Sign in to follow this  
Followers 0
Driver

Vrzání motoru

13 posts in this topic

Chci se zeptat co u diesla způsobuje takové to jakoby vrzání při běhu na volnoběh. Stává se mi teď v zimě než se motor zahřeje na provozní teplotu, že vydává na volnoběh takový divný zvuk, je to takové slabé \"vrzání\". Když přidám plyn tak to přestane. Po zahřátí motoru to přestane. Někdo mi říkal že je to způsobeno tím, jak se nafta vstřikuje do válců, tak jak prochází přes trysky. Nevíte někdo co to je? Tyhle zvuky už jsem slyšel vydávat u víc dieslů, někdy dokonce hodně hlasitě, ale vždycky po přidání plynu to přestalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no je tu jeste jedna moznost a nemusi to byt jen u dieslu: napinaci kladka na rozvodovem remeni.... Ta taky umi pekne vrzat, kdyz je bud vychrchlana nebo je prepnuty rozvodak....

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ono taky ta zima motoru moc neprozpívá. 4ím vetší zima. tím víc vrzání, jestli jo no tak to je normální tření materiálu. Ten špatně napnutej rozvodák se mi jeví jako pěkná kravina, to bys mohl taky pri prudším podřazení dojet... A kdyby to byl klíňák, tak ten by pískal pořád. No já myslym že odpověď najdeš spíše v nějaké přírodní vědě. fyzika...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten rozvoďák tam měl být údajně vyměněný před cca 14000 km takže snad ještě nemůže být ta kladka \"vychrchlaná\" jak píše voštík.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak by řekl Klaus, teorie o příčině vzniku zvuku v důsledku průchodu nafty vstřikama je \"úsměvná\". Dělá to buď jak praví mr. Voštík napínák na rozvoďáku, nebo klíňák a to většinou na altíku. Jednak je altík ztuhlej a jednak se z počátku poměrně intezívně dobíjí akumulátor, a dochází v místě styku s kladkou k těmhle zvukum. Zkus si rámo při studeným motoru zapínat a vypínat světla a vyhřejvání zadního skla(prostě něco, co má velký odběr) a poslouchej. Ten zvuk by se měl měnt a pak je jasný z kterýho lesa vítr fičí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky mi to vrže, neboj... To s těma vstřikama je ale kravina, jen co je pravda. Většinou to dělá řemen altíku, jak psal Hics. Akorát to není klíňák, většina Pažoutů má tenhle řemen drážkovej...

Může to ovšem dělat i rozvoďák, na to bacha! Takže nejdřív si zjisti, odkud to vlastně je. Nejjistější je u studeného motoru sundat řemen z altíku :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry Oddie.... My fault!!! Jafne ze je to drazkovanej řemen. Nějak sem se nechal unýst starými časy... Už se to nebude opakovat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hics: to napsal \"Mr. E36\", s tím klíňákem :)

Ono to stejně svádí k tomu, říkat tomu klíňák.

Mně to taky píská, mrška, on je ten drážkovej řemen na tohle snad ještě náchylnější, než klíňák.

Jinak ten řemen altíku (drážkovej :) ) obecně doporučuju zkontrolovat - stává se totiž, že když rupne, část z něj spadne pod rozvoďák, a přeskočí rozvody. A nemusíte přitom mít tolik štěstí v neštěstí, jako měl nedávno Radek, že mu proskočily jen o jeden zub, a nesrazilo se to!

A ještě drobnost: špatně napnutej rozvoďák zas taková kravina není, na to si dejte taky bacha - zvláš? když nevíte, kdo ho měnil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oddie: presneeeee...

Ten rozvodak je u me vecne tema.... menil jsem kladku, protoze uz byla v tahu a po namontovani nove a napnuti rozvodaku to vrzalo porad...... tak jsem menil vodni pumpu - nepomohlo to.. Zkousel jsem vsechno mozne (i kdyz toho moc neni, co by tam slo zkouset :))a porad nic - porad vrze, piska, dre a ja nevim co jeste...

ALe nakonec se vse v dobre obratilo: byl to prilis napnuty rozvodak --- ono se to totiz napina jen pootocenim na klice, pripadne toho excentu (ale ten ja nemam) a ne, jak jsem si myslel tak, ze se proste ta kladka zapaci, az se to trochu vic napne.

No mel jsem stesti, ze ten rozvodak nerupnul, ale nova kladka (sice jen za 800,- noname a ne jako za 1800,- od SKF) je v tahu, takze to trosku vrze porad... ale po zahrati uz to ani nepostrehnu :)

HOWGH.... to jsem se zase rozepsal :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak mi radil Hics, zkoušel jsem po nastartování zapnout světla a ještě vyhřívání zadního okna a přesně se to mění podle toho co zapnu, když ke světlům zapnu ještě to vyhřívání, vrzání zesílí, když to všechno vypnu tak vrzání skoro přestane. Co teď s tím? Napnout nebo povolit řemen na alternátoru? U škodovek když pískal klíňák, tak radili namazat boky toho řemenu mýdlem :-) To jsem nikdy nezkoušel tak nevím jestli to fungovalo....;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Driver: zkus jej trochu napnout. Ale předtím se podívej, jak vůbec vypadá (viz výše :) )...

Share this post


Link to post
Share on other sites

taky me to dela kdyz je to studene a zapnu hodne spotrebicu tak to trochu piska a dokonce znatelne poklesnou otacky :)

klinak je napnutej

ale kdy se to zahreje tak je to skoro neznatelne takze to neresim

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Driver: Domnívám se, že jakýkoliv řešení asi bude pouze dočasný. Pokud se podíváš, tak to dělá skoro každýmu. Určitě pomůže výměna drážkovanýho řemenu, ale za čas se jeho povrch vyhladí a to je podle mě příčina těch zvuků. S napínáním bych byl opatrnej. Ono to třeba může pomoct, ale pak to fest odsíraj ložiska na altíku a ty sou podstatně dražší. Buď v poho a raději to neřeš. Podívej, mě todělá, určitě Oddiemu a ještě kupě dalších lidí a jezděj? Tak vidíš. A za buchtama budeš muset holt jezdit se zahřátym motorem, ale jim je to většinou fuk...:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.