Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Antipollution Fault - benzín


Tony Stark

Recommended Posts

Hoj všem, jsem zde nový a hned spamuju co :bacha

Nicméně, mám 1.6 16V 80kW rv.2001

Problém když motor vytočím cca nad 5000 ot/min tak se mi po chvilce rozsvítí kontrolka motoru, vyskočí tato hláška a motor při vyřazení zdechne. Po nastartovaní běží normálně a největší paradox je, že ta hláška po ujetí nějakých km sama zmizí a na diagnostice není žádný záznam.

Kontroloval jsem přívod paliva (ucpané sítko v čerpadle/nárdži)

Paliv.filtr nemám(auto přitažené z D) ani podle VIN tam není a osobně jsem jej hledal (budu jej dodatečně implementovat do pal.soustavy.

Baterku mám novou a v pořádku.

Lambda sondy (jsou 2) snímají a fungují jak mají.

Už nevím co by to mohlo být a napadá mě:

1. budˇ má auto omezovač, který to řeší takhle ale to bude asi kravina, jelikož to by nemělo uhasit motor.

2. indučka

3. problém s trysky nejde tam taková směs paliva jaka by měla

Budu rád, za každý podnět, jakože nejsem žádný lajk ale nejvíc mi vrtá v hlavě proč to samo zmizí a co to zapříčiňuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To chce píchnout na diagnostiku hned potom, co se ta hláška objeví, jinak je to jen laborování.

U tohoto motoru může mít tato hláška, stejně jako u nafty, hodně příčin.

Já tuhle hlášku nedávno řešil a problém byl se systémem kontroly emisí, konkrétně mi odešel ventil v pohlcovači benzínových par (viz moje vlákno).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, to muze byt vice pricin, muzes zkusit dat nove svicky, maji tam byt originalne Bosch FR8SC+ , zkusit muzes take nalit do benzinu aditivum VIF (na prvni nadrz klidne dvojnasobne davkovani) aby se trochu procistila palivova soustava a odstranila pripadna voda v benzinu a pak jedine napojit na diag a simulovat ty podminky, kdy nastane chyba a sledovat online parametry

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hláška doslovne znamená problém s konrolou emisií čo samozrejme môže zapričíniť mnoho vecí, že to samo zmizne znamená asi toľko, že stav je iba prechodný a neznamená trvalý problém (čo môžeš byť iba rád)

že je to prechodné o to ťažšie sa potom hľadá príčina, diagnostika by určite mohla pomôcť, ak sa nemýlim, tak aj keď signalizácia poruchy zmizne mala by zostať zapísaná v počítači v prechodných chybách až do chvíle, keď ju niekto pomocou diagnostiky navymaže

...u mňa to vyskakovalo keď odišla zapaľovacia lišta a motor išiel na dva valce... na dia potom vypísalo poruchu zapaľovania 2. a 3. valca a to už som na 90% vedel, že mám zháňať novú zapaľovaciu lištu, ideálne bolo, že som si ju mohol prehodiť z iného auta a mal som istotu...

tipol by som, že to v tom maximálnom zaťažení zahltí z nejakého dôvodu benzínom, napr. nestíha zapaľovanie (sviečky, začínajúca zapaľovacia lišta...) alebo sa tam tlačí priveľa benzínu (nesprávny údaj z niektorého snímača, vstreky)

začal by som úplnými banalitami ako sú sviečky alebo napr. aj vzduchový filter, zapaľovacia lišta sa nejlepšie vyskúša prehodením za odskúšanú správnu (ak je možnosť požičiať si) až potom diagnostika

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejhorší je, že když tato hláška vyskočí tak jedu na diagnostiku za kolegou a jakmile vypnu motor aby mohl diagnostiku připojit tak ta hláška zmizí.

A když se podívím do záznamu chyb, tak tam ta chyba zapsaná není, jakože měl jsem předtím Citroena Xsaru tak problémový motor a dal jsem si jej dokupy a jede jak víno ale tady už začínám ztrácet trpělivost. A přitom šlo o skoro identické parametry motoru.

Opravdu se tento stav děje když motor točím delší dobu do cca 5000 ot/min.

Svíčky mám nové a divné mi ale je, že když to točím tak by měla do motoru jít bohatší / více směs a naopak mi to příjde jako bych auto doslova nutil k výkonu (ano jedu na 4 válce) ještě se mrknu na to sítko v čepradle (benzínovém)

Bohužel tu zapalovací lištu si nemám kde půjčit :(

Jen tak btw na kolik ta lišta výjde?

[upravil dne 29/6/13 12:14 od Tony Stark]

[upravil dne 29/6/13 12:16 od Tony Stark]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zapaľovacia rampa v peugeote stojí 160€ (sagem, valeo...) vydrží čo tak počúvam cca 100t až 200t km (u mňa vydržala 180t km) a mohla by to kľudne spôsobiť ten tvoj problém, to však samozrejme môže byť aj kopec iných vecí takže to treba zistiť diagnostikou alebo prehodením z iného bezproblémového auta ak je možnosť

OEM kód je 5970 99 tak možno sa podarí vygoogliť aj lacnejšiu niekde...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no a s tým sitkom na čerpadle to asi tiež nebude (benzín nie je diesel), to by niekto musel do nádrže naliať poriadny sajrajt (skôr si myslím, že odíde čerpalo) motor by sice prestával ťahať ale pochybujem, že by pri tom naskočilo \"Antipolutio fault\"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no a ty mas jistotu, ze je ten ventil spatnej ? nebo chces proste jen zacit menit dily jen tak ?

Ventil v druhovyrobe nesezenes, jedine origo peugeot, jsou tam asi tri typy podle rocniku vyroby auta, cenove rozpeti 800 - 1900kc

to uz bych spis zacal pujcenim zapalovaci listy ze stejneho motoru z jineho auta, ktere jezdi OK a vyzkousel tohle. Pak pripadne pripojit tu diagnostiku a vyvolat zavadu a sledovat live data, zacit meni dily jen tak nazdarbuh, podle toho, co kde na jakym foru prectes, to neni cesta

[upravil dne 30/6/13 17:03 od Ferry]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to že odešel ventil v tom pohlcovači poznáš mimojiné tak, že při otevření nádrže nasaje vzduch, páč je tam podtlak...

Jinak je možné jej přezkoušet...já tak zjistil jeho funkčnost/nefunkčnost...vymontovat ho (je v pravém předním nadkolí) a na konektoru poťukat 12V. Chce to chytnout správné piny, jsou tam tuším 3.

Ale osobně si myslím, že pohlcovačem to nebude...tam by ta hláška svítila pořád a chyba se dala vyčíst pomocí diagnostiky.

Včera jsem jel se svým SW a zaměřil jsem se na otáčky...nedostal jsem se přes 3000tis/min. Na 4tis otáček se dostanu možná tak při podřazení a předjíždění. Kdy se s tím dostaneš na 5tis/min?

[upravil dne 1/7/13 08:02 od milhaus]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nechci se nikoho dotknout ale když předjíždím tak to prostě jinak nejde, 1.6 moc nejede jsem zvyklejší na silnější obsah

o to zase nejde ale prostě tohle se nesmí stávat motor musí jít vytáčet do otáček (nemluvím o naftě)

jakmile přijdu na to čim to bylo napíšu sem celkový postup.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Auto napíchnuté na diagnostiku (předtím simulován stav, vytočení do otáček)

Popis \"Neznámá závada\" s označením bla bla bla

podle označení určeno, ... problém ve svazku, konektorech, škrtící klapky/ka ... konektory jsou v pořádku, klapka chodí jak má ...

po víkendu zkusím vyměnit klapku a pokud už ani toto nepomůže tak fakt nevím a to spolupracuji s autoelektrikářem co je opravdový machr ale tohle je prostě oříšek ... a zrovna novou škrtící klapku bych nerad kupoval ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci plácat do větru ale mám ten samý problém u nafty.. jezdi do 2800 ot a je to ok ale jakmile jedu výš omezí se výkon a nazdar.. jedná se o regulátor splodin společně s filtrem pevných částic a AD Blue... je to prázdný ucpaný oprava v řádech deseti tisíc a nazdar.. Řešení je u nafty tím vykuchat ten regulátor a softwarově přehrát.. na emisích se to pak neměří a je klid..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dnes ráno jsem auto nastartoval a jelo na 3 válce, motor jsem vypnul, nechal chvíli stát a opět nastartoval, opět na 3 válce.

Tak jsem to zalomil a po cca hodině chytl na první šup, po ujetí cca 20 metru mi při 2 rych.stupni cca asi 1800 ot/min motor zdechnul a vyskočila opět ta samá chyba, tak teď mé poznatky asi byly mylné a jde buď o zapalovaní či o ten ventil odsávání benzínových par.

Už nevím čím si to odůvodnit.

Ve středu zkusím vyměnit škrt.klapku a podusím motor.

[upravil dne 13/7/13 15:38 od Tony Stark]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...