Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

používať prísady do benzínu (nafty)?


lordlacik

Recommended Posts

Nikdy som do benzínu nič nedával, ale brat ma diesel a pri každom tankovaní tam pridáva čistiace prísady. Ale po zhliadnutí tohto, veľmi vážne uvažujem, čo Vy na to? :

http://automix.atlas.sk/novinky/829713/peugeot-pozor-na-kvalitu-paliva-moze-vam-zaniest-motor

a keď tak ktorý? :

http://olejposta.sk/s_244.html

alebo stačí používať iba palivo Shell V power nitro alebo nitro+? Tie už májú v sebe čistiace prísady a plusko je 100 oktánové.

[upravil dne 25.4.2014 15:28 od lordlacik]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Informace se podle data zdá nová, ale mám pocit, že toto doporučení pro zmiňované benzinové motory se už objevilo před lety. V souvislosti se známými poruchami těchto motorů. Před rokem sem se o tom bavil i s technikem, že Peugeot doporučuje používat čistící aditiva - prý vyloženě kvůli nekvalitnímu benzinu v ČR, že tyto problémy se jinde tolik nevyskytují. Nevim, jestli opravdu nevyskytují jinde ale mělo jít o zanášení karbonem. Takže majitelé těchto motorů by asi občas aditovovat měli.

U HDi problém nemám. Čepuju jen u premiových pump. I když pozor, je ale pravda, že někdy u totožnýho řetezce natankuju a jakoby nafta byla lepší/horší (pocitová živost auta) v závislosti na pobočce (regionu ČR). Niméně, poslední dobou spíš pro pocit dávám lepší (premiovou) naftu, protože místy se dá sehnat za cenu, kde maj jinde obyč., bez čistících složek. Takže spíš preventivně, aby se čistily vstřiky. Sám do hdi raději nic neleju, poté co mi technik vyndal jeste tehdy z 307 zablácenej naftovej filtr, prý z přemíry aditiv. (tehdy sem doléval TDA). Prostě všeho s mírou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spočítej si kolik tě vyjde tankování Nitro+ a nebo aditiva. Jestli ti to nevadí tak klidně přidávej, ale z principu to nic nevyřeší. Ty karbonové úsady, které se tam tvoří to ani neodstraní ani to nezabrání jejich tvorbě. Nicméně z hlediska třeba čistoty vstřikovačů to jistě bude ku prospěchu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě v autoservisu kde jsem auto kupoval doporučovali VIF a to prodejce i servisní technik. A dokonce se ani neptali zda ho chci koupit od nich...Od zimy leji VIF/sice spíš v nižších dávkách/. Jednou jsem teď nenalil a motor mě připadal hlučnější-tak těch 0,30 kč na litr nafty budu asi obětovat dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná můj příspěvek bude trochu mimo, ale jednou jsem z čirého zoufalství (téměř prázdná nádrž, dojezd --- a žádná solidní pumpa v dohledu) natankoval u jakési noname pumpy (naštěstí ne statkové). Nafta byla skoro o 3 kačky levnější, ale z čirého podezření jsem nenabral plnou. No a co se stalo? Auto bylo pocitově tak o 10 - 20 % živější a spotřeba mi po vynulování udělala na onu nádrž 4,4 l/100 km (normálně podle PP 4,7-5,2). Další nádrž byla u Shellu a zdálo se mi, že auto jede pořád stejně, jen spotřeba se vrátila na 4,8. Tak fakt nevím :myslim. Aditiva zatím nepřidávám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono se dost kritizovalo, že Shell málo aditivuje naftu. Dokonce i jejich prémiová byla podle testů dost na hraně. A aditivovaní paliv stejné není i když jsou třeba od Čepra ze stejné brány:).

[upravil dne 25/4/14 21:05 od Paulz]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten článek objevil Ameriku, tohle aditivum se doporučovalo několik let zpět. Já ho teda pro klid duše co těch 5000km leju, určitě to ničemu neublíží. Mnohem důležitější bude měnit včas olej, jezdím dost po městě a když jsem si nechal udělat rozbor oleje po 15tkm, už byl zralej na výměnu. Co se týká aditiv a mazacích schopností a parametrů, byl jak novej, ale bylo v něm množství železa (počítám, že z rozvoďáku) označené jako velmi vysoké a karbon jako množství vysoké.

Bez urážky, ale nechápu, jak může někdo poznat, že je auto po natankování nějakého paliva živější/tišší/lenivější atd. Pokud není rozdíl počítám tak k 10%, což nebude, tak to nemůže nikdo objektivně rouzeznat. Před 308 jsem měl feldu na LPG, rozdíl ve výkonu a hluku tam byl. Ale výkon šel poznat leda tak, že když jsem jel do kopce, kde na plyn opravdu pomaloučku klesala rychlost, tak po přepnutí na benzín se pokles zastavil. Hluk šel rozlišit přepínáním LPG/benzín a tedy přímým porovnáním, na LPG byl navzdory všem proklamacím lehce vyšší. Ale kdyby někdo tu kontrolku paliva přelepil, tak nemám absolutně šanci poznat, na jaké palivo jedu. A to by měl být rozdíl ve výkonu cca 5%.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bez urážky, ale nechápu, jak může někdo poznat, že je auto po natankování nějakého paliva živější/tišší/lenivější atd. Pokud není rozdíl počítám tak k 10%, což nebude, tak to nemůže nikdo objektivně rouzeznat. Před 308 jsem měl feldu na LPG, rozdíl ve výkonu a hluku tam byl. Ale výkon šel poznat leda tak, že když jsem jel do kopce, kde na plyn opravdu pomaloučku klesala rychlost, tak po přepnutí na benzín se pokles zastavil. Hluk šel rozlišit přepínáním LPG/benzín a tedy přímým porovnáním, na LPG byl navzdory všem proklamacím lehce vyšší. Ale kdyby někdo tu kontrolku paliva přelepil, tak nemám absolutně šanci poznat, na jaké palivo jedu. A to by měl být rozdíl ve výkonu cca 5%.

U benzínu je to nerozeznatelný, když pominu to, že je v benzínu tolik vody, že to už škytá tak to nedokážu poznat. U Nafty je to znát hodně. Tedy ne na výkonu, ale na zvuku motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...