Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Dá se doštelovat spojka?


Vena garážmistr

Recommended Posts

Zdravím pánové znalci mám dotaz. Dá se doštelovat spojka. Auto jede všechno celkem v pohodě ale když dávám 5 nebo 6 a rozjíždím to po přeřazení tak se proklouzne spojka. Zatím to teda dělá jen když to roztahuju proti kopci ale nerad bych něco zanedbal. raději to nechám udělat zavčasu než by se to zastavilo. 807 2 hdi 100kw naj. cca 114000 Km.

[upravil dne 13/7/14 20:40 od Vena garážmistr]

[upravil dne 14/7/14 16:18 od Vena garážmistr]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omlouvám se za interpunkci.

A zeptám se ještě trochu jinak. Zlobit to začalo včera když jsem jel delší cestu cca 100 Km. Tak ke konci té cesty a na zpáteční cestě to bylo znatelnější. Dnes při jízdě do práce a teď navečer ještě nějaké popojíždění to neudělalo. V pátek jak byl ten velký liják v Praze tak jsem nejen řádně zmoknul a byl jsem nucen i brodit ve vodě která se hnala po silnici. Může to mít souvislost že se na spojku dostalo vlhko a teď jak to vyschlo tak to nezlobí?.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

Výměna spojky na Citroenu C8 2.0Hdi 79Kw 2004.V pátek jsem se pustil do výměny spojky kloužehttp://www.citroen-club.cz/graphics/chat/smile/exclamation.gif!http://www.citroen-club.cz/graphics/chat/smile/smiles_brekbrek.gif Nejprve činnosti shora.Vypustíme chladící kapalinu. Vyndáme vzduchový filtr To kvůli lepšímu přístupu. Dále jsem povolil startér . Pak je třeba odpojit pracovní válec spojky, a zavěsit stranou, ať nepřekáží. Samotný válec je v převodovce zajištěn jen pootočením - na bajonet . Pak je potřeba odpojit veškeré dráty - ukostření, čidlo zpátečky, čidlo horní úvratě, čidlo tacha. A nakonec odpojíme laanovody řazení (na páky převodovky jsou jen nacvaklé).A nyní zespodu. Vypustit olej z převodovky, sundat kola, sundat matice nábojů kol. Dále sundat veškerá uchycení trubky/hadice serva. Sundat matice spodních čepů a stabilizačních tyček, odrazit ramena od těhlic. Pak vyšroubujeme 2 šrouby držící řízení, šroub spodního silentbloku motoru. Nejhorší je povolení 8 šroubů ,které drží pomocný rám.Matky jsou v rámu karoserie a uchycení je jen přes plechové spony ,které vyhnijou. pak je nejlepší vyvrtat díry do rámu a matice zavařit. Poté jsem sundal celou nápravnici s rameny a stabilizátorem. Na sundané nápravnici zkontrolujeme veškerá uložení, na vyndané se silentbloky mění velmi pohodlně :) Po vyndání nápravice vytáhneme poloosy - těhlice jdou nyní snadno odklonit. Pravá poloosa je uchycena fajfkami v držáku spodního silentbloku motoru jako u starších pažoutů - 2 matice 11. Dále vyndáme spodní trubku od IC a plechový kryt setrváku. Vytáhneme plechové pojistky držící lanovody řazení v držáku na převodovce, a vyhákneme je.Já to doma dělám na kanále.Vyšroubovat matici silentbloku převodovky, ze spoda jsem měl podepřeno pojizdným heverem.Vyšroubovat všechy šrouby, co jí drží na motoru ořechem 16, a pak jí vytáhneme. Nyní lze sundat spojku, případně i setrvák, a vyměnit je. V případě výměny setrváku pozor na nutnost použití zajišťovacího vysokopevnostního lepidla na šrouby, postup utahování (vždy křížem), a utahovací moment. Před výměnou setrváku je třeba zvážit případnou výměnu gufera kliky, lze vyměnit jen kdy je setrvák sundaný. Montáž opačným postupem. http://www.citroen-club.cz/graphics/msgboard/48342/icon/4488_20151206-100011.jpghttp://www.citroen-club.cz/graphics/msgboard/48342/icon/4487_20151206-100011.jpghttp://www.citroen-club.cz/graphics/msgboard/48342/icon/4476_20151204-195557.jpghttp://www.citroen-club.cz/graphics/msgboard/48342/icon/4475_20151204-195538.jpghttp://www.citroen-club.cz/graphics/msgboard/48342/icon/4474_20151204-195836.jpghttp://www.citroen-club.cz/graphics/msgboard/48342/icon/4473_20151204-195820.jpghttp://www.citroen-club.cz/graphics/msgboard/48342/icon/4472_20151204-195426.jpghttp://www.citroen-club.cz/graphics/msgboard/48342/icon/4471_20151204-140350.jpgimage.png.1aa1af20930c60b783821aa234e3c942.png

Upraveno uživatelem jiri.hermann
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omlouvám se za interpunkci. A zeptám se ještě trochu jinak. Zlobit to začalo včera když jsem jel delší cestu cca 100 Km. Tak ke konci té cesty a na zpáteční cestě to bylo znatelnější. Dnes při jízdě do práce a teď navečer ještě nějaké popojíždění to neudělalo. V pátek jak byl ten velký liják v Praze tak jsem nejen řádně zmoknul a byl jsem nucen i brodit ve vodě která se hnala po silnici. Může to mít souvislost že se na spojku dostalo vlhko a teď jak to vyschlo tak to nezlobí?.

Tiež som prebrodil vodu v ktorej sa asi okúpalo priveľa mastných motorov . Ostali mi mastné brzdy - vôbec to nebrzdilo, a začala mi šmýkať spojka.

Brzdy som odmastil, už brzdia. A so spojkou som skúšal snád všetko, ale nepomáhalo. Odstránilo sa to až tým, že som ju nechal kĺzať kým nezačala dymiť. (Trochu som ju upiekol) Odvtedy je pokoj.(už asi 3000km a všetko je OK)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...