xVlasta

Jaky typ motor. oleje ??

47 posts in this topic

Zdravím všechny, myslím si, že tohle se tu už někdy probíralo, ale bohužel jsem na ten článek nenarazil....

Potřeboval by jsem poradit, ohledne typu oleje, který je nejidealnejší.... když jsem koupil auto, byl tam mineral(castrol), ten jsem vyměnil a jezdil jsem chvilku na polosyntetiku (mobil), pak začal valit olej z auta (měl jsem ucpané hadice odvětrávaní.... nejspíše úmysl původního majitele :mad: ), do ted jsem jezdil s příměsí na pročištění motoru (byl tam strašnej bordel..), no a čeká mě výměna, tak se rozhoduji jaky typ nebo značka ????

Nejspíš tam vratím minerál (nemám, ještě na 100% těsnost motoru )

Je to na 405 GlXi r.v.92

Díky čau Vlasta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot vseobecne doporucuje Shell a Esso, ale pred nedavnem jsme stejne dospeli k zaveru, ze je to jedno :) Hlavni je dodrzet viskozni tridu nebo jak se to znaci.. (SAE 15W-40, 10W-40)

Mozna byla nejvetsi chyba tam najit tu polosyntetiku, rekl bych ze je to skoda penez, protoze je ridsi a u stareho motoru s mineralem, ktery dela nechutne usazeniny a ktere jakoby utesnuji stare a opotrebovane motory, ktere beztak zerou olej (ted jsem se do toho zamotal :D) Proste ta polosyntetika ten karbon trochu rozpusti a pak je to horsi nez predtim (a to si clovek myslel, ze kdyz da ted dobry olej, ze to pomuze, co? :()

No.. snad jsem to nepopletl :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jsem tohle řešil někdy na podzim a taky jsem tam nalil polosyn?ák. A to jsem se nestačil divit, jak se pažoutek rozežral. Mno tak jsem ho přes zimu dal do garažičky a jezdim jen s malým přibližovadlem. Mno ale už se k jaru chystam tu tekutinku olejnatou komplet vyměnit. Co doporučujete? Myslite, že když tam dam teď zpětně mineral, že by se to zase mohlo srovnat? Mně ale ten polosyn?ák dokonce doporučili v servise?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doufej v lepsi, pocitej s horsim..... nez se to zase zaplaca, tak to bude chvilku trvat... asi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mno tak to jsi mě mooc nepotěšil. Jinak co se týče oleje, servisak mi doporučil Total 10W-40 polosyn?ák. Mno tak uvidzime na jaře. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No asi patrim k ty mensine, ktera ma na todle docela stesti.... lil sem tam 2x polosyntetiku, nezralo to a jezdilo to pekne....

tedka sem tam nalil mineral, 15w-40 a prislo mi, ze motor ma vetsi razy a chod motoru je takovej tezsi... je to mozny???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už do několika aut (1,9D bez turba), jsem nalil polosyntetiku (Mogul Optimal 10W-40, API CG-4), bez ohledu na to, co tam bylo předtím. Olej se sice hodně špiní, a první výměnu, či dvě, je třeba udělat dřív, ale jiné projevy to nemá.

Jinak, v návodu k použití pro starší model 309-ky (r.88) je pro diesely doporučen olej pouze 15W-40 (minerál), API min. CD.

V návodu pro novější model (r.91) je pro většinu zemí doporučen opět minerál 15W-40, ale pro několik zemí (hlavně severských) je tam v seznamu i 10W-40 (polosynt).

Ondra: když si to nechá líbit tu polosynt, proč jí tam nenecháš? Je to za skoro stejnou cenu... Co jsi použil za minerál?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sem, tam nalil mineral protoze sem blbej a nevsiml sem si toho....

ale uz tam dam polosyntetiku, tedka to bude mit 10 tis, tak budu menit....

Share this post


Link to post
Share on other sites

olej

tak abych prispel se svoji troskou do mlyna ...

menil jsem nyni po 2letech /16 000km/ pristi dostane po 30k km nebo po 2 letech

DIAMOND 5W40

MOTOROVÝ OLEJ NA SYNTETICKÉM ZÁKLADĚ PRO BENZÍNOVÉ I NAFTOVÉ MOTORY OSOBNÍCH A LEHKÝCH UŽITKOVÝCH VOZŮ

Klasifikace, specifikace: ACEA A3/B3/B4

API SL/CF/EC

Výkonnostně odpovídá normě: BMW LONGLIFE

MB 229.1

VW 502.00

VW 505.00

toto o nem uvadi vyrobce /za ty prachy, nekupte to :-)) /

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezdíval jsem s minerálem Mogul Diesel DTT, v jednom příspěvku od oddieho jsem se dozvěděl o polosyntetice Mogul Optimal (10W-40, API CG-4). Už ho tam mám podruhé a řekl bych, že v zimě to je znát na startování. Jo a měl jsem také štěstí, že mi motor nežere olej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezdíval jsem s minerálem Mogul Diesel DTT, v jednom příspěvku od oddieho jsem se dozvěděl o polosyntetice Mogul Optimal (10W-40, API CG-4). Už ho tam mám podruhé a řekl bych, že v zimě to je znát na startování. Jo a měl jsem také štěstí, že mi motor nežere olej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak já jezdím na MOBIL 0W40 výměny po 22000km motor uvnitř je jak pozlacený začal jsem na něj jezdit ve 100000km byl to přecho s s MOBIL 15W40.jsem spokojen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomson, jak se pozna, ze je motor uvnitr jako pozlaceny?:o

Mohl by si popsat, jakym zpusobem si presel z mineralu na plnou syntetiku?

Jaky pouzivas filtr? Vzdycky jsem si myslel, ze pocet najetych km se odviji taky od jeho kvality. Neber toto jako nejakou vytku, ale proste zajimalo by me to.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdarek na foru, chtel bych rict ze jsem po koupi take presel z mineralu na syntetiku pri 125000 ted mam najeto o 11000 vic a celkove jsem dolival tak 3 litry. Podle me to neni moc ale kdyz vezmu cenu oleje 1000Kc/3l tak je to dost. Chystam ho tam dat znovu, sice olej trochu prolina ven z vany a jeste nekde nevim odkad ale jen minimalne, taky mam zaflakanej chladic v mistech u dna vzduchoveho filtru.. je to normalni ???

Chtel bych chtel motor pred vymenou zevnitr vycistit pripravkem co se vlije do stareho oilu a necha chvili bezet a pak se vypusti. Zacalo mi to nejak klepat a pri zrychlovani to trochu cuka. Nemate nekdo zkusenosti jestli to pomuze nebo naopak tohle radsi nebrat ?? Diky vsem ;)

Joo nekde jsem se docetl ze prechod z mineralu na (polo)syntetiku motoru spis uskodi a to me docela desi ... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filip: Ty jsi do toho starého dieselu nalil PLNOU syntetiku? To není dobrý nápad! Ten motor na to není stavěný, a zvláš? ne, když už má dost za sebou - a to maj takhle staré diesely všechny.

Přechod na polosyntetiku zvládne, pokud je v pořádku - ale každému říkám, že tak činí na vlastní nebezpečí, já už ten Mogul Optimal dával do několika aut, a bez problémů, ale ručit za to nehodlám...

Ale plnou syntetiku bych do toho nenalil ani zadarmo - a už jsem viděl pár těchto motorů zničených, po nalití plné syntetiky, všechny začaly mlátit na klice... V jakém stavu byly předtím, netuším, ale každopádně:

Do starších dieselů plnou syntetiku v žádném případě nedoporučuji! Maximálně polo, a když se objeví problémy, vrátit tam minerál, a začít pomalu šetřit na jiný motor. No i když, lejte si tam kdo chcete co chcete, jsou to vaše motory ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele viděl jsem v Makru olej Texaco Havoline 15w-40 5 l za 600kč a chtěl bych ho dát do 306 xrd r.v.98 najeto 140tis. je to dobrej nápad??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.