Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Neotevření/nezavření dveří.


PeterSmith24

Recommended Posts

Podobné téma už tu sice je, nicméně mně se pokazil pravý opak :(. Dveře u řidiče zlobili snad od začátku, téměř vždy se jednalo o nedovření, což se po chvilce přemlouvání povedlo. Před pár dny jsem ovšem přijel domu a dveře se neotevřeli. Vypozoroval jsem jen to, že motorek, který má pravděpodobně na starosti odtažení/přitažení dveří (v podstatě dovření, nebo uvedení do polohy pro jezdce) zabzučí, dveře povyjedou směrem ven, ale tam zůstanou a do strany už se nehnou. Lanko je ve standardní poloze (ani ne napnuté, ani povolené), ale nic se neděje. Na manuální pohon to samozřejmně otevřu, ale pokud se nemýlim, můžu tím něco po.. . Na displeji samožřejmně svítí opening door fault (nebo tak něco). Máte někdo nějaký tipy, rady, jak tomu pomoct, než to odvezu do servisu a vypláznu za to nemalý peníze?

 

Předem díky za případný odpovědi zoufalému majiteli prvního frantíka :/.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, jde o to sehnat co nejvíc informací.

Ty odkazy, co jsem dával v jiných vláknech, si kompletně projdi, jsou tam i fotky.

Píšeš "a do strany už se nehnou." znamená dozadu vozidla, že?

 

Takže při otevírání:

první odcvakne zámek, to je OK

pak odjede aktuátor ve sloupku B, to je to ouško na karoserii, to je OK

a pak mají dveře jet dozadu - tady je chyba

 

Ten velký motor jsem neměl rozdělaný (naštěstí). V odkazech jsou fotky, jak to tam vypadá.

Co můžeš první laicky zkusit, je pojistka - pod volantem vlevo jsou dvě 40 A pojistky, ta levá je pro levé dveře.

A dole na sloupku B zvenku je koncák, tak ten koukni, jestli cvaká jemně, když ho stiskneš prstem.

 

Do servisu jdi opatrně. Většinou to vidí poprvé a vymění ti půl auta za velké peníze. Nejdříve to zkus sám.

 

Pozn. sloupek B = sloupek za dveřmi.

 

A když jsou dveře úplně otevřené, tak se taky nezavřou, tedy neposunují dopředu, že? Tzn. hlavní motor, který pohybuje dveřmi pomocí těch lan, tak ten nefunguje vůbec?

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě úvahy:

 

Motor se netočí pro dvě možnosti:

1.  má poruchu

2. nedostane povel k točení

 

Přesně by se to zjistilo měřením napětí na motoru, případně zda sebou aspoň škubne.

K možnosti 2.:

povel se generuje (zřejmě) po splnění podmínek:

 - odemkl zámek

 - vyjel aktuátor ve sloupku B

 - koncák pod sloupkem B dal signál, že dveře již nejsou v zatažené poloze

Laicky můžeš prověřit koncák pod sloupkem B, tedy mechanicky zkusit, zda cvaká a případně ho vymontovat a prověřit.

Zámek a aktuátor nevím jak laicky prověřit.

Pokud bys měl diagnostiku, tak se snad dá vysledovat, kde je chyba. Ale moc tomu nevěřím. Diagnostika (podle videí) je dost hrubá a rychlá, zobrazuje jenom, který spínač sepnul, ale nezobrazuje, zda měl sepnout, anebo který měl sepnout a nesepnul. To jedině udělat si video se svojí diagnostikou (s vadou) a pak ta dvě videa spomaleně porovnávat, ve kterém detailu nastala odchylka. No...

 

Určitě by neškodilo vyčistit kontakty na dveřích.

 

Motor má na vrakáči pan Peřina v Křelově.

post-2001-0-89310200-1416721359_thumb.jp

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuju Oldo, moc si vážím Tvých rad.

 

Včera jsem na to kouknul důkladně a prověřil možnosti, který jsi tu uváděl. Pojistka vypadá OK (neměřil jsem jí), koncák cvaká, akuátor funguje, protože dveře se vysunou. Takže to vidím na vadný motor (ten co je v podlaze). Kontakty jsem samozřejmně vyčistil a furt nic. Je to dost deprimující, pokud to bude nákladná oprava, nechám to udělat a potom auto prodám, nestojí mi to za nervy, jestli se dveře otevřou nebo ne. Navíc kubatura mi nevyhovuje, je to neuvěřitelně líný a žere to jak tank.

 

Již jsem kontaktoval jeden vrakáč u Prahy, tak počkám a případně zkusím Tvůj kontakt :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ideální by bylo, kdybys to mohl odstavit a rozebrat.

Taky jsem v prvním pokusu opatrný a volil jsem dražší řešení, ale potom, až v klidu rozebíráš motor, který už je na vyhození, tak často zjistíš, že by to bylo šlo opravit.

Pro začátek to rozeber a zkus, zda na konektoru pro motor něco naměříš. Na ten vrakáč zavolej 602 512 987, normálně poštou neposílá, ale možná ho ukecáš (uplatíš). Nevím, jestli má levý nebo pravý. Anebo bližší vrakáče.

 

Ta situace je, že teď se to zdá těžké a neřešitelné. Až se do toho zakousneš a vyřešíš to, tak se ti to bude zdát lehké a logické. A budeš mít radost, že jsi to vyřešil. Ideální by bylo půjčit si ten motor.

 

Žere a nejede - po městě nám žere 8 l (stejně jako moje HDi po městě) a nejede, to je pravda (1,4 benzín). Ale do obchodu a s babičkou k doktorovi to dojede. Je fakt, že je to víc hračka, než auto. Milá hračka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 měsíce později...

Zdravím, mám podobný problém. P1007 a dveře :bacha Problém mám v tom že pravé dveře na nic nereagují, při stisku ovladače na přístrojovce, to jen pípne a nic,nejezdí,ani ten přitahovač nic nedělá. Pokud dveře ručně odtáhnu a zatáhnu tak se nic neděje. Prosím o radu.Pojistka je ok. Zkoušel jsem i odpojit aku a nic.Díky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepíšeš rok výroby. 2005 je jinak než další. V manuálu jsou popsány pojistky, r.v. 05 je to pojistka č. 1, později pojistka č. FH5.

Je v tom trochu zmatek, já mám r.v. 05 ale pojistky jako 06.

 

Podívej do manuálu. Chci hlavně říct že pojistka řídící jednotky je jiná, než silové pojistky dveří. A silové pojistky jsou někdy oddělené, někdy společné.

 

Manuál můžeš prohlížet také na stránkách http://public.servicebox.peugeot.com/ddb/

 

Momentálně mě nic víc nenapadá, ráno se možná ozvu. Odkud jsi?

 

Edit: Protože krom závady řídící jednotky (pojistka nebo závada), kdy to opravdu nic nedělá, jenom pípne, by přicházely do úvahy vada pohonu hlavního posuvu (umístěno pod podlahou), anebo jediné, co ještě zvenku zkontroluješ, je ten spínač na karoserii pod dveřmi vzadu, jak lanko zajíždí. Ten spínač procvakej, jestli v něm správně lupe.

Zřejmě by se podobně systém choval, pokud je chybně seplý nějaký koncový spínač, anebo dva najednou, takže to vyhodnotí jako nesmyslný stav a vzdává činnost.

 

Zkoušej, jestli aspoň nějaké známky života neobjevíš.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jimbutterworth.co.uk/5pugdoors.htm

odkaz nefunguje na kliknutí, dej ho do googlu.

 

Moje zkušenost je, že ti to nikdo neopraví, než ty sám.

Chce to garáž a možnost odstavit auto na několik dní, nebýt pod časovým tlakem.

 

Projít si všechny stránky, které v googlu lze najít.

 

Pokud vzpomínám, tak řídící jednotka je společná, a je umístěna pod zadním sedadlem (nevím určitě). A pravděpodobnost je, že je vadný některý koncák, případně motorek.

Chce to v klidu a tichu zkoušet, zda to na něco reaguje, aspoň někdy, zda něco cvaká atd. Na displeji hláška nenapoví?

 

Na stránkách je spousta informací a fotek, nemá cenu je sem kopírovat.

Aspoň ten koncák, který můžeš pohodlně zkusit zvenku:

post-2001-0-65466100-1427787813_thumb.jp

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, díky moc za užitečné info, po pravdě jsem s tím smířen,že tohle auto je zvláštní se vším všudy :D Odkaz funguje skvěle a popis je tam perfektní........ Jinak mám další zjištění, když jsem zkoušel ten spodní kontakt, tak se ozývalo pípání, takže soudím že spínač bude v pohodě. Pojistky jsem proměřil opravdu všechny. Pokud jsem ale odpojil akumulátor při zavřených dveřích a po cca 5min jí zapojil,tak pravý přitahovač zatáhl dveře, ale jakmile vezmu za kliku neděje se nic, takže se přesouvám na dveře,kouknu zda tam není problém v aktuátorech a uvidím..... Display nepíše nic........

Upraveno uživatelem mobb77
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V každém případě neškodí očistit kontakty na dveřích. Postříkat Kontoxem (teď se to jmenuje jinak), a vyčistit hadrem nebo lidskou kůží (pošudlat prstem).

Brát za kliku je už zprostředkované ovládání. Začni raději napřímo, tím, že budeš se snažit dveře ovládat tlačítky na přístrojové desce. Zkus obě tlačítka, u řidiče i u spolujezdce. Teď mě napadá - pokud by toto tlačítko zůstalo viset, tak by to systém asi taky vyhodnotil jako vadu.

 

A je možné, že další den ti zase bude fungovat o něco víc - s těmito dveřmi jsem to vážně zažil. PSRS = Peugeot Self Repairing System... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

No, jak myslíš. Já tomu moc nevěřím.

Já jsem to rozebíral vlastnoručně, takže vím, jak vypadá opotřebovaný motor. A řídící jednotka, upřímně, nemá důvod se pokazit, daleko častěji odcházejí kontakty a mechanické prvky, které jsou vystaveny vnějším vlivům, namáhání a opotřebení.

 

Dej pak vědět, jestli pomohla pouhá výměna jednotky, bez dalších zásahů do mechanických prvků. Doufám, že budeš přítomen opravě a uvidíš, co opravdu dělají a vyměňují. Vadnou vyměněnou řídící jednotku si vezmi k sobě.

 

PS: ještě jednou čtu tvůj příspěvek. Řídící jednotka je snad někde pod zadním sedadlem, a pod nohama vlevo vzadu je motor, který hýbe dveřmi. Možná ti budou vyměňovat tento motor, ale pokud vím, tak ten je dražší. Vedou od něj ta silná lana.

 

Případně dej fotky z opravy a vyměněných dílů.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

O neco pozdeji, ale snad to pomuze ostatnim kutilum. Znamej mel na opravu v servisu auto se stejnou poruchou. Zkouselo se vsemozne, merila se skoro i tloustka skla a chyba byla uplne jinde nez popisujete. Bohuzel odesel malinkej motorek v mechanice kliky. Je to rozmerove stejny motorek co je v autickach autodrahy. Motorek mel obrouseny uhliky a choval se jak se mu zrovna zachtelo.

Byla docela erotika na to prijit. PP nekdy vyhlasil chybu dveri a nekdy zase ne.

Objednal se novej motorek a najednou vse bez problemu behalo jak za mlada.

Bohuzel je to uz skoro dva roky co jsem to delal a nepamatuji se kde jsem motorek objednal, ale vim ze vysel kolem 50kc.

Jak jsem psal, snad to nekomu pomuze pri odstraneni zavady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 7 měsíců později...

Neviem, či to sem patrí, ale potrebovala by som poradiť, čo a kde použiť, aby mi v zime nezamŕzali dvere. Keď je vlhko a potom mrzne, tak sa mi nedajú otvoriť dvere. Iba akási snaha na pol cm a koniec. Minulú zimu som skoro baterku vybila, čo som sa snažila to odlepiť opätovným otváraním a zatváraním. Nakoniec som aj tak musela vliezť cez kufor. 

Ďakujem.

JAKO

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...