Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Postup výmeny rozvodov motora 2.2HDi (DW12TED4)


TomSQ

Recommended Posts

Pred odpojením kábla akumulátora skontrolujte bezpečnostný kód audiosystému

8pq2.png

Demontáž

Odstráňte kryt motora

Odpojte akumulátor

Odstráňte výfukovú rúru

Odstráňte pravý predný lapač nečistôt

Odstráňte pravé predné koleso

Odstráňte prídavný hnací remeň

Odstráňte ochranný plech zotrvačníka

Namontujte blokovací nástroj zotrvačníka - 0188-F

tb1u.png

Odstráňte remenicu kľukového hriadeľa

Odstráňte blokovací nástroj zotrvačníka

Namontujte nástroj na otáčanie kľukového hriadeľa - 0117-EZ

Zablokujte kľukový hriadeľ upevnením blokovacieho kolíka do zotrvačníka - 0188-X

2a95.png

Odpojte prívodné a vratné potrubia paliva

e7e2.png

Podoprite motor

Odstráňte reakčné rameno pravej podpery motora

Odstráňte pravú podperu motora

Odstráňte kryty rozvodového remeňa

Vyrovnajte časovacie značky

Na zablokovanie vačkového hriadeľa použite špeciálny nástroj - 0188-M

1a7q.png

Uvoľnite skrutku remenice napínača

Odtlačte napínač od rozvodového remeňa

Mierne utiahnite skrutku napínača

Odstráňte rozvodový remeň

Montáž

Skontrolujte poškodenie a opotrebovanie ozubených kolies, napínača a napínacej kladky(iek)

Mierne uvoľnite skrutky ozubeného kolesa vačkového hriadeľa, ale presvedčte sa, či sa ozubené koleso môže voľne otáčať

Otočte ozubené koleso vačkového hriadeľa v smere pohybu hodinových ručičiek až na doraz

95j0.png

Namontujte rozvodový remeň na ozubené koleso kľukového hriadeľa

Použite svorku na podržanie rozvodového remeňa na ozubenom kolese kľukového hriadeľa - 0188-K

ukao.png

Namontujte rozvodový remeň v poradí znázornenom na vyobrazení

a -> b -> c -> d -> e

Poznámka: Udržujte napnutie na rozvodovom remeni

zc9p.png

Aby ste nasadili remeň na ozubené koleso, ozubené koleso vačkového hriadeľa mierne pootočte v opačnom smere voči rotácii motora

Poznámka: Pohyb remenice voči remeňu nesmie byť viac ako jedna medzera zuba

Odstráňte svorku

Namontujte merač napnutia

SEEM C.TRONIC 105.5M

Uvoľnite skrutku remenice napínača

Otáčajte napínač proti smeru hodinových ručičiek, kým špeciálny nástroj neukazuje - 98 ± 2 SEEM

cbd.gif

použite špeciálny nástroj

0188-J2

Utiahnite upevňovaciu skrutku remenice napínača

25 Nm

Odstráňte merač napnutia

Skontrolujte, či ozubené kolesá vačkového hriadeľa nie sú na konci drážok

Utiahnite skrutky ozubeného kolesa vačkového hriadeľa

20 Nm

Odstráňte blokovací kolík vačkového hriadeľa

0188-M

Odstráňte blokovací kolík kľukového hriadeľa

0188-X

Pretočte motor rukou o 8 otáčok

Zablokujte kľukový hriadeľ upevnením blokovacieho kolíka do zotrvačníka

0188-X

Namontujte blokovací kolík vačkového hriadeľa

0188-M

Mierne uvoľnite skrutky ozubeného kolesa vačkového hriadeľa, ale presvedčte sa, či sa ozubené koleso môže voľne otáčať

Uvoľnite skrutku remenice napínača

Opäť upevnite merač napnutia

Otáčajte napínač proti smeru hodinových ručičiek, kým špeciálny nástroj neukazuje:

51 ± 2 SEEM

Utiahnite upevňovaciu skrutku remenice napínača

25 Nm

Utiahnite skrutky ozubeného kolesa vačkového hriadeľa

20 Nm

Odstráňte merač napnutia

Opäť upevnite merač napnutia

Opäť skontrolujte napnutie

Napnutie je nastavené, ak merač napnutia ukazuje hodnotu medzi:

48 - 55 SEEM

Zopakujte postup v prípade potreby

Odstráňte špeciálne nástroje

Otočte kľukový hriadeľ o 2 otáčky v smere pohybu hodinových ručičiek

Zablokujte kľukový hriadeľ upevnením blokovacieho kolíka do zotrvačníka

0188-X

Poznámka: Zopakujte postup, ak špeciálny nástroj nedolieha

Odstráňte špeciálny nástroj

Opäť upevnite kryty rozvodového remeňa

Namontujte podpery motora

Namontujte blokovací nástroj zotrvačníka

0188-F

Namontujte remenicu kľukového hriadeľa

70 Nm + 60°

Namontujte prídavný hnací remeň

Opravárenska príručka

Odstráňte blokovací nástroj zotrvačníka

Opäť upevnite kryciu dosku zotrvačníka

Opäť upevnite výfukovú rúru

Opäť upevnite pravý predný lapač nečistôt

Opäť upevnite pravé predné koleso

Opäť pripojte akumulátor

Opravárenska príručka

Opäť upevnite kryt motora

Uťahovacie momenty

Napínač:

25 Nm

Stredová skrutka remenice kľukového hriadeľa:

70 Nm + 60° (260 Nm)

Skrutky ozubeného kolesa vačkového hriadeľa:

20 Nm

Napínacia kladka:

45 Nm

Podpera motora

yr5r.png

Reakčné rameno pravej podpery motora

vmpi.png

Špeciálne nástroje

Napínací nástroj:

0188-J2

Blokovací nástroj kľukového hriadeľa:

0188-X

Blokovací nástroj vačkového hriadeľa:

0188-M

Blokovací nástroj zotrvačníka:

0188-F

Upevnite:

0188-K

Merač napnutia:

SEEM C.TRONIC 105.5M

Sťahovač:

0188-P

Nástroj na otáčanie kľukového hriadeľa:

0117-EZ

Podperná tyč motora:

0102-D, 0102-M

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 6 měsíců později...

Děkuji za výborný návod na výměnu rozvodů. Jen se podělím se zkušeností. Byl jsem zvyklý za aretovat setrvačník zepředu za startérem, jak u 405tky, tak 406tky. Oboje diesely. U 2,2 hdi se ale zajišťuje z druhé strany, u poloosy, jak je na obrázku dobře patrné. Tolik moje zkušenost.:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...