Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Informace o modelu 30X na hlavní straně klubu


MilanF1

Recommended Posts

Sepsal jsem pár informace o 304, další modely budu dávat taky sem.

Vycházel jsem z wikipedie (anglická mutace). Věřím, že údaje jsou správné.

Peugeot 304

Vůz Peugeot 304 spadal do nižší střední třídy a výroba probíhala v letech 1969 a 1980. Předchůdce tento model neměl, protože označení 303 Peugeot nikdy nepoužil. Ve třicátých letech 20. století se vyráběly modely 301 a 302, ale to byly vozy větší kategorie. Nástupce však přišel, byl to model 305, který se vyráběl od roku 1977. Ten však nahradil i vůz Peugeot 204.

Tento model se vyráběl v různých verzích, a to jako sedan, kombi (break), coupé, kabriolet a van (fourgonette). Během 21 let byl vůz úspěšný a prodalo se celkem 1 178 423 kusů.

Vývoj modelu:

Vůz zapadal mezi zavedený model 204 a nový typ 504. Peugeot 304 měl velmi blízko k menšímu bratříčkovi 204 a řada dílů byla společná, včetně nabídky motorů. Vzhled byl však modernější a podobal se spíše většímu kolegovi.

Březen 1970 přinesl zásadní změny v modelové nabídce. Peugeot 204 přestal nabízet coupé a cabriolet, protože tuto taktovku převzala právě 304. Vyráběly se však jen do července 1975. Krom karosářských verzí přišel i nový motor verze „S“, který disponoval výkonem 55 kW (75 koní). Podobná situace nastala i u modelu fourgonette (van), v červnu 1976 jej přestala automobilka nabízet v modelu 204 a od září to byla dominanta Peugeotu 304. „Furgon“ byl v nabídce až do konce výroby v květnu 1980.

Vůz za více než 10 let své existence doznal jen malých změn. V září 1972 byla zjednodušena zadní světla a přední znak dostal zlatou barvu, nahradil tak předchozí stříbrný odstín. Již v roce 1971 bylo nahrazeno dynamo alternátorem a od roku 1974 se montovaly širší pneumatiky. Hydraulicky ovládané spojky spatřily světlo světa v roce 1977.

Výroba modelu sedan končí v červenci 1979 na počtu 849 103 kusů, do května 1980 se vyrábí kombi a furgon.

Motory:

Benzinové

1127 cm3, 43 kW (1976 – 1980) – pouze break a fourgonette

1288 cm3, 48 kW (1969 – 1975)

1288 cm3, 55 kW (1972 – 1975) – pouze coupé a kabriolet

1290 cm3, 55 kW (1975 – 1980)

Naftové

1357 cm3, 33 kW (1976 – 1980)

1548 cm3, 35 kW (1979 – 1980) – v sedanu nebyl použit

Peugeot 304 se přestavil s benzinovým motorem 1288 cm3. V roce 1972 přišel model S, který měl dvojitý karburátor a výkon se zvýšil na 55 kW. Nástupcem tohoto motoru byl v roce 1975 1290 cm3 čtyřválec, který měl stejný výkon a jen nepatrně větší objem.

1357 cm3 dieselový motor přišel v červenci 1976 pro break, pro furgon o 2 měsíce později. V červenci 1979 přibyl do nabídky větší diesel 1548 cm3. Ten samý agregát se poté objevil i v nástupci Peugeotu 305.

Cabriolet, coupé

Movitější zákazníci si mohli zakoupit dvoudveřový cabriolet, případně coupé. Verze bez střechy měla však jen 2 sedadla. Cabriolet byl prodáván s plátěnou střechou, ale bylo možné zakoupit i pevnou střechu, tzv. Hard Top, čímž vznikl vzhled coupé.

Obě karosářské verze byly v nabídce od března 1970 do července 1975. Byl použit jen motor o objemu 1 288 cm3, který disponoval výkonem 48 kW (65 koní), používal se až do roku 1973. O rok dříve se představila varianta „S“, se kterou přišel motor o stejném objemu, ale výkonu 55 kW (75 koní).

Vzhledem ke sportovnějším rysům těchto dvou verzí byl použit kratší rozvor náprav o 28 cm. Celková délka byla jen 376 cm, zatímco ostatní provedení měly 4 metry a více.

Modelu coupé se vyrobilo 60 186 kusů. Cabrioletů bylo vyrobeno méně – 18 647 kusů.

Rozměry modelu (sedan):

Délka 414 cm

Šířka 157 cm

Výška 141 cm

Pohotovostní hmotnost 890 až 970 kg

---------------------------------

Peugeot 302

Peugeot 302 se vyráběl v letech 1936 a 1937 (zásoby byly k dispozici i v roce 1938). Byl to vůz střední třídy, jehož předchůdcem byl model Peugeot 301. Nástupcem byl Peugeot 402 Légère. Jednalo se zkrácenou verzi postavenou na podvozku 302 a úvodu výroby byly vozy takřka identické. Peugeotu 302 se za 18 měsíců vyrobilo 25 103.

Na trhu byl s nadšením přijat Peugeot 402, ale byl o půl třídy větší než Citroën Traction Avant, který byl na trhu již od roku 1934 a byl nabízen s různými motory a délkami rozvoru. Peugeot 302 měl být přímým konkurentem pro Citroën a jako model, který oživí ekonomiku. Nicméně v době, kdy byl vůz uveden na trh, panoval ve Francii zmatek v průmyslové oblasti a politická situace nebyla stabilní.

Peugeot ukončil v září 1937 výrobu oblíbeného modelu Peugeot 201 a v únoru 1938 se objevil jeho nástupce Peugeot 202. Na trhu již byl model 302, ale na přelomu roku 1937 a 1938 to byl nejmenší a nejlevnější vůz Peugeot.

Vůz designem následoval větší model Peugeot 402, se šikmou maskou, za níž jsou světlomety. Zajímavě byl umístěn otvor pro startování, který měl v číslici „0“ na masce, kde je ve vlasteneckých barvách (modrá, bílá, červená) nápis 302.

Kromě sedanu (berline) byl k dispozici dvoudveřový čtyřsedadlový cabriolet a v malém počtu byla vyrobena Éclipse. Tedy cabriolet s pevnou ocelovou střechou, kterou patentoval Georges Paulin. Tento exkluzivní prvek byl použit i u modelů Peugeot 401, Peugeot 402 a Peugeot 601.

Prodejce vozů v Paříži Emile Darl´Mat nechal zakázkově vyrobit pro vybranou klientelu roadster (Peugeot 302 Roadster Darl´Mat) a také coupé s označením Peugeot 302 DS.

Motory:

1 758 cm3, 32 kW

V Peugeotu 302 byl umístěn jediný motor, a to benzinový agregát o objemu 1 758 cm3 a s výkonem 32 kW. Vůz dosahoval maximální rychlosti 105 km/h. Motor byl umístěn vpředu a poháněl zadní kola, o přenos síly se starala třístupňová převodovka.

O pár let dříve Peugeot přestavil model 201, který přinesl revoluci pro tuto automobilku, a to nezávislé zavěšení přední nápravy. Toto technické řešení přijal i model 302. Zadní náprava byla pevná.

Peugeot 301 (1932 – 1936)

Pokud chcete vidět novou 301 vyráběný od roku 2012, klikněte na Peugeot 301.

Peugeot 301 je vůz střední střídy, který se vyráběl mezi roky 1932 a 1936. Předchůdcem tohoto modelu byl Peugeot type 177, ačkoliv tento vůz zmizel z nabídky již v roce 1928. Nástupce přišel ihned, byl to Peugeot 302 vyráběný od roku 1936. Vozů 301 bylo vyrobeno 70 497.

Zákazníci měli k dispozici různých karosářských provedení: čtyřdveřový sedan, cabriolet, roadster, coupé a také užitková verze.

Model Peugeot 301C byl v nabídce v letech 1932 a 1933, byl to čtyřdveřový sedan se šesti bočními okny. Měl samostatný box na zádi pro zavazadla. Verze s odnímatelným boxem měla být také k dispozici. Peugeot 301 CR vyjel z linky v Sochaux po letní přestávce v roce 1933, byl méně hranatý a u Peugeotu zdomácnělo označení „aérodynamique“, tedy aerodynamičtější karosérie. V roce 1934 se ukázala varianta 301D, to již nebyl vůz se šesti okny na boku a měl svažující se záď. Tento model brzy poté zastínily varianty Peugeot 302 a Peugeot 402.

Čtyřdveřové varianty byly postaveny na podvozku s rozvorem 272 cm, ale také na delší variantě 294 cm. Toto bylo k dispozici například pro vůz taxi. Prostřední sedadlo šlo sklopit. V nabídce byly i dvoudveřové verze – coupé a cabriolet. Užitkovou verzi šlo též zakoupit, měl označení 301T, vůz byl hranatý a poskytoval sedadla pouze vpředu, protože od „B“ sloupku byl nákladový prostor. Z továrny vyjeli i další varianty: M, L a LR, ale ty nebyly tak masově vyráběny, zvláště M, těch bylo jen 304.

Peugeot 301 byl postaven na základu Peugeotu 201, měl tedy nezávisle zavěšenou přední nápravu, to velmi zlepšovalo jízdní projev. Zadní náprava měla listové pružiny, tedy nic inovativního. O přenos síly na zadní osu se starala třístupňová manuální převodovka. Nebyla synchronizována. Bubnové brzdy byly ovládány lankem, světla se spouštěla tlačítkem na sloupku řízení. Elektrické systémy byly na 12V.

Přestože se Peugeot 301 neustále měnit, motor zůstal stejný. Pod kapotou byl vodou chlazený čtyřválcový agregát o objemu 1 465 cm3. Maximální výkon byl 26 kW při 4 000 otáčkách za minutu, spadal do kategorie 8CV. U varianty 301 byla maximální rychlost v rozmezí 80 km/h až 100 km/h v závislosti na karosérii. Mnohem vyšší užitková verze neměla maximální rychlost vyšší než 70 km/h. Vůz měl elektrický startér, i když v té době bylo stále běžně používané ruční startování.

Vůz byl vyráběn i ve variantě Éclipse. Byl to cabriolet se systémem skládání pevné ocelové střechy do zavazadlového prostoru vozu. Vše automaticky pomocí elektromotorů. Tento systém navrhl Georges Paulin (zubní lékař) a do výroby to dostal ve spolupráci s prodejcem vozu Peugeot v Paříži Emilem Darl´Matem a konstruktérem Marcelem Pourtoutem. Tato varianta byla i u modelů 401, 402 a 601.

[upravil dne 13/2/14 09:21 od MilanF1]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...