georg

chladici system

11 posts in this topic

Ahoj, dnes me trochu vydesil pazout- asi 30 sec po nastartovani se rozsvitila kontrolka (podle manualu) chladiciho systemu (vlevo nahore, cervena - symbol \"nadrze\" a vlnky). Taky tam pisou, abych urychlene navstivil servis. Vypnul jsem motor a kratce po druhem nastartovani se zase rozsvitila. Napadlo me, jestli to neni mnozstvi kapaliny v obehu, ale vypada to, ze ji je trochu nad minimum. Mate s tim nekdo zkusenost? Diky!

jeste bych dodal, ze po kontrole hladiny jsem jel do prace a uz byl klid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oddie: diky:) mel jsem strach, aby to nebylo neco vazneho, kdyz me hned posilaj do servisu. to prece neni duvod k navsteve servisu, ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, kdyby ta voda utekla, tak docela jo :) Mně to občas udělá taky, rozsvítí se kontrolka - a už letím pod kapotu... U jednoho auta, co jsem měl to bylo dokonce odpojené - zkusil jsem to zapojit, ale svítilo to furt. Jsou prostě takové na houby, ty čidla - ale zase je dobré mít to funkční, co kdyby náhodou...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dost mozna to muze mit souvislost tim kourem z vyfuku. Ted uz se to nestava, ale kdyz byly ty mrazy, tak se z vyfuku hrnulo dost koure (bilej, bez zapachu). jeste jsem s tim nikde nebyl, ale napadlo me tesneni pod hlavou :( co si o tom myslis? ma najeto 160 tis. Nevis, kolik penez by asi stala ta vymena? prace + matros.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je takhle těžko říct, na to se zeptej spíš v servisu - i na tu cenu. Ale v mrazech jde vždycky z výfuku dlouho pára, zas tak moc bych si s tím hlavu nelámal...

Taky občas musím dolít nemrzku, ale tipuju to na nějaký ne úplně těsný spoj hadic. Když nemusím dolívat litr měsíčně, tak mě to netrápí.

Jo, a vadné těsnění by se pravděpodobně projevovalo tlakováním chladicího systému, a \"házením vody\". Zkus po nějaké delší jízdě, se zahřátým motorem (aspoň 50km) nechat běžet motor, a promačkat hadice od chladiče. Pokud jsou tvrdé (\"kamenné\"), je špatné těsnění či prasklinka v bloku či hlavě; pokud jsou měkké, je to OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno funkcni cidlo mam doma, ale je z 306ky. Nevim, jestli je stejna dira(bajonet) a konektor.

Zkus jeste cidlo vymontovat(pootocit a vztahnout) a ocistit. Byva to zoxidovane.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oddie: a odkud by se projevilo \"hazeni vody\" ?? :o Slo by to u chladice pres takovou zatku s uměl. hmoty ??? (protoze mi trosku propousti a zajimalo by mne to, protoze dolivam cca necelej litr na 1000 km).

Diky Vlasta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Projeví se to na nejslabším místě - tedy např. víčko expanzky, nalévací víčko na chladiči... záleží na autě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

xVlasta: skoro jeden litr na 1000km je dost. Podivej se na tu zatku. Me to kdysi taky delalo u 405ky a nakonec z toho byla v pr.... vodni pumpa. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

oddie: tak muj pazout je v pohode. Zkusil jsem po 60 km \"osahat\" hadice - krasne mekke. Nemrzka uz je taky dolita, takze jsem zase veselej pezotak. :) Dik za odpovedi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.