Sign in to follow this  
Followers 0
Pietro

Jak točíte ???

57 posts in this topic

Zdarec všem. Dnešní návštěva emisní kontroly mě přivedla k dotazu, hlavně pro jezdce na naftových ořích, do kolika otáček maximálně točíte ty svý draky. Předpokládám, že kamínka mají radši menší otáčky než vyšší. Ten muj má sice červený pole od 5000, ale asi dost trpí když se tam ukazovátko přibližuje, co?

Co Vy na to??? Pietro.2,1.td

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje řeč. Ale neříkej mi, že když máš TD, tak ho občas neprotáhneš co? Netvrdim, že 4500 jso provozní otáčky, ale sem tam se najde na silnici pytel za kterym se prostě jet nedá a pak je nutný šáhnout do rezerv. Za optimální provozní otáčky považuji tak 2500. Řadím tak při 1800 - 2000 tisících. Znám magory, kterým rozdíl nafta/benzín neříká zhola nic a v jednom kuse sou někde kolem 3500. Chudák motor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja osobne sem podotackovej, takze ja tocim tak max. 3 tis, jinak kdyz predjizdim tak obcas proste tu ctyrku vytahnu do 4,5....

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja jsem benzinovej jezdec a kdyz sednu do otcovi octavky 1,9 TDI tak ji proste tocim docela dost ale jenom kdyz me to chytne nebo zapomenu na to ze he to naftak jinak s ni jezdim tak kolem tek 2500 ale myslim kdybych mel disla tak bych si asi zvykl jezdit nizkootackove ale nevim nevim. Proste benzin je benzin ale na druhou stranu naftak je naftak ze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No běžně jezdím spíš po městě tak max. těch 3000. Jinak jasně, že když potkám kloboučníka, hrábnu do uhláku a přiložím nějakou tu briketu pod kotel, a? se práší za kočárem (něgdy to je doslova :-)). Jinak řadím taky tak za těma 2000. Když jsem přecházel z benzínu na naftu, tak jsem se taky občas přistih, že jedu jak douda. Zdarec všem lvím kamarádům, malým i velkým a jejich žokejům. Pietro

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, chlapící z Peugeota mi říkali, že HDIčka se maj vytáčet. Doporučovali řazení tak okolo 3500. Mě to taky přijde dost, ale když už to řekli u odborníků (Federal Cars).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja teda tocim tak mezi 2000-3000 ot. pouze kdyz potrebuju predjet tak max 3800 pres 4 tis. jsem byl snad jenom dvakrat. Ono je stejne lepsi zaradit vyssi stupen otacky klesnou tak o 8-900 nez ho trapit do 4500.

Ze se maji HDI tocit mi take rikal upravce co dela chipy, jak ho prej naucis do 20000 Km tak bude potom jezdit. Ja jsem to pochopil tak ze nedusit na 2000 ale tocit tak do 4000, ted mam najeto 15000 Km a motor tahne podstatne lip nez na zacatku pokud to pujde takle dal tak budu naprosto spokojenej.

:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se snazim moc to netocit, ale po Praze to obcas k tem 3000 doleze. Jinak se clovek z krizovatky nedostane.

Jak raaad bych na dalnici zaradil 6 rychlost, ale nemaaam :(. Tomu autu to strasne chybi, kdyz jede svych 135 a ma 3300 otacek, to uz bych tam radil 6, otacky by klesly na 2500 a byl by bozskej klidek... Ach jo!

PS nevite o nejake 6-rychlostni prevodovce, ktera by pasovala na 605 2.1TD?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam 106 v dieslu a nema to otackomer ale musim se priznat hned z kraje ze ho tocim protoze to je linejsi tak ho drzim vic nahore protoze kdyz pak chci predjet tak se to nechce rozkulit.Vim ze mi reknete ze mi tak nevydrzi dlouho motor ale to nevite nikdy.:cool::cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Dydzej: Mluvíš mi z duše chlape. Mám sice o kategorii nižší kárku, ale poměr hmotnost/výkon se v těchto konkrétních dvou případech dost rovná a šestej rychlostní stupeň bych potřeboval jak prase drbání. Ono jde o to, že pokud člověk nemusí, tak ten motor netočí a po městě se to dá v klidu ukočírovat do těch 2,5 - 3 tis., ale když jedeš delší štreku po dálnici a pospícháš, tak těch 3,5 - 4 točíš a to hezky dlouho. A tak si říkám, jestli na druhou stranu je takovej hřích, když motor při přeřazování krátkodobě vytočíš. Ani ten pocit nemám. Jedinej průser je v takovým případě spotřeba briket. A propo, do 605 TD se dávali elektrický vstřikovací čerpadla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Hics: Evidentne davaly, viz napr. chiptuning 605 2.1TD nebo katalog ND. Asi to bylo do novych modelu od 1994 dal. Ja mam jeste mechanicky...

Ja si jen rikam jak by to bylo s mazanim a chlazenim pri vyssich rychlostech. Nemel by to byt problem, kdyz by to clovek nehonil na 6-ku do kopce, coz by diky 6-kovejm prevodum asi ani moc nemohl. 6-ka by mela byt \"krizovaci\" rychlost, rozjet to na 5-ku na 140, na rovince preradit na 6 a vychutnavat si klidnou, floydama nerusenou jizdu ;)

S tim obcasnym vytacenim mi to taky neprijde tak zly, pokud neni auto studeny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Dydzej: Tak to je pro me novinka. Tak me tak napada, co takhle nabouchat přečipovanej TD ze 605 do 405? Jít by tam snad měl a byl bz to sakra hustej nářez...:cool: S tou prevodovkou fakt netušim. Snad jedině nějakou z VRCéčka, ale za to by byla řacha, jak za celýho pažouta v nejlepších letech a navíc sou převodovaný hooodně moc na benzíny. Co takhle nějakej nenápadnej odpínatelnej planetovej reduktor?:o;););)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Hics: asi by nebyl problem koupit kit na zprevodovani prevodovky dle vlastnich predstav (teda nevim co to stoji). Ale to 6 rychlost neprida...

WRC maji 6-rychlostni sekvencni prevodovky XTRAC, cetl jsem ze za 52000 liber, jen za saltpaku z titanu a magnezia chteji 2500 liber... Navic se nedaji objednat bez auta (750000 DM). Muzes si o tom pekne pocist na http://www.andreas-hemminger.de/tuning/getriebe.htm (ma 206 benzin).

Benzinak 306 S16 120kW ma taky na prani 6-kvalt. A my TD x05 nic a nic :(

Zitra jedu na hory, ale pak se schvalne podivam na net, jak to s tim je :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Dydzej: Budiž ti útěchou (alespoň dočasnou) že na horách 6 rychlostí stěží užiješ. Benzíňáci maj maj alespoň možnost šáhnout sise pro 5ti kvalt, ale pro převodovku z naf?áku. My už sme na \"stropě\" a není šahat kam. Jedině kola s větším průměrem, ale to jaksi neřeší primární problém. Pokud by se jako extra výbava montovali i do HDI, tak by snad použít šla. ale je to asi hudba budoucnosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už jsem se ptal i jinde, ale sem ten dotaz patří spíš: kolik vám to jede, na pětku, při 3000ot/min?

Pro srovnání: P405 1,9D (bez turba) jede na pětku při 3000ot/min necelých 120km/h, spíš jen 115. Kolik jede 405TD a 405 1,9i, napíšete někdo? Docela by se mi to hodilo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zejtra ti dám Oddie vědět. Tušim ale, že u toho TD se to lišit moc nebude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no co si tak vybavuju svuj otackomer, tak na petku to toci 3 tis kolem cca 125-130 km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondro, jen nepovidej, ze si vybavujes. Urcite sis kvuli tomu byl pred chvili zajezdit.:D:D:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.