Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Informace o modelu 604 na hlavní straně klubu


MilanF1

Recommended Posts

I 604řku jsem sepsal. Určitě tu mezi námi jsou znalí lidé, tak můžete kritizovat. ;)

Peugeot 604

Luxusní třídu v roce 1975 obsadil Peugeot 604. Do roku 1985 se prodalo 153 252 vozů. V této třídě žádného předchůdce nemá (vzdáleně model 601 ze 30. let). Vůz je však obdobný modelu 504, proto za nástupce je považován i model 505 a nepřímo 605.

V březnu 1975 se v Ženevě představil Peugeot 604 designovaný Pininfarinou a sklidil velký ohlas za svůj vzhled. V dánském tisku Bilrevyen 1976 byl vůz označen jako „klidná elegance“. V září se 604 dostal do prodeje a byl postavený na základě 504. Shodných bylo hned několik komponentů, jako například dveře a část podvozku. O pohon se staral nový šestiválec 2664 cm3 106 kW, který byl vyvinut společně s Renaultem a Volvem. Byla nabízena i varianta se 100 kW, ale motor byl vybaven karburátorem. Tento vůz byl prvním Peugeotem v luxusním segmentu po 40 letech od působení Peugeotu 601 na trhu v letech 1934 a 1935.

Peugeot 604 se vyráběl pouze ve variantě sedan a měl za úkol povýšit komfort současného vozu 504. Tento model byl opěvován za jeho prostorný interiér a zároveň velmi dobrý jízdní projev, srovnatelný s tehdejším Jaguarem XJ6. Řízení bylo označeno za „velmi přesné“ a vůz byl „jeden z nejlepších modelů svého druhu“. Při uvedení na trh cena začínala na 10 990 USD, ve Velké Británii se vůz prodával za 4 600 £ (pro srovnání: BMW 2500 stálo 4 999 £ a Ford Granada 3000 GL 3 319 £ ). Vstup do vozu byl velmi usnadněn široce se otevírajícími dveřmi.

Přestože vůz vynikal v mnoha směrech, na trhu selhal. Bylo vyrobeno 153 252 vozů, avšak cenově podobný Rover 3500 zaznamenal dvojnásobný úspěch. Více než 36 000 vozů vyjelo z linky již v roce 1976. Zahájení velkolepé, ale podobně jako model 505 doplácí na ropnou krizi a prodeje motoru V6 se propadají. V roce 1981 se vyrobilo jen 7 000 vozů. Díky sdílené technice s 504 dokázal Peugeot i z modelu 604 produkovat zisk.

Novináři v té době neúspěch přisuzovali příliš konzervativnímu stylu, minimu inovací, nízkému výkonu a také pověstným problémům s korozí. Ropná krize přinesla negativní dopad na šestiválcový motor. Společně s Renaultem a Volvem se snažili tento motor natolik protlačit, že se zapomnělo na design vozu. Investované prostředky do tohoto motoru nechtěly být vyhozeny z okna. Toho využili v Německu, v roce 1974 se představilo BMW 5. série, který nabízel dobrou kvalitu a klientelu přetáhl na svou stranu.

Vývoj

Původně byl model nabízen jen ve verzi 604 SL. V roce 1977 se představil pro USA karburátorový V6 SL se dvěma obdélníkovými světlomety a většími nárazníky. V září téhož roku se objevila rychlejší verze 604 TI, měla k dispozici pětistupňovou převodovku a palivo bylo vstřikováno díky Bosch K-Jetronic.

Na konci roku 1978 se pro modelový 1979 představila verze 604 D s turbodieselovým motorem, označení Peugeot 604 D Turbo. Byl to první motor TD, který se představil na evropském kontinentu. Americká verze dostala větší benzinový motor – 2 849 cm3, ale na výkonu zůstal stejný. Motor 2 849 se prodával i v Evropě pod označením 604 GTI a výkonem 112 kW. Někdy v mezi roky 1977 a 1978 byla změněna palubní deska.

V roce 1980 prošel vůz 604 menším faceliftem: řada prvků již nebyla chromovaná, ale plastová (zrcátka, nápisy na kufru a také zmizel chromovaný znak \"604\" z kapoty. Páčky byly klasické. Změn doznaly i směrovky, ale není jisté, kdy se měnily na oranžové, do té doby bílé. Je možné, že se to odlišovalo i dle trhů, na kterých se vůz prodával. Představila se také verze Grand Comfort s elektricky ovládanými okny, centrálním zamykáním, střešním oknem, tónovanými skly a dalšími prvky výbavy.

Peugeot 604 STi na pneumatikách Michelin TRX se ukázal v roce 1981 a naftová verze získala název SRD Turbo (SRDT). Bylo možné běžnou 604 osadit automatickou převodovkou a stávající diesel byl rozdělen na dvě specifikace: GRDT a SRDT. Byla též představena kompletní antikorozní úprava. Turbodieselový motor se začal vyvážet do USA, kde zcela nahradit motor V6. Od roku 1982 se přestával nabízet karburátorový model 604 SL a od následujícího roku ani verze TI a GRDT, zůstalo pouze STi a SRDT.

2 849 cm3 benzinový motor v 604 GTi nahradil 2 664 cm3 z STi. Světlo světa také spatřil nový diesel GTDT a v USA se přerušily prodeje. V listopadu 1985 končí výroba. Jako částečná náhrada se již dříve objevila verze 505 V6. V roce 1989 prázdné místo v segmentu luxusních vozů zaujal Peugeot 605.

Motory:

Benzinové

2 664 cm3, 100 kW, karburátor

2 664 cm3, 106 kW, vstřikování

2 849 cm3, 106 kW, od roku 1978 pro USA

2 849 cm3, 112 kW, prodeje v Evropě

Naftové:

2 304 cm3, 59 kW, od roku 1979

2 498 cm3, 66 kW, od roku 1983

2 498 cm3, 70 kW, elektronické vstřikování

Peugeot 604 drží zajímavý primát. V roce 1979 se představil turbodieselový motor, byl to první naftový motor „dopovaný“ turbodmychadlem vyráběný sériově pro evropský trh. Světový rekord drží Mercedes-Benz 300 SD, ten však svůj turbodiesel nabízel v Severní Americe. V Peugeotu byl použit motor o objemu 2 304 cm3 s výkonem 59 kW s označením XD2S. Byl to spolehlivý motor, ale měl jeden hlavní problém. Podobně jako mnoho jiný dieselových motorů té doby, nebyly nejlepší studené starty v chladném počasí. Peugeot 604 patřil mezi ty nejhorší, proto majitelé často parkovali na kopci, aby vůz šlo nastartovat pomocí kinetické energie (roztlačení). Nicméně trvalo jen několik měsíců a motor byl vylepšen žhavícími svíčkami a zvětšenou kompresí.

Čtyřválec byl vysoký a musel být naklopen pod úhel 20°, aby se vešel pod nízkou kapotu 604. Kolem roku 1983 přišel motor o objemu 2 498cm3 (XD3S) a výkonem 66 kW. Tato verze dosahovala maximální rychlosti 165 km/h, když byl osazen manuální převodovkou. Brzy byl vůz upraven a dostal elektronicky ovládané vstřikování (původně mechanické) a motor s označením XD3T produkoval výkon 70 kW. Pro americký trh byl tento motor dodáván jen s třístupňovou automatickou převodovkou ZF; na jiných trzích byla volitelná. S ní ale byla nižší maximální rychlost – 158 km/h.

Limitované edice:

Limuzína Heuliez

Společnost Heuliez vyrobila celkem 124 limuzín Peugeotu 604 s prodlouženým rozvorem, a to jako zakázková výroba pro členy vlády a prezidenta. V této verzi byly k dispozici navíc dvě vyjímatelné sedačky. Limuzíny byly vyráběny v letech 1978 až 1984. Stejná firma ukázala v Ženevě 2006 čtyřdveřový vůz coupé cabriolet Peugeot 407 Macarena.

Technická data:

Délka: 472 cm

Šířka: 177 cm

Výška: 143 cm

Hmotnost: 1490 až 1460 kg

Peugeot 601

Mezi únorem 1934 a červencem 1935 se vyráběl Peugeot 601. Celkem bylo vyrobeno 3 999 vozů. Předchůdcem tohoto vozu byl Peugeot Type 183 (12-six). Nástupcem byl Peugeot 402. Vzdáleným nástupcem byl Peugeot 604, ale ten přišel až v roce 1975.

Byl k dispozici v mnoha karosářských verzích – sedan (berline), limuzína, familiale, cabriolet, roadster a coupé. Po kapotou byl šestiválec o objemu 2 148 cm3 s výkonem 44 kW. Nepříliš velký výkon a relativně vysoká hmotnost nedovolila vozu jet rychleji než 105 km/h, případně 110 km/h v závisloti na karosářském provedení. Hmotnost se pohybovala od 1 180 kg až po 1 400 kg u verze s dlouhým rozvorem.

Tento motor je posledním řadovým šestiválcem, který se do vozu Peugeot dával. Agregát se šesti válci přišel opět až s modelem 604, ale to byl vůz s motorem do „V“.

Stejně jako další modely Peugeotu, počínaje 201, byl i 601 vybaven nezávisle zavěšenou přední nápravou. I designem se podobal menším bratříčkům, ale měl delší rozvor. Již od úvodu přišel Peugeot 601 s dvěma různými délkami rozvoru: 298 cm pro „normální“ 601 a 320 cm pro verzi „Longue“.

Pro standardní podvozek byly k dispozici tři karosářské verze. Čtyřdveřové berline (sedan/limuzína) za cenu (jaro 1934) 28 500 franků, „coach décaportable“ se dvěma dveřmi, čtyřmi sedadly a stahovatelnou střechou za 34 000 franků – jednalo se tedy o cabriolet. Těch se prodalo málo. Dále byl v nabídce dvoumístný roadster, který se stal vítězem na setkání nadšenců „concours d´elegance“.

Čtyři karosářské varianty připadaly pro „Longue“. Verze „limousine familiale“ měla šest světel, čtyři dveře a velký prostor pro nohy cestujících. Také byla k dispozici verze „Berline aerodynamique“, která měla čtyři dveře a aerodynamicky efektivnější karosérii s celkovou délkou 500 cm. Podobně na tom byla i varianta „Coach Sport“, vůz byl čtyřsedadlový a měl dvoje dveře. Karosérie opět měla nižší odbor vzduchu. Od léta 1934 přibyl do nabídky další typ, vůz byl elegantní dvoudveřový a čtyřmístný. Nazýval se „Coach Profile“.

Prodeje vozu nebyly velké, proto se výrobce rozhodl, že vůz stáhne. Důvodem nevelkého úspěchu byl nízký výkon motoru. Ale i tak se za 18 měsíců prodalo slušné množství šestiválcových vozů.

601 Éclipse

Komu nestačila bohatá základní nabídka, mohl mít speciální cabriolet s elektricky sklopnou pevnou ocelovou střechou. Tento systém navrhl Georges Paulin (zubní lékař) a do výroby to dostal ve spolupráci s prodejcem vozu Peugeot v Paříži Emilem Darl´Matem a konstruktérem Marcelem Pourtoutem.

[upravil dne 12/2/14 22:46 od MilanF1]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Milane, můžeš uvést zdroj?

To je tedy počtení...

Čtu poprvé, že má 504 a 604 shodné dveře. :myslim

Shodné mají nápravy, tedy stejný podvozek.

Netvrdil bych, že verze TI je rychlejší než SL. Karburátorová SL má určitě menší čas dosáhnutí z nuly na 100km/h...

Facelift 1980: Chromové části byli vyměněny za plastové (zrcátko/a, nápisy plastové na kufru, proto už nebyl chromový znak \"604\" na kapotě a \"Peugeot\" a označení verze na kufru), páčky klasické.

Zapomíná se ale na Facelift kolem roku 1977-1978, kdy se změnila palubka.

S těmi blikači to není jasné. Byli bílé, oranžové, bez jasného určení vymezeného roky. Možná trhem, i tak jsme to ale nezjistili přesně.

Edici Grand Comfort neznám - většina vozů byla vybavena centrálem, el.okny a el.šíbrem v základu. Za příplatek byla klimatizace...

Označení.. SRDT 2,3 a GTDT 2,5

Moc bych nevěřil verzi GRDT. Počátkem roku 1980 se diesely označovali jen \"D turbo\".

U seznamu motorů trochu chybí vládní verze pro nižší úředníky s motorem 2,0...

Ke studeným startům - patrně opravdu záležitost pár verzí u prvních modelů v dieselu, jinak na tyhle motory byl právě v zimě velký spoleh...

O limitovaných edicích se nedá mluvit. Spíše o prototypech. Vyrobilo se \"kombi\", snad i coupé a pick-up...

Prodloužené 604ky byli záležitostí firmy Heuliez na zakázku pro vládní zmocněnce, prezidenty apod.

BYLI BY NĚKDE PODROBNOSTI O ELEKTRONICKÉM VSTŘIKOVÁNÍ? To by mě zajímalo, když se mechanické vstřikování u Peugeotů používalo i po roce 1990...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdroj je anglická wikipedie.

Dveře překontroluji, ale jsou tam (dokonce zdrojované údaje): Based \"on the principles of the Peugeot 504\",[5] using its bulkhead,[6] doors, and part of the 504 floorpan,[7] Nevím co je bulkhead, to jsem neuváděl.

TI by mělo mít delší převodovku, proto rychlejší, možná zvolit lepší formulaci věty.

Facelifty doplním.

Grand Comfort byla asi jenom výbava, asi limitka to není.

O GRDT si zjistím více. Ale wikipedia píše, že zas tak dlouho v nabídce nebyl.

Motor 2.0? Nic o něm nevím, ani FR wiki o něm nepíše. Pokusím se zjistit jinak.

Studené starty, já nechtěl věřit, že pug nestartoval, ale když bylo napsáno, že prvních pár měsíců neměl motor žhaviče...

Limitky vynechám, možné krom té Heuliez, prodloužené verzi. Ohledně prototypů budu muset hledat mimo wiki, tam nic není, ale podle mě nejsou zas tak podstatné.

Je vidět, že tam mám hodně nedostatků. Pro mě to je náročné, jelikož model vůbec neznám a držím se toho, co někdo jiný napsal. Wikipedii relativně věřím, protože všechno má zdrojované, tudíž si to jen tak někdo nevycucal z prstu. :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je možné, že pro prodlouženou 604ku použili označení GRDT, ale pro standartní sedany se nepoužívalo. Bylo SRD turbo a pak GTD Turbo.

Ta prodloužená 604 na fotce je trochu otazník - má chromový nápis \"604\" na kapotě, ale plastová zrcátka. V roce 1982 se chromový nápis v kapotě nepoužíval.

Patrně je to 604ka starý model modifikovaný na model nový během prodlužování.

Verze s 2,0 motorem není moc viditelná, jednou jsme to našli, ale s poznámkou, že to nebyla verze k prodeji, ale pro státní zaměstnance apod. Prostě něco co málo žralo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wiki píše tohle: \"Modèles 1981 : les versions TI \"Grand Confort\" et D Turbo \"Grand Confort\" (BV5) s\'appellent respectivement STI et SRD Turbo. Jantes millimétriques sur SRD Turbo, en alliage léger sur STI. La D Turbo devient GRD Turbo (BV5). Garnissage des sièges en velours et clignotants avant orange.

Modèles 1982 : arrêt de la 604 SL, régulateur de vitesse sur STI/SRD Turbo et jantes en alliage léger sur SRD Turbo.

Modèles 1983 : les versions TI et GRD Turbo sont supprimées.\"

Anglická wiki píše tohle: \"The existing diesel model was replaced with two different specifications, GRDT and SRDT.\" a \" In 1982, the carburetted base 604 SL was discontinued and in 1983 the TI and GRD Turbo versions were removed from the lineup; this left only the STi and SRD Turbo.[33]\" a mají to zdrojované.

Nevím, zda ten GRDT je jen pro tu prodlouženou verzi, ale to se mi moc nezdá, protože těch prodloužených bylo fakt málo. Možná Ota nám to zodpoví.

Hledal jsem info i jinde (přes google) a nic jsem nenašel. :(

Možná by pomohl dobový katalog, ale ani ten nám na tento dotaz nemusí odpovědět (záleží na konkrétním roku).

Máš-li někde něco více k tomu dvoulitru, bylo by to fajn, objem a výkon. U Auto Kelly v katalogu je uvedeno toto: PEUGEOT 604 (561A_) [08/77-07/87] 2.0 (1971ccm/70kW/95HP) [03/83-02/87]

Odborný text jsem ale nenašel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě poznámka k těm benzínovým motorům co jsem kdysi zjišťoval když jsem měl 604ku:

karburátorová verze SL - obsah 2.664 cm3 -výkon 100 kW

verze TI se vstřikováním - obsah 2.664 cm3 - výkon 106 kW

verze STI - výkon 104 kW (podrobnosti neznám)

verze GTi se vstřikováním - obsah 2.849 cm3 - výkon ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Driver, zajímavé údaje. Doplním to tam, až mi to někdo potvrdí. Věřím těm 100 a 106 kW, dávalo by to smysl. STI 104 kW - taky objem 2664, nebo jaký to je motor? Ten větší motor (2849) měl být pro USA a výkon by měl být stále 106 kW.

Ale jak uvádím výše, čerpám z wikipedie, což není odborný web.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě to doplním, teď jsem tady vyhrabal prospekty, kdyžtak ti je zítra oskenuju. GTI verze se zvětšeným objemem nebyla výhradně pro USA, prodávala se i v evropě a měla vyšší výkon. Verze STI má stejný motor jako TI, nevyčetl jsem z prospektu v čem je rozdíl. Jedině mě napadá, že STI bylo označení pro verzi TI v pozdějších letech výroby.

karburátorová verze SL - obsah 2.664 cm3 -výkon 100 kW

- verze s karburátorem Weber - výkon 90 kW (r.v.78) - z webu klubu peugeot 604 Francie

verze TI se vstřikováním - obsah 2.664 cm3 - výkon 106 kW

verze STI - výkon 106 kW (jinak asi stejné jako TI)

verze GTi se vstřikováním - obsah 2.849 cm3 - výkon 112 kW

[upravil dne 9/2/2014 22:10 od Driver]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Super, díky za informace. V podstatě opravit výkon u 2664 a doplnit, že GTi se nabízelo i v Evropě se zvýšeným výkonem.

Prospekt bude fajn, doplnil bych ho k tomu článku. :mrk

EDIT: Dej mi odkaz na tu 90 kW verzi, je mi divné, že by dělali i tak slabý motor, o kterém nikde nic nevidím :myslim

[upravil dne 9/2/14 22:18 od MilanF1]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K tomu dvoulitru patrně víc nenajdu. Nebyla to verze pro standartní prodej, tudíž prospekt patrně ani neexistuje...

Co se týče verze STI - to bylo totéž jako TI, ale s lepší výbavou. Třeba TI má výfuk standartní, ale STI má vzadu pro každou rouru tlumič zvlášť (prostě duplex). Pak to mělo nějaké změny v interiéru, snad i lepší látku sedaček apod.

Výkon bude tedy u STI stejný jako u TI...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...