoň ve třech bodech (teplotách), např. -10, 0, +25.
- vytipovat termistor, a z údajů vvýrobce a případných přídavných odporů matematicky vymodelovat nejlepší souběh
- pak to ověřit v praxi.
- Peugeot zřejmě používá nějaký origo termistor od francouzského nebo světového výrobce, bez přídavných odporů

- kdoví, jestli různé modely (406, 307) a ročníky používaly stejná čidla
- co nejvíc činnosti udělat v dílně a výpočtem , lítat kolem auta s hrnky s ledem a vodou je otravné


Dejte sem někdo tabulku naměřených hodnot podle bodu 1, taky bych rád pomohl s výpočtem. Ale nechce se mi rozebírat fungující 5008.

 

Edit: Docela by mě zajímalo to vyřešit. Bohužel, neměl jsem příležitost, do ruky se mi dostala jen vadná čidla a jinak všechna auta fungují, tak je nebudu rozebírat. A hodnoty, které jsem měřil před 10 lety z 306 už mohou být neaktuální - každý ročník a model může mít jiné čidlo.

 

Takže - pokud to někdo máte odstrojené, začněte podle bodu 1, což není tak pracné, a dejte sem hodnoty.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...