Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Už máte přezuto na zimu


FrantaCV

Recommended Posts

Ale, tak... Ještě jsi nezažil boty, které kloužou, a boty, které nekloužou? Nechodíš v zimě na kopec?

Anebo chceš obhajovat, že je to jedno, jaké pneu jsou na autě? ("pokud nejsou hřeby tak je to jedno?")

Už se zase dostávám do diskuse, kde mám evidentně pravdu, podle předpisů i podle rozumu, jsem jediný toho názoru, ale najdou se odporující, kteří tvrdí opak. Naposledy to byla diskuse o odběru s tatrankou, předtím něco s šířkou disku, že je to jedno. Tak dobře, řiďte se podle svého rozumu, dávejte smajlíky.

Hřeby jsou zakázané, to snad víš, tak nevím proč píšeš to, co nelze. Ale materiál pneu se dá vybrat, pro led lepší či horší.

Krom toho hřeby jsou horší na suché cestě, což je 90%.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne.

Edit: viz zkoušky brzdění na ledě, porovnání různých pneu. Podle tvého tvrzení by všechny pneu dopadly přesně stejně, rozptyl jen v přesnosti měření, nezávisle na tom, zda je letní/zimní, na výrobci.

By mě zajímalo, zda někdo hraje curling, mohl by mít zkušenosti.

http://www.krilie.com/eshop/index.php?id=curling/antislajdy

- zřejmě prodávají úplný klam, protože všechno klouže stejně...

Do lesa chodím celou zimu, zažil jsem boty, které opravdu klouzaly, i takové které byly fajn. Je to porovnání s manželkou, protože jdeme stejnou cestu, a někdy kloužou její boty, někdy moje, podle podrážky.

Škoda, že se tady musíme dohadovat o takové samozřejmé věci.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No z Tvého popisu P607Olda bych téměř uvěřil ve všemocnou schopnost zimních gum udržet auto na silnici. A to není dobře takhle vysvětlovat. Pokud by výrobci pneu šli Tvým příkladem s Carlingovými nazouváky, tak by životnost takových zimních gum v našich podmínkách byla kolik - 5000km? To by nikdo nekoupil, proto se takové zázračné gumy nedělají. 

Samozřejmě rozdíl mezi letní a zimní pneu tady je, jenže na ledu je rozdíl mezi letní a zimní pneu minimální ve srovnání s rozdílem v rychlosti jízdy.  

Podívej se např. na výklad http://www.bezpecnecesty.cz/cz/bezpecna-jizda-v-aute/brzdna-draha-a-rychlost. Pokud tomu můžu věřit, tak na sněhu je brzdná dráha z 50km/h - 35m na zimních a na letních o 8m více. Na ledě je z 30km/h brzdná dráha zimních pneu 57m a na letních o 11m více. To je samozřejmě první příklad, který jsem našel, protože jde i o hmotnost vozidla apod.

Jinak řečeno, pokud pojedu na letních 30km/h tak zastavím na ledě na úplně stejné vzdálenosti jako když pojedu na zimních 35 km/h. Kdežto když pojedu 60km/h tak už brzdy možná nebudu potřebovat ať mám zimní nebo letní... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tedy pokud dobře chápu zákon o odpadech, ekologickou likvidaci platím v ceně pneu. Takže bych měl kdykoliv likvidovat zadarmo, nejen při nákupu nových. Ze zákona asi nemusí pneu vzít každý servis, ale existují povinní odběrci, kteří pneu vzít musí a neměl by za to být poplatek. Nicméně co jsem četl, pokud jsi "z ulice", bez smlouvy (tu maj ty pneuservisy), tak naplatíš za "vystavení dokladu o likvidaci", což se pohybuje v sazbě 10-15Kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...