Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Jezdit s prokluzem spojky?


Milhausekkk

Recommended Posts

Ahoj,

 

když na trojku nebo čtyřku přišlápnu plyn, na chvílí se zvýší otáčky ale auto nezrychluje, pak se otáčky sníží .... pročítal jsem forum a zjistil jsem, že je asi spojka v háji, už mám najeto 157 000 km, tak snad má i nárok. :nevim

 

Chci se zeptat, mám v plánu to vyměnit někdy až na jaře. Do práce dojíždím autem jen kousek a žádné dlouhé cesty neplánuju. Jezdím opatrně a snažím se nedávat autu důvod k prokluzu spojky .... riskuju něco, když to občasné prokluznutí budu ještě ignorovat nebo raději hned vyměnit? Jede to jinak pěkně, když tomu nešlapu a nic nesmrdí. Jen jsem si ještě všiml při stání, že když hýbu řadící pákou, tak se to ozývá nějaký zvuk..jako bouchání do plechu resp. volný plech..nevím jak to popsat .... z pod motoru a dříve byl jakýkoliv pohyb řadičky s minimálním zvukem ..... má to souvislost se spojkou?

díky za rady, Milan

vin: VF33ENFUC84798964

Upraveno uživatelem Milhausekkk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no riskuješ maximálně to ,že si pojedeš s maminou ,za tebou třebááá starý náklaďák a ty mu v mírným kopci před kaufem nečekaně zpomalíš nebo zastavíš ,když ti vyletí otáčky ,spojka řekne dost a zůstaneš na místě a ne a ne se hnout... 

vcelku pokládám tento příspěvek za černou kroniku ....

a pod to auto to  chce vlézt na kanále ,ne poslouchat na silnici .

Než to spravíš ,napiš ,kudy jezdíš .ať se těm místům vyhnu,dám vědět i ostatní kamioňákům ,co znám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolik kilometrů do jara najedeš? Pokud to budou stovky, mohlo by to vydržet. Prostě jezdit tak, aby neprokluzovala. 

Problém ale může  být to bouchání, nebo jak jsi to popsal, protože pokud by pískalo ložisko (mění zvuk dle sešlápnutí spojky), pak se ti může kousnout a dojezdil jsi. 

Pokud spojka jenom klouže na vyšší rychlostní stupně a nic dalšího to nedoprovází, dalo by se s tím chvíli jezdit. 

 

Ovšem dotaz: Je pro tebe podstatné, zda to vyměníš nyní nebo až na jaře? Stejně ten výdaj tě čeká. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to životu nebezpečné ,Kopr je velká mrazová deska ,od dálnice to profukuje na Fren ,sekne se mu to na nějakým kvaltu na náledí ,nebo bude potřebovat podřadit před náledím a nic s tím neudělá , zůstanu mu jen brzdy , bez záběru motoru,a z auta má letící kameň.

Vedle Tatrováckýho areálu ,o 200m dál jsou plechový vrata ,starý štainer ,dělá tam citroeny ,citroen jako pažout ,má to přímo v kopru ...nemusí jezdit ani z města ,nebo kdekoliv jinde ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každý svého štěstí strůjce. 

Já s klouzající spojkou najezdil několik tisíc km, počítám období odkdy začala prokluzovat na pětku, měnil jsem ji, jakmile to začalo klouzat na trojku. 

Ale samozřejmě na náledí je problém, pokud spojka nefunguje, jak má. Já bych se bez ní neobešel ... já třeba umím jezdit bez brzd, ale ne bez spojky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud s tím budeš jezdit jako člověk a nebudeš hamtat na plyn jako závodník, tak do jara dojezdíš (opatrně-bez prokluzu, jinak budeš měnit i setrvák, bude totiž spálený))

 

pokud hýbeš s šaltpákou a NEMAŠ  sešlápnutou spojku, tak žádné zvuky nemají souvislost se spojkou, nakonec jak píšou--na kanále zjistíš více...

 

a nestrašte ho, jak je to životu nebezpečné :mrk:roll , píše že jezdí kousek do práce, tak kdyby se spojka hned rozsypala, tak to do servisu odtáhne (odveze), na 1.6 benz. nestojí spojka majland...

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj a díky za rady,

opravu nechám na jaro... jde o to, že teď mám spoustu jiných výdajů a výplatka je za měsíc pouze jedna, a se svátky na krku, s novým barákem..atd. je toho placení trochu hodně ;) 

 Spojka opravdu proklouzne pouze tehdy, pokud úmyslně dám plyn na podlahu od trojky a výš... tak ale nejezdím.

Do práce dojíždím cca 6 Km, šlo by to i pěšky ... jinak nic, takže do jara toho moc nenajezdím. Potřeboval jsem se jen ujistit, že autu zásadně neškodím, jinak bych to vyměnil hned. Jinak ty zvuky asi budou táhla, tak to taky nechám zkontrolovat, prozatím ale řadí dobře

díky za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na 406 HDi 80 jsem na prokluz. spojku najel 50 tisíc KM a nedělalo mi to žádný problém--jezdím totiž v klidu pořád ;)

 

nakonec jsem dobře udělal, že jsem spojku neměnil, protože mi vzápětí tu 406 jeden kokot  rozstřelil :(

 

RHZ s tou pitomou tažnou spojkou je k tomu docela náchylné. Krabice mi to občas udělá taky, prakticky jen při dlouhé jízdě (1000km), a plném plynu na čtyřku nebo pětku při 2200ot (okolo max Mk), ale taky ne vždy, párkrát to udělalo před rokem, pak půl roku nic, pak zase párkrát, teď zase dlouho nic...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tento istý problém mám aj ja.  Ja mám najazdené 120 000 km. A robí to tiež len vtedy keď pridám rýchlo plyn , ale inak sa dá s autom jazdiť. A ani na diaľnici to nerobí žiaden problém pri 130km/h , len treba vedieť ako pridávať plyn. Aj ja sa chystám na výmenu až na jar. 

Upraveno uživatelem Rutu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tento istý problém mám aj ja.  Ja mám najazdené 120 000 km. A robí to tiež len vtedy keď pridám rýchlo plyn , ale inak sa dá s autom jazdiť. A ani na diaľnici to nerobí žiaden problém pri 130km/h , len treba vedieť ako pridávať plyn. Aj ja sa chystám na výmenu až na jar. 

120tisíc KM a prokluzuje ti spojka? Tomu se mi nechce věřit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Da sa preklz spojky zistit aj na prvom stupni ? niekedy ako keby som sa nevedel pohnut ako kedysi v autoskole, mi to pripada lebo je to iba rano a ked mam obute pracovne boty..tak asi malo pustim spojku a skace to, citim sa aj tak trapne no..

Upraveno uživatelem Pekos Pavelka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na jedničku klouzat nesmí, zkus si obout jiné boty

 

při prvním startu ráno se někdy stává, že spojka ,,lepí'', odezní to většinou po ujetí cca 20 km, pokud neodezní, tak vyměnit spojku a hlavně při tom zkontrolovat , zda není celá od oleje, pak samozřejmě měnit i příslušná gufera atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na jedničku klouzat nesmí, zkus si obout jiné boty

 

při prvním startu ráno se někdy stává, že spojka ,,lepí'', odezní to většinou po ujetí cca 20 km, pokud neodezní, tak vyměnit spojku a hlavně při tom zkontrolovat , zda není celá od oleje, pak samozřejmě měnit i příslušná gufera atd.

Ok budem to sledovat teraz, ale nikdy s tym nemam problem iba rano, auto uz mam 5 rokov a pred tym tu spojku menili zevraj...po kolkych kilometroch je to dobre dat vymenit? A ked sa meni spojka co je este dobre jednou cestou vymenit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

120tisíc KM a prokluzuje ti spojka? Tomu se mi nechce věřit.

Tohle není o najetých km, ale stylu jízdy současného, nebo u ojetin, minulého či minulých majitelů.   Mám najeto přes 300 tisíc a spojka stále původní a drží - pravda, mám docela "bobky" kdy lehne a počítám, že to bude naráz.

100%-tní způsob jak odepsat spojku před běžnou životností je nemožný zvyk některých řidičů držet auto v kopci (křižovatka apod.) na spojce. Tohle když vidím či slyším, tak si říkám, že kdyby ten motor měl roce tak tomu řidiči nafackuje a mít nohy tak ho ještě nakope do pozadí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...