Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Motor 1,8TD zamena


mirob

Recommended Posts

Chcem Vas poprosit o vasu radu. Chcem zamenit motor 1,8TD kod:A8A (400t km)za uplne rovnaky z buračky (168t km). Neviem ako ho vytiahnut. S prevodovkou alebo to bude lepsie bez prevodovky. Novy motor je s prevodovkou ale neviem s akou lebo auto bolo sedan a co mam je kombi.

Dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Převodovky budou stejne,vytáhl bych cely agregát a ten co tam chces dat rozpulil a zkontroloval spojku a připadne z obou sestavil co nejlepší kus, nebo dal new spojku--to platí i pro motor--poskladat z obou dobrý , takže vybrat altik,startér,airbox, vzduch.filtr,cooler, atd atd--a pak celek umyt a nahodit do kary, zbytek jako poloosy atd. jde už samo...:)

[upravil dne 4/7/14 13:50 od ozzy56]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím,nejsem automechanik ano nějaký extra znalec ,ale údajně převodovky D a TD jsou téměř shodné navíc převodovka sedan a break by měla být úplně stejná! Měl jsem papírově tento motor ve 405,ale skutečně tam byl 1,9d ale ten co jsem to od něj koupil tvrdil,,že měnil pouze motor ne převodovku!!Tak nevím.

Nejlepší je když druhý motor je v autě a můžeš jej zkusit! Já to koupil naslepo a přesto byl ok (měnil jsem z 1,9d typ asi 162 na 1,9 D9B- s 51kw) . Jinak doporučím pořádný zvedák odhadem motor má kolem 100kg spíše něco víc nebot jsem jej nezvedl pořádně,potřeboval jsem pomoc!Měl jsem el.vrátek ,údajně na 60Okg dvojitý závěs napřímo měl údajně unést 300kg (dle výr.štítku!) a s celkem v autě ani nehnul,nakonec jsem celý motor i převodovku musel spustit do auta a odpojit vrátek a sehnat pořádný hupcuk,pak šel motor ven jako po másle!

když jsem měl ještě motor venku a druhý už také, tak jsem ze starého sundal rozvody (kladky, řemen a pumpu) a vyměnil je, na starém měli rozvody cca 500km když motor klekl!A to nas......Spojku jsem porovnal pohledem a namontil tu lepší .Periferie jsem neměnil atik a čerpadla zůstali na obou motorech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

převodové poměry na 1.7 Td a 1.9 d nebo i -se nepatrně liší ,zvláště na 4 a 5 rychl. stupni - bxclub.com se to pitvalo xkrát

td má tuším převod na difu 16 X 64,což je do rychla , prohození 5tého kola z td na d či benzín je už pomalu legendární úprava ,mě nevyjímaje kvůli spotřebě a aby motor toliko netočil na 5ku

porovnával jsem break a sedan a je to stejné - dif i strom

jediná výjimka na převodech jsou verze 4x4 ,dif 19x79 a nějaké gti 4bod vstřik - lehce na 5ce

po vytažení poloos a zvavení se přívodů teplotních hadic a pár silenbloků je to relativně snadné

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dakujem páni. Prečital som este pár vecí z fóra z knižky jak na to a vcelku to čo píšete vy. Vytiahnut v celku po demontáži poloos a atď.Ta prevodovka je typ 20CJ55 a na starom motore neviem musim pozriet ked pride syn.V knižke ako na to je tabulka s prevodovkami (ich pomermi)ale tie oznacenia su uplne ine tak to neviem vobec porovnat.Najradsej by som to vymenil cele kedze tu je nova spojka,rozvody,pumpa. Neviem ci to stoji za tu namahu ale auto na jeho vek nieje vôbec hrdzave a da sa jednoduch opravit v mojej garaži.Dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechcem to rozoberat ak budu tie prevodovky rovnake (neviem sa dopatrat k porovnaniu parametrov tejto prevodovky 20CJ55) chcem to tam dat v celku lebo predavajuci mi niekolko krat povedal ze je to v poriadku, ja viem ale verim mu. nemate skusenost ci mozem motor nastartovat aspon na minutu bez pritomnosti chladiacej kapaliny ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Tak pani motor som cez vikend spustil naprazdno v garaži, nie viac ako na 15sec. Bol som prekvapený ako to jednoducho nastartovalo.Zda sa byt v poriadku volnobeh drží na pridanie reaguje okamžite.

Poradte prosim.Chcem postupovat podla manualu ale na zdvihnutie mam omedzene prostriedky. dokažem motor zdvihnuť len potom musim auto posunut aby som ho mohol zložiť na zem. moja otazka znie ci budem schopný znova vratit naboj do zvisleho čapu a ramena potom polosy zavesit napr. na drôt a auto posunuť ? Mne sa to zdá ako realne ale Nie som automechanik ale nič ine ma nenapadá.

dakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

motor samotný tam nedáš, jen celý agregát (motor plus převodovka)--je to jednodušší,zvedni karoserii do příslušné výšky--abys podjel s agregátem--a pak to zvedat do kastle, nebo spouštět kastli...,poloosy se montují až po usazení agregátu a jeho přišroubování na silentbloky, nejprve se dělá vše kolem motoru--chlazení, palivo,vzduch,elektrika,výfuk, řazení kvaltů atd., poloosy a kapaliny až nakonec...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dik ozzy toto ma nenapadlo spustit motor na zem a zdvihnut karoserií, ale neviem si predstavit ako to bude so silenblokmi su tam tri ale niekedy som daval dole len jeden na strane rozvodov pri výmene. Prepcha sa vobec ten motor spodkom? Asi ano ked to pises. Porozmýšlam nad týmto sposobom a dakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dik tak teraz neviem ako horom alebo dolom. Vypustim olej s prevodovky a skusim vytiahnut polos s lavej strany (to sa mi raz podarilo uplne jednoducho pri výmene zvisleho čapu akurat som musel kupit nový olej do prevodocky ,vytiekol debil) a z druhej strany to skusim vytiahnut v homokinetickom klbe pri lozisku ktore je prichitene na motore potom uchitiť polosi a namontovat späť kolesa aby sa to dalo pohnuť. Myslite že by to takto išlo. Dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli spodem, tak sundat vše kolem nápravy - ramena, poloosy, nápravnici. Chladič a to co by se mohlo poškodit samozřejmě taky.

Pak motor zůstane viset na silentblocích - motor podložit, třeba pneumatikou, a povolit silentbloky, pak motor zůstane na pneumatice a můžeš kastli přehodit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vycházím z toho, že to budeš dělat někde v garáži na zemi...,samozřejmě je nejjednodušší spouštět motor shora (pokud máš žirafu (jeřáb), pokud ho budeš dávat spodem, tak nápravnice musí ven, chladič můžeš nechat, ale musí se hlídat..., tu samotnou montáž je dobré dělat ve dvou, sám nejsi nic...:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to bude dělat na zemi v garáži, jsem fakt zvědavej, jak a čím bude zvedat to auto tak, aby podstrčil ten motor pod přední příčkou, která je přivařená :D

Vyndat motor z bouračky je legrace, stačí vpředu všechno uříznout a vytáhnout motor předem, to jsem při rozebírání vraků dělal x-krát zcela sám, na podběhy 2 špalky, na ně vodovodní trubku, motor přivázat uříznutými pásy, sundat všechny úchyty, pak si vždycky přizvednout jednu stranu a vyndat špalek, tím se motor spustil níž, a pak nejdřív s jednou a pak s druhou stranu vyjít z auta ven. Lepší je to ve dvou, ale i v jednom pohoda. Ale dát jej tam zpátky už taková trivka není...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dakujem Vam pani. Precital som Vase rady a som rozhodnutý to zdvihnuť horom ako som vyžšie popisal. Mám v garaži už zostrojenu podperu a zavesený puller na 2T. Ten motor čo tam chcem dať, zdvihnem uplne v pohode do výšky aby som ho tam vložil.Neviem si predstaviť že by som mal zhodiť všetky tie vyžšie popisane veci aby som to dostal spodom. Budem mat už dosť starosti oddeliť tie poloosi od prevodovky. Samozrejme to nebudem robiť sam. Musim to nejak urobiť aby som to dostal preč z garaže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...