Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzínový motor v 807


honza205D

Recommended Posts

Zdravím, chceme rozšířit vozový park o 807, hlavně z důvodu, že naše 406 už má na tachometru 315 tisíc a tak nějak nám přestává stačit velikostně. Tak jsem se Vás chtěl zeptat, zda nemáte zkušenosti s 2,2i (LPG), naftu nechci, nějak o tomto motoru nemá žádné info. Stačil by i dvoulitr, který je podobný naší 1,8 , ale těch není mnoho k sehnání. Dík za informace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co tak nejakych cca 190 nm vs. 314 u hdi? Pruzne zrychlenie je to co ma zaujima a nie 0 - 100. Ked predbiehas s nalozenym autom co ma dve tony s nakladom je to sakra poznat.

A kolik máš reálně na kolech, hm? Nm na hřídeli motoru nic neznamenají, podstatné je to, co je na kolech, a to záleží na zpřevodování. A mezi Nm a výkonem taky existuje fyzikální vztah, jestli to náhodou nevíš. Jediný rozdíl je, že s tím benzínem je třeba podřadit a vytočit jej, což pravda většina tupých hamtačů neví a pak si stěžuje, že ten benzín ve stejných otáčkách jako diesel nejede - opravdu strašně překvapivě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

uff este ze ta mam.. to by taky tupy hamtac ako ja nevedel :potlesk:D

honza205D sorry za offtopic.. len nemam rad takych chytrolinov co si myslia ze zjedli mudrost sveta a musia zosmiesnovat ludi.

oddie: HDI som zobral preto lebo s benzinakom som na slovensku ziadnu C8/807/ulysse/phedru nenasiel. Ani 2 liter ani 2.2 a ani 3 liter. Vseobecne velke vany zo 7 miestami s benzinom je obrovsky problem u nas zohnat. Vzdy som mal doteraz benzinaky a viem ze ich krivka vykonu je niekde inde ako pri turbo naftach a benzinoch. Ale isto budes suhlasit somnou ze ak chces aby take tazke auto nezralo aj travu pri ceste je lepsie mat 94 kW HDI ako 100 kw atmo benzin vzhladom na vykon.

[Edited on 10/7/14 09:42 by palokalo]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám 807 2,0i, 100kW s 4 st. automatem a je to jak říká Oddie, když chci aby se auto pořádně hýbalo, tak je třeba motor vytočit. Na druhou stranu automat řadí dost nízko (optimalizace výrobce na spotřebu), takže při nějakých 50km/h už řadí 3 st (což je téměř stejně těžký převod jako čtyřka u 5 st. manuálu) otáčky jsou cca 2 tis/min. To znamená že pokud chci zrychlit, musím mít buď přiměřenou trpělivost, nebo ručně podřadit. V plně obsazeném autě, ale na nějaké předjíždění nebo extra svižnou jízdu můžu zapomenout. Ovšem kvůli závodění jsem si autobus nepořizoval, stačí mi abych v pohodě splynul s ostatním provozem a nebyl brzda. A při tom všem mám spotřebu do 9l/100km. Myslím že motor 2,2i bude o něco lepší, a kdyby se dělal v kombinaci s automatem, tak by se mi líbil víc. Spotřeba u 2,2i je prakticky stejná jako u 2,0i, ovšem 2,2i má o něco lepší zátah (nemá náhodou dvadvojka variabilní časování ventilů?) - nikdy to ale nebude takový zátah \"vodspodu\" jako u přeplňovaného dieselu (prostě zcela jiná výkonová charakteristika benzín vs HDi).

Mám taky pocit že benzín je v autě méně slyšet (pokud ho zrovna neženu k omezovači), a to tiché ševelení po nastartování je taky příjemné. Při dálniční jízdě se více projevuje aerodynamický hluk než zvuk motoru (který při 130km/h točí něco přes 3500tis/min)

Co se týče servisu, tak jsem měnil jen zapalovací rampu a svíčky (a po koupi rozvody) a šlape bez problémů přestože má natočeno 230tis km. Asi mě čeká výměna katalyzátoru a lambdy. Drobný problém se projevil v jednom mrazivém dni, kdy přes měrku oleje vystříkal asi litr oleje - z důvodu zamrzlé hadičky odvětrávání klikovky. Trochu žere olej - asi 2 deci na 1000km, to je ale nemoc 2,0i.

Tak jako tak bych příště zase volil benzín resp LPG.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...