Encore Odesláno 25. červen 2014 Sdílet Odesláno 25. červen 2014 Zdravím, snažil jsem se přečíst co nejvíce dotazů na podobné téma, ale většina z nich odkazuje na EGR. Mám peugeot 407 2.0Hdi 100kW r.v. 2004 a najeto 150000km a poslední rok, začalo auto vždy cca po 500 - 600km cukat. Motor cuká tak cca 20km a pak je vše naprosto v pohodě. Nevyskočí žádné chybové hlášení. Cukání se projevuje tak, že se chvilku motor dusí, pak zabere a zase se dusí. Vetšinou to dělá když není auto ve vysokých otáčkách. V poslední době se mne stalo, že když jsem dal neutrál, tak motor zhasnul. Když jsem zastavil a dal neutrál tak otáčky kolísají pořád mezi 800 - 1000. Vše se děje jen během těch 20km. Auto bylo na dia v Peugeotu v Brně a na nic nepřišli (holt zrovna nebylo těch 20km kdy se to projevuje). Tak jsem bádal tady na fóru a nejvíce mne vše pasovalo na EGR ventil. Tento víkend jsem dal auto do Bosch servisu a na dia taky na nic nepřišli, tak jsem dal vyměnit ten EGR (bohužel nic jiného mne nenapadalo a ani mechaniky). Myslel jsem, že budu mít klid, ale auto zase dělá úplně to samé. Nenapadá Vás něco? Nebo jak to otestovat? Popřípadě jestli jste něco podobného neřešili a máte kontakt na někoho z okolí Brna, kdo se v tom vyzná? Bohužel se mne to většinou stane na dálnici mezi Ostravou a Brnem, takže než dojedu do nějakého servisu tak je zase vše v pohodě. Díky moc za jakoukoliv radu. RadimB Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaC2 Odesláno 25. červen 2014 Sdílet Odesláno 25. červen 2014 Podle mne - To škubání bude regenerace FAPu. Přimo EGR za to nemůže, ale zkus nechat prověřit škrtící klapku - která splupracuje s EGR (klapka reguluje množství vzduchu v kombinaci s tím co tam jde zpět do sání z EGR. Když se to špatně změří/spočítá tak se ti pak motor dusí). Myslím si, že jsem měl něco podobného ne li stejného. Bohužel servis si s tím nevěděl rady. Tak jsem to řešil ve vlastní režii. Vyčistil jsem EGR. Na autě se něco málo zlepšilo, ale ne přímo to škubání při regeneraci. Nechci to zakřikout, ale po výměně škrtící klapky z vrakáče za jinou škubání přestalo. Stálo to cca 400kč z polského Allegra. Mezi tím jsem vyměnil i váhu vzduchu - beze změny. Jo, tu škrtící klapku jsem vyměnil i s čidlem tlaku které v něm bylo namontované. Takže ti nepovím, jestli to byla přimo klapka nebo to čidlo. A mám 1,6hdi a tak nevím, zda v té škrtící klapce na 2,0HDI máš taky čidlo tlaku nebo je někde jinde na sacím traktu. A mně regenerace trvala na autě tak 10km. Vypnutí motoru regeneraci přeruší a pak auto neškube - ale tu regeneraci potřebuješ nechat provést. Nyní jsem i nechal vyčistit FAP, protože mi to regenerovalo co 180km. [Edited on 25/6/14 08:28 by HonzaC2] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Encore Odesláno 25. červen 2014 Autor Sdílet Odesláno 25. červen 2014 Díky moc za radu. Jak těžké je vyměnit tu škrtící klapku? Nejsem žádný automechanik, ale zase nějak moc se práce nebojím. Popravdě na výměnu EGR jsem si netroufnul (byl tam celkem špatný přístup). A kde je ta škrtící klapka vůbec nevím (ale zkusím pohledat někde na netu). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Přema Odesláno 25. červen 2014 Sdílet Odesláno 25. červen 2014 nemíchejte hrušky z jablkama ..... u 1,6 jde poznat regenerace u 2,0 NE Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Encore Odesláno 25. červen 2014 Autor Sdílet Odesláno 25. červen 2014 Je pravda že jsem nikdy až do doby před rokem nepoznal že probíhá regenerace FAP. To že to má něco společného s regenerací FAP (EGR nebo něco podobného) odvozuji jen z toho, že to nastane vždy cca co 500 - 600km a trvá to těch cca 20km. Tak mne napadá, že spojitost by s tím mohla být. Jen nevím jak zjistit, co přesně to je. Díky RadimB Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferinko2 Odesláno 25. červen 2014 Sdílet Odesláno 25. červen 2014 nemíchejte hrušky z jablkama ..... u 1,6 jde poznat regenerace u 2,0 NE Ja mám 2.0 HDi 100kW a regeneráciu cítim,necuká to tak strašne,ale citlivá noha to spozná. K tomu FAPu - r.2004 mal ešte staré FAPy a tam bola životnosť 150 tis.km,takže riešiť FAP by som odporúčal:roker Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Agrafik Odesláno 25. červen 2014 Sdílet Odesláno 25. červen 2014 Diagnostika ti napíše km od regenerace, tak bys viděl, jestli těch 20km bylo v tom. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaC2 Odesláno 25. červen 2014 Sdílet Odesláno 25. červen 2014 nemíchejte hrušky z jablkama ..... u 1,6 jde poznat regenerace u 2,0 NE No, mám doma 2 kusy 1,6hdi a poznat regeneraci šlo jen u toho jednoho kusu a to jen do výměny klapky. Takže bych řekl, že to je nesmysl, že to je poznat jen u 1,6hdi. Když u té 2,0hdi bude něco vadného, co je potřeba aby bylo funkční při reneneraci, tak to při té regeneraci poznat bude. A naopak, v případě že všechno funguje jak má, tak i u 1,6hdi to poznáš maximálně podle spotřeby a toho že to netáhne na 100% - ale upřímně většina lidí toto ani nepozná. Ale rozhodně to nebude skákat jako koza \"vpřed a vzad\" tak jsem jsem to měl já. [Edited on 25/6/14 09:09 by HonzaC2] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaC2 Odesláno 25. červen 2014 Sdílet Odesláno 25. červen 2014 Je pravda že jsem nikdy až do doby před rokem nepoznal že probíhá regenerace FAP. To že to má něco společného s regenerací FAP (EGR nebo něco podobného) odvozuji jen z toho, že to nastane vždy cca co 500 - 600km a trvá to těch cca 20km. Tak mne napadá, že spojitost by s tím mohla být. Jen nevím jak zjistit, co přesně to je. Díky RadimB Zjistíš to snadno. Přepni display na aktuální spotřebu a kdyz žto začne cukat, sleduj tu spotřebu. Když to žere naftu i když brzdíš motorem, tak právě regeneruje. A nemusíš ani brzdit motorem. Stačí dát neutrál a pokud při tom žere 1-2L/100km tak je to ono. Teda předpokládám, že nemáš diagnostiku. [Edited on 25/6/14 09:13 by HonzaC2] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Encore Odesláno 25. červen 2014 Autor Sdílet Odesláno 25. červen 2014 ferinko2: Na to že by mohl být špatná FAP jsem taky myslel, ale to by mi to něco nahlásilo nebo by to poznali na dia ne? Byl jsem už na dia 2x a nic nezjistili. Každopádně jsem v tomto ohledu laik, takže většinu informací čerpám právě tady z fóra. Takže právě možností vypadá že je spousta a jen se nechci pouštět do postupné výměny všeho, co by to mohlo způsobovat (EGR - už vyměněn, FAP, škrtící klapka). Tak spíše asi postupně sháním schopného a ověřeného mechanika, který je schopný zjistit, co by to mohlo být a vyměnit to. Díky moc všem za Vaše rady. Trošku jsem totiž otráven z přístupu Peugeot servisu, který mi řekl, že na dia nic nenašli a tím to haslo no. Takže tam už se mi moc nechce. RadimB Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Encore Odesláno 25. červen 2014 Autor Sdílet Odesláno 25. červen 2014 HonzaC2: Máš pravdu, že diagnostiku nemám A to s tou spotřebou zkusím. Ale na 99procent to nastává při té regeneraci FAP, protože když jsem zastavil a dal neutrál tak se z výfuku i dost kouřilo (takže asi propaloval). V servise mi řekli, že se mi regeneruje FAP cca co těch 500km, takžo tomu by to i odpovídalo. Jen je tam něco špatně, co při té regeneraci vyvolává to cukání. Teda tím cukáním myslím opravdu dost velké cukání (né nic malého co by nešlo skoro poznat). Něco jak by se mu nedostávalo dost nafty nebo se hodně dusil. RadimB Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 25. červen 2014 Sdílet Odesláno 25. červen 2014 Podle mých zkušeností: regenerace není poznat - měl jsem 607 2,2 HDi - tam nebyla poznat vůbec, teď 1,6 HDi - je poznat že motor víc hučí, ale na výkonu ani cukání nee. Cukání - mi dělala minulá nádrž, nějaká klokaní nafta. Nyní po načerpání zase OK. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferinko2 Odesláno 25. červen 2014 Sdílet Odesláno 25. červen 2014 Ja netvrdím,že je špatný FAP,len už je plný. P.S.Pri regenerácii FAPu je EGR zatvorený,klapka EGR v saní sa priškrcuje,aby bola bohatšia zmes.Plus samozrejme tretí dostrek vstrekovačov,aby sa nafta dostala do výfuku,kde podporí spaľovanie sadzí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Encore Odesláno 25. červen 2014 Autor Sdílet Odesláno 25. červen 2014 Naftou by to být nemělo, protože to by dělalo neustále. Krom toho jsem už naftu zkoušel brát u všemožných pump (Shell, OMV, Lukoil atd...). Za ten rok co to dělá jsem jich vystřídal x a nepomohlo to. Tak to bych vyloučil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Encore Odesláno 25. červen 2014 Autor Sdílet Odesláno 25. červen 2014 ferinko2: Jak píšu tak se v tom moc nevyznám, ale nebyla by tám nějaká signalizace když by se FAP naplnil? Čekal bych, že by to na dia poznali a nebo že by mne na to to auto nějak upozornilo (jen moje domněnka). Díky RadimB Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaC2 Odesláno 25. červen 2014 Sdílet Odesláno 25. červen 2014 Encore: nevím jak u 2,0HDI ale jestli je to někde v předu jako na 1,6HDi a nejsi jelito, tak to v pohodě zvládneš vyměnit. Jinak v diagnostice jsou k EGR 4 hodnoty. 2 jsou EGR ventilu - tj, ten EGR co ti vyměnili a 2 jsou škrtící klapka EGR, ale je to tak škrtící klapka na sání a tyto dva elementy spolu spolupracují. V případě, že ti jeden začne kolabovat, tak pak směs plynů bude špatně namíchaná a nemusí to hořet. A u regenerace je nezbytené, aby směs byla spočítána tak, aby to hořelo ve válcích a zároveň musí zbýt směs vzduchu a nafty tak aby to dohořelo ve FAPu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferinko2 Odesláno 25. červen 2014 Sdílet Odesláno 25. červen 2014 Auto ťa upozorní až bude kritický stav. Ak chceš vylúčiť vadu klapky EGR,dpoj hadičku od ovládania klapky,hadičku ZABLENDUJ kolíkom alebo skrutkou a skús jazdiť. Bude to mať za následok trošku trasenie motorom pri vypínaní motora,ale klapka bude stále otvorená.Ak auto pestane cukať pri regenerácii - riešiť klapku - vyčistiť,vrátane MAP senzora,v krajnom prípade vymeniť. P.S.Klapka EGR je v telese medzi intercoolerom a vstupom sania do motara. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaC2 Odesláno 25. červen 2014 Sdílet Odesláno 25. červen 2014 pro Encore: Je to uděláno tak blbě, že ani když mi to regenerovalo po 180km, tak nikde nic nehlásilo problém. Je tam nějaká hraniční hodnota čidla diferenciačního tlaku FAPu, za kterou už je FAP jakože plný. Ale asi je to až hodně vysoko. Ten člověk co mi to čistil říkal, že ten FAP byl opravdu hodně zasraný. Ten interval se se zanesením FAPu zkracuje. Pokud ti to regeneruje po 500-600km, tak jej ještě nemáš tak moc zanesený. To by ses dostal na interval k 200km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaC2 Odesláno 25. červen 2014 Sdílet Odesláno 25. červen 2014 Pro ferinko2: nemá už 100kw 2,0Hdi elektronické ovládání EGR ventilu? Protože pak tam žádná hadička nebude, jen kabel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferinko2 Odesláno 25. červen 2014 Sdílet Odesláno 25. červen 2014 ....a možno by stačilo vyčistiť len MAP senzor pri EGR klapke,ten riadi sanie pri regenerácii FAPu. P.S. pošlem ti do mailu info ako regeneruje FAP. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.