xVlasta Odesláno 25. únor 2003 Sdílet Odesláno 25. únor 2003 Zdravím všechny, myslím si, že tohle se tu už někdy probíralo, ale bohužel jsem na ten článek nenarazil.... Potřeboval by jsem poradit, ohledne typu oleje, který je nejidealnejší.... když jsem koupil auto, byl tam mineral(castrol), ten jsem vyměnil a jezdil jsem chvilku na polosyntetiku (mobil), pak začal valit olej z auta (měl jsem ucpané hadice odvětrávaní.... nejspíše úmysl původního majitele ), do ted jsem jezdil s příměsí na pročištění motoru (byl tam strašnej bordel..), no a čeká mě výměna, tak se rozhoduji jaky typ nebo značka ???? Nejspíš tam vratím minerál (nemám, ještě na 100% těsnost motoru ) Je to na 405 GlXi r.v.92 Díky čau Vlasta Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
voštík Odesláno 25. únor 2003 Sdílet Odesláno 25. únor 2003 Peugeot vseobecne doporucuje Shell a Esso, ale pred nedavnem jsme stejne dospeli k zaveru, ze je to jedno Hlavni je dodrzet viskozni tridu nebo jak se to znaci.. (SAE 15W-40, 10W-40) Mozna byla nejvetsi chyba tam najit tu polosyntetiku, rekl bych ze je to skoda penez, protoze je ridsi a u stareho motoru s mineralem, ktery dela nechutne usazeniny a ktere jakoby utesnuji stare a opotrebovane motory, ktere beztak zerou olej (ted jsem se do toho zamotal ) Proste ta polosyntetika ten karbon trochu rozpusti a pak je to horsi nez predtim (a to si clovek myslel, ze kdyz da ted dobry olej, ze to pomuze, co? ) No.. snad jsem to nepopletl Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xVlasta Odesláno 27. únor 2003 Autor Sdílet Odesláno 27. únor 2003 Ok, diky dneska ho vezu do servisu ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dejwik Odesláno 27. únor 2003 Sdílet Odesláno 27. únor 2003 Já jsem tohle řešil někdy na podzim a taky jsem tam nalil polosyn?ák. A to jsem se nestačil divit, jak se pažoutek rozežral. Mno tak jsem ho přes zimu dal do garažičky a jezdim jen s malým přibližovadlem. Mno ale už se k jaru chystam tu tekutinku olejnatou komplet vyměnit. Co doporučujete? Myslite, že když tam dam teď zpětně mineral, že by se to zase mohlo srovnat? Mně ale ten polosyn?ák dokonce doporučili v servise? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
voštík Odesláno 27. únor 2003 Sdílet Odesláno 27. únor 2003 Doufej v lepsi, pocitej s horsim..... nez se to zase zaplaca, tak to bude chvilku trvat... asi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dejwik Odesláno 28. únor 2003 Sdílet Odesláno 28. únor 2003 Mno tak to jsi mě mooc nepotěšil. Jinak co se týče oleje, servisak mi doporučil Total 10W-40 polosyn?ák. Mno tak uvidzime na jaře. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Ondra Odesláno 28. únor 2003 Sdílet Odesláno 28. únor 2003 No asi patrim k ty mensine, ktera ma na todle docela stesti.... lil sem tam 2x polosyntetiku, nezralo to a jezdilo to pekne.... tedka sem tam nalil mineral, 15w-40 a prislo mi, ze motor ma vetsi razy a chod motoru je takovej tezsi... je to mozny??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek V. Odesláno 28. únor 2003 Sdílet Odesláno 28. únor 2003 Ondro a proc jsi to udelal? Co te k tomu vedlo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 28. únor 2003 Sdílet Odesláno 28. únor 2003 Už do několika aut (1,9D bez turba), jsem nalil polosyntetiku (Mogul Optimal 10W-40, API CG-4), bez ohledu na to, co tam bylo předtím. Olej se sice hodně špiní, a první výměnu, či dvě, je třeba udělat dřív, ale jiné projevy to nemá. Jinak, v návodu k použití pro starší model 309-ky (r.88) je pro diesely doporučen olej pouze 15W-40 (minerál), API min. CD. V návodu pro novější model (r.91) je pro většinu zemí doporučen opět minerál 15W-40, ale pro několik zemí (hlavně severských) je tam v seznamu i 10W-40 (polosynt). Ondra: když si to nechá líbit tu polosynt, proč jí tam nenecháš? Je to za skoro stejnou cenu... Co jsi použil za minerál? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vix Odesláno 28. únor 2003 Sdílet Odesláno 28. únor 2003 oddie : tím dřív - to myslíš po kolika tisících Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 28. únor 2003 Sdílet Odesláno 28. únor 2003 Podle nálady, tak po 5... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Ondra Odesláno 28. únor 2003 Sdílet Odesláno 28. únor 2003 Sem, tam nalil mineral protoze sem blbej a nevsiml sem si toho.... ale uz tam dam polosyntetiku, tedka to bude mit 10 tis, tak budu menit.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jakoubek Odesláno 28. únor 2003 Sdílet Odesláno 28. únor 2003 olej tak abych prispel se svoji troskou do mlyna ... menil jsem nyni po 2letech /16 000km/ pristi dostane po 30k km nebo po 2 letech DIAMOND 5W40 MOTOROVÝ OLEJ NA SYNTETICKÉM ZÁKLADĚ PRO BENZÍNOVÉ I NAFTOVÉ MOTORY OSOBNÍCH A LEHKÝCH UŽITKOVÝCH VOZŮ Klasifikace, specifikace: ACEA A3/B3/B4 API SL/CF/EC Výkonnostně odpovídá normě: BMW LONGLIFE MB 229.1 VW 502.00 VW 505.00 toto o nem uvadi vyrobce /za ty prachy, nekupte to :-)) / Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
janhercik Odesláno 28. únor 2003 Sdílet Odesláno 28. únor 2003 Jezdíval jsem s minerálem Mogul Diesel DTT, v jednom příspěvku od oddieho jsem se dozvěděl o polosyntetice Mogul Optimal (10W-40, API CG-4). Už ho tam mám podruhé a řekl bych, že v zimě to je znát na startování. Jo a měl jsem také štěstí, že mi motor nežere olej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
janhercik Odesláno 28. únor 2003 Sdílet Odesláno 28. únor 2003 Jezdíval jsem s minerálem Mogul Diesel DTT, v jednom příspěvku od oddieho jsem se dozvěděl o polosyntetice Mogul Optimal (10W-40, API CG-4). Už ho tam mám podruhé a řekl bych, že v zimě to je znát na startování. Jo a měl jsem také štěstí, že mi motor nežere olej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomson Odesláno 1. březen 2003 Sdílet Odesláno 1. březen 2003 Tak já jezdím na MOBIL 0W40 výměny po 22000km motor uvnitř je jak pozlacený začal jsem na něj jezdit ve 100000km byl to přecho s s MOBIL 15W40.jsem spokojen. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek V. Odesláno 3. březen 2003 Sdílet Odesláno 3. březen 2003 Tomson, jak se pozna, ze je motor uvnitr jako pozlaceny? Mohl by si popsat, jakym zpusobem si presel z mineralu na plnou syntetiku? Jaky pouzivas filtr? Vzdycky jsem si myslel, ze pocet najetych km se odviji taky od jeho kvality. Neber toto jako nejakou vytku, ale proste zajimalo by me to. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Filip Odesláno 3. březen 2003 Sdílet Odesláno 3. březen 2003 zdarek na foru, chtel bych rict ze jsem po koupi take presel z mineralu na syntetiku pri 125000 ted mam najeto o 11000 vic a celkove jsem dolival tak 3 litry. Podle me to neni moc ale kdyz vezmu cenu oleje 1000Kc/3l tak je to dost. Chystam ho tam dat znovu, sice olej trochu prolina ven z vany a jeste nekde nevim odkad ale jen minimalne, taky mam zaflakanej chladic v mistech u dna vzduchoveho filtru.. je to normalni ??? Chtel bych chtel motor pred vymenou zevnitr vycistit pripravkem co se vlije do stareho oilu a necha chvili bezet a pak se vypusti. Zacalo mi to nejak klepat a pri zrychlovani to trochu cuka. Nemate nekdo zkusenosti jestli to pomuze nebo naopak tohle radsi nebrat ?? Diky vsem Joo nekde jsem se docetl ze prechod z mineralu na (polo)syntetiku motoru spis uskodi a to me docela desi ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 3. březen 2003 Sdílet Odesláno 3. březen 2003 Filip: Ty jsi do toho starého dieselu nalil PLNOU syntetiku? To není dobrý nápad! Ten motor na to není stavěný, a zvláš? ne, když už má dost za sebou - a to maj takhle staré diesely všechny. Přechod na polosyntetiku zvládne, pokud je v pořádku - ale každému říkám, že tak činí na vlastní nebezpečí, já už ten Mogul Optimal dával do několika aut, a bez problémů, ale ručit za to nehodlám... Ale plnou syntetiku bych do toho nenalil ani zadarmo - a už jsem viděl pár těchto motorů zničených, po nalití plné syntetiky, všechny začaly mlátit na klice... V jakém stavu byly předtím, netuším, ale každopádně: Do starších dieselů plnou syntetiku v žádném případě nedoporučuji! Maximálně polo, a když se objeví problémy, vrátit tam minerál, a začít pomalu šetřit na jiný motor. No i když, lejte si tam kdo chcete co chcete, jsou to vaše motory Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bouřlivák Odesláno 4. březen 2003 Sdílet Odesláno 4. březen 2003 Hele viděl jsem v Makru olej Texaco Havoline 15w-40 5 l za 600kč a chtěl bych ho dát do 306 xrd r.v.98 najeto 140tis. je to dobrej nápad?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.