Guest Filip

spatny tlumeni 205

34 posts in this topic

Zdravim vas pezotaci, rad bych se podelil o svuj problem. Koupil sem 205 1.8 D a doma pri podrobnejsi prohlidce zjistil ze sou obe predni pruziny urizly (ten typek se ani neobtezoval je sundat, rezal to primo na aute). Samozrejme se auto na silnici chovalo dost podezrele a jizda byla znacne nepohodlna, tak jsem koupil novy predni tlumice jeden za 1500 (asi dost levne) a z vrakace sehnal pruziny z GTi. Po vymene sem se zdesil ze to porad neni ono, bylo to lepsi ale auto se stale chova jako nakoply, dost se chveje a trese. Nato ze me to stalo 4000 vuebc stim nejsem spokojenej. Jsou 205ky vsechny takovy \"trasoritky\" nebo je chyba v necem jinem ?? Mam investovat do sportovnich sad?? Dekuji vsem za radu

Share this post


Link to post
Share on other sites

on je nejspis problem v tom, ze jsi tam dal pera z GTi... ty jsou kratsi a ty normal tlumice si s tim nemuseji poradit.....

Ono to chveni nemusi byt jenom od tlumicu/per... muze to byt treba i kvuli vyvazeni kol a podobne....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co myslis tim a podobně? Slysel jsem ze dvestepetkam rychle odchazi predek, muze to zpusobovat i rizeni, silentbloky a cepy ? Diky jsem laik

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak treba nekvalotni pneu (nejvic to dela bordel u protektoru). To chveni muze vznikat i treb az toho, ze se ten motor vic trepe, nez treba benzinak a pak se to cele prenasi i do kary.

jinak ja mam treba takovy problem, ze mam vytlucenou objimku kuloveho cepu na tehlici a to potom ma stejne priznaky, jako vymlaceny cep. Jedu v narezu a treba jen trochu pohnu volantem nebo uberu plyn a auto udela doooost neprijemnou mysku. Obzvlast neprijemne to je na dalnici a v tahlych zatackach, kdy proste nemuzu delat nic jineho, nez klikcovat, jak ozralej :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevim jestli mam protektory no rekl bych ze ne, vsiml jsem si ze vnitrni cast dezenu se sjizdi vic nez vnejsi takze asi zrale na geometrii ale az po vymene kul. cepu ktera se bude delat v patek spolu s kolubkem na rizeni, tak se modlim aby to pomohlo, prtz jizda na kostkach nebo panelech je na rozsypani autas na sroubky, nejak podobne jezdil starej autoskolackej fav co si pamatuju, jinak to chveni motoru zacinam pozorovat taky hlavne pri volnobehu u nijak moc zahratyho agregatu, ktere se prenasi nejvic na volant a knipl. Myslim ze to spravi krapet pridat na otackach, pac kdyz trochu brnknu do plynu je to jepsi. Pri vysich rychlostech (nad 100) mi to dela presne to co tobe a nemusi byt ani narez jestli tim myslis snih apod. sajrajt, spis to plave. To by mohla byt ta vule na rizeni. No uz se nemuzu dockat az budu mit auto v cajku a konecne se zacene chovat jako pazout.. podle meho dobra znacka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tam mel driv tlumice z GTi a pruziny taky a jeste k tomu pruziny a urizly a slo to na jaky koliv dire na doraz!Dal jsem tam normalní GTi tlumice i s perama a jsem ted spokiojenejJinak to co dela Vostikovi tak to samy dela me!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filip: narez = jet rychle, ale ted uz to dela i pri pomalejsi jizde :( Jinak to sjizdeni a plavani je tou geometrii....

Share this post


Link to post
Share on other sites

No karka mlady se na GTI tlumicich/perach chova ok (kdyz to ridim ja) ... pri 180km/h ... jak sem tlacil to Subaru do kopce ... v ty zatacce dlouhy ... se to chovalo celkem v pohode ;) ... jenom mlada nejam nedutala :)) haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

V novym Autotunigu je nabydka od Autobenex - tlumice KAYABA nebo tak nak na GTi za cca 2500,- a je tam kuponek na 20% slevu.

Hele takova zasadni otazka pasujou GTi tlumice i na non GTi respektive monoblok???

Share this post


Link to post
Share on other sites

205 XR - dlouho jsem nebyl na stránkách to je ale změn. Konečně se mi povedlo odpovědět. Zpět k tlumičům a pérům myslím si, že je to tam trochu jináč udělaný ale nejsem si jist. Tyto záhady řeším v prodejnách autodílů např Autoštangl aspon na Kladně mi vždy poradí. Proč by jinak měly odlišné značení? Něco na tom asi bude. Čago.

Share this post


Link to post
Share on other sites

podle katalogu jsou jine tehlice akorat na XU9JA a potom na auta s ABS (ted nevim, jestli to tam nemysleli jako XU9JA s ABS :(

Rozdil v tlumicich je jenom ten (krome vlastnosti) ze maji tesne pod tim \"talirem\" ne kterem sedi pero, jeste objimku se sroubem a na ten se montuje kost od stabilizatoru. Pokud maji stejny prumer ty tlumice nevidim v nicem problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od tý doby co jsem opustil silnici mi taky začalo dělat, že když šlápnu na plyn tak mě to táhne do příkopu (už tam nechci) a když z něj sundám nohu tak zase na druhou stranu do protisměru (prostě skvělej zážitek z jízdy :mad: )

Voštík: Co tam mám v prde.. ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

a delals na tom sbihavost?

muzes mit ohnute rameno nebo pohlou napravnici, ci co ja vim jeste..... Ono se to blbe vesti na dalku, nejlepsi je pod to lehnout a mrcknout na to.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sbíhavost na tom dělali ... říkali něco o nějakých gumách .. někde vepředu, ale co to je netuším

Já tomu vůbec nehovím :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silentbloky (lůžka, futra) ramen a stabilizátoru. Tohle chování by docela odpovídalo utrženámu futru levého ramene, jak je v něm uchycen stabilizátor (předpokládám, že to nemá trojúhelníková GTI ramena, ale obyč., když je to diesel). Ale stejně důkladně projdi všechny. Ta futra ramen se daj kdyžtak koupit samostatně a přelisovat (viď, Voštíku :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo ty myslis takovy ty gumy co jdou skrz rameno, jo? No tak jestli je to to, co stoji 250,- v Autokelly, tak teda jo.... Ja myslel, ze futra se zazdivaji a nelisujou do ramen :D:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jo, lidi tomu říkaj všelijak, a vůbec, hodně slov má víc smyslů, že :) . Futro si klidně můžeš i zazdít, ale příjemnější je zazdít prcka... Lůžko může být v rameni, ale taky mám lůžko doma a nejlepší je nebýt na něm sám, že ;) . No, a guma co jde shrz rameno, no fuj, to teda nevím, cos tím myslel. A eště k tomu za 250,- :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

to bude asi vono, říkali že to stojí pár kaček .... tak jsem zase ve všech směrech chytřejší :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no já mám zase jinej problém. Auto (P205 1.9D)mi táhne doleva a je to dost nepříjemný. Mám tam nový kuláky, spodní ramena, ložiska v kolech a před tejdnem jsem dával nový letní gumy na origoš peugeot elektrony a dělá to furt stejně. Myslel jsem že to je gumama, protože se mi mírně víc sjížděly vevnitř i když na geometrii jsem byl před 14 dny tak nevím, nemůže to bejt třeba řízením? No vlastně jsem měnil jenom jedno spodní rameno a zrovna na levý straně, nemůže to bejt tím? Třeba je trochu jiný, ale měla by to bejt blbost i když existuje víc výrobců, tak yb je měli dělat všechny stejný ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.