Sign in to follow this  
Followers 0
oddie

Ovládání sklonu světel z místa řidiče

18 posts in this topic

405 to má, ale jak která. Záleží na výbavě. Do tušim 93 se dělala hydraulika a pozdější modely maj elektriku. Asi tě zklamu Oddie, ale na tý hydraulice se toho moc opravovat nedá. Je to uzavřený okruh už z fabriky a jak to jednou někde odšpuntuješ (ani sem na to nepřišel kde a to sem to měl celý venku), tak vyteče kapalina a už to nebude chodit vůbec. Mění se to jako komplet. Tedy jak ovládací prvek, tak oba koncové pístky. Prostě vymontuješ co tam máš a v kuse vč. hadiček nainstaluješ nový. Mě zatuhl ten ovládací pístek v kabině, ale proč? To fakt nevím. Nebylo tam nic, co by na oko způsobovalo. Asi nějaká výrobní nedomyšlenost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stefan: jo, to se ptám právě kvůli té 405-ce... Na 309-ce mi to ale taky nechodí.

Hics: jo, tohle vím. Nicméně, na Favoritech (kde je týž systém) to někteří majitelé opravovali, co už jsem slyšel. Asi to nevydrží dlouho, ale chvilku to funguje... Tak jsem se chtěl jen zeptat, estli už to někdo nedělal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím jak se to dá opravit, ale protože mi na P405 jedno světlo chodí špatně, tak jsem se zajímal o nové a znamý mi nabídl, že mi to časem vymění za štelování z Favorita (je levnější), prý to už jednou dělal a pasovalo to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hydraulika se da v poho opravit, taky jsem si nejdriv myslel, ze ne, ale je to fakt jednoduchy. Staci: injekcni strikacka bez jehly, hydraulicky olej (max. 5ccm), kombinacky a 4 ruce, mozna ostre stipacky. Nevim, jak je to u Peugeotu, ale Nevada (ovladani Valeo) mela kousek od mista, kde vyjizdi ten pistek, co se zaklapava do svetla, mosaznou hlavu spuntiku. Ten je potreba vytahnout (treba tema ostrejma stipackama), pistek zajede trochu dovnitr a mozna vytece zbytek te kapaliny. To nevadi.

Ted je potreba nastelovat ovladac v kabine do polohy, kdy ma byt pistek co nejvic vystrceny, to je bud maximalni nebo minimalni naklopeni svetel, fakt nevim.

Do otvoru injekcni strikackou vecpete co nejvic hydraulicke kapaliny, pistek by mel zacit vylezat. Druhe 2 ruce ted musi pridrzet kombinackama vysunuty pistek (rukou neudrzitelne) a prvni 2 ruce zaspuntuji tu plnici dirku. Po uvolneni klesti pistek stejne trochu zaleze zpatky. To same je potreba udelat na druhe strane. Ja to delal asi 4x, nez jsem docilil priblizne stejneho vysledku.

Pak zacvaknout zpatky do svetla a nakonec je mozna potreba dostelovat i naklopeni celych svetel, aby to vsechno spravne svitilo.

Taky doporucuju zmerit si predem od nekoho se stejnym autem a ovladanim naklapeni svetel, kolik mm ty pistky koukaji v min a max pozici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám taky problém stím ovládáním nejde mě to říkáš injekční stříkačka no to nevím jak tedy .. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozna dotaz mimo misu, ale mam svetla valeo (cit. saxo) a nejsou v nich motorky, rozvody jsou vyvedeny az ke svetlum (konektor se tremi vyvody). Daji se nekde ty motorky sehnat , nebo je to komplet vcetne svetla?

dik moc

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorky jso 100% zvlast a mozna budou stejne jako na 106ce.

kat.c. 6224A9 ----- 1830,- s DPH (do v.č. 07875)

kat.c. 6224C0 ------ 1800,- od v.č.07876

:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problém je v tom, že nefunkčnost většinou není nedostatkem hydrauliky, ale tim, že prostě zatuhne nechanizmus ovladání pístků ,nebo pístky samotný a to fakt nevim jak nedestruktivně rozebrat, natož opravit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajsiku pokud máš vyvedenou elektriku a nemáš motory, tak se ti to světlo resp. parabola musí za jízdy jebat jak sviňa. Jinak mi napiš číslo sem, nebo mailem, já ty motory mám a nechávám po 750,--. Samozřejmě je to shodný se 106 i 206 možná i další.

Share this post


Link to post
Share on other sites

merkurek: tak jsem doplnil ten popis jak ozivit naklapeni svetel, primo do toho puvodniho textu, co jsem psal v sobotu. At je to vcelku.

Muzes zacit shanet tu strikacku, bez ni to fakt nejde ;) A bez jehly !!! :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo taky jsem s tim měl problémy ale mě se to u Mi16 podarilo! Dal jsem do vnitř novou náplň, použil jsem whisky, a to tím způsobem že jsem tu !hadičko trubičku\" nebo jak seš tomu rika naplnol až po okraj korkou, a než jsem na připojil ovládání tak jsem tu \"kuličku\" která vyjíždí a zajíždí- sklápí světlo, vytáhl kleštěma. Připojil jsem tu naplněnou hadičku a bylo to. Tím jak ta kulička zajela zpět tam vznikl potrěbný tlak, no a do dnes to fonguje, i když né na 100%, ale na STK to prošlo v pohodě!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dydzej, díky moc za radu, udělal jsem to na mé P405 přesně jak jsi popsal. Bál jsem se toho zbytečně, bylo to jednoduché. Zatím to funguje perfektně, doplnil jsem to koncentrátem do ostřikovačů.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.