Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Filip

spojka zabira i bez rychlosti

33 posts in this topic

Zdravim vsechny kteri by mi mohli poradit, mam 205 1.8 D sem s ni celkem spokojenej. Dlouho uz nebyla v servisu a zacina to jit znat. Konkretne mi dela spojka divny veci, zabira ikdyz nemam zarazeno a auto ma tendenci se rozjet. Kdyz se motor zahreje tak je to lepsi a kdyz pustim spojku tak uz jenom poklesnou volnobezny otacky. Mam strach abych to jezdenim jeste vic nepokazil a kdyz na ni budu stat na kazdym semaforu tak pujde pryc asi taky, nevim jestli by stacilo serizeni v servisu nebo je nutna vymena ?? Predem dekuji vsem

Share this post


Link to post
Share on other sites

toz to bych teda nerekl. kdyz vezmes v potaz to, ze pri zrazenem neutralu a neseslapnute spojce se toci ta hlavni hridel v prevodovce, tak je jasne, ze pri hustem oleji to bude mit trochu tendeci jakoby zabirat.... ale jen jakoby...... Urcite by se to nemelo rozjet na neutral...

BTW: co olej v prevodovce? Menil jsi ho?¨

Pokud bys mel zajem o lamelu a pritlacak, tak mam jeden v garage a muzu ti ho strelit (lamela je skoro nova a pritlacak je taky OK) kdyz tak na mail.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej v převodovce je ještě od bývalýho majitele (cca 1 rok), mohlo mě taky napadnout ho vyměnit, když je motor studenej tak jedničku a dvojku musim řadit násilím.Myslím že by výměna za nový problémy odstranila nebo snad ne ? Pokud ne na kolik by vyšla koupě unaš. kotouče i s opravou ? Jinak když tu spojku pustím tak to s autem pohne ale nerozjede se..Dík

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak to bude na 70% tim olejem...me to dela taky...sice ne nejak tak znatelne moc jak tobe, ale dela...... Je to fakt tim hustym ztuhlym olejem.....

Pro 205ky se doporuceje tusim prevod. olej 80-85W a jsou ho tam 2litry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za radu, výměna oleje pro mě bude určitě menší investicí než oprava. Mohla se tímto nešetrným způsobem, myslím tím že sem auto v takovém stavu používal a na každý křižovatce na spojce stál(jasný že sem jí i někdy pustil protože už mě bolela noha), ještě víc poškodit ?? A jestli nový olej nepomůže nevíte kolik by stála oprava přítlačáku ?? Taky jsem přemýšlel o nějakém aditivu do převodového oleje ale po přečtení diskuze o příměsích je mi jasný že je to zbytečný..

Share this post


Link to post
Share on other sites

No na 405ku me delali komplet novou spojku a material vysel do 5 tis za origos dily....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazdárek souhlasím s váma a ten olej bych taky vyměnil a sehnal bych si original dle výrobního programu. Myslel jsem si, že na výrobci to nezáleží ale zaleží. Peugeot má speciální oleje a to od firmy Schell a ty ceny nejsou tak hrozný u mého Míčka 220,-Kč/litr ale ten jsem musel speciálně objednat, protože ten je ještě víc speciálnější(synchrony, vysoké otáčky). Jsou to oleje speciálně vyvinuté pro Peugeoty a Schell vytvořil i specialní mazací plán. Mám tam SF 5528(souhlasí se servisní knížkou) a můžu říct at je zima nebo ne řazení je absolutní pohoda. No prostě originál je originál. Neumím si představit kdybych tam dal Mogul to jsem jednou udělal u Gtička a po 3000km jsem ho měnil znova byl černej, ucpával sejtko a motor měl zvuk jako kdyby tam ten olej vůbec nebyl. Děs a hrůza. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomáš: a ještě nějakou hezkou pohádku nám pověz!

A píše se SHELL, a ne Schell, když už...

No a ten Mogul, no to musí být fakt hrůza, chudák můj pežotek, už s tím Mogulem najel víc jak 60tis km, no já mu teda dávám :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

oddie, čekal jsem kdy se ozveš a budeš reagovat na MOGUL. :D :D :D :D :D

Dočkal jsem se. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jo, mi to nedalo. Takových pohádek už jsem slyšel. A když ještě někdo plete do převodového oleje ještě motorový... co dodat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak krasavec neni to pohadka a je mi sumak co si nalejes do sveho krasavce ale jednou ty prevodovky byly postaveny na tyhle oleje tak to nedelali jen tak z prdele co myslíš???? :mad: Pak se nediv, ze se ti auto rozjíždí i bez rychlosti doltone :D :D tak bud od tý lásky a nenavážej se jooo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tvého příspěvku, cituji:

\"Neumím si představit kdybych tam dal Mogul to jsem jednou udělal u Gtička a po 3000km jsem ho měnil znova byl černej, ucpával sejtko a motor měl zvuk jako kdyby tam ten olej vůbec nebyl. Děs a hrůza\"

Vážně jsi psal o PŘEVODOVCE??? Já tam vidím MOTOR!

Share this post


Link to post
Share on other sites

To, že jsem uvedl motorový olej tak to byla zkušenost. Peugeota nemám prvního a ani posledního a taky jsem si nechal vecpat to jak je Mogul, Paramo a jiný sračky super olej za dobrou cenu velký kulový! Málem jsem ten motor oddělal. Byla to 309 Gti dovoz Švýcarsko a dal jsem mu pekne zahulit. V servisu se mel ptal jak dlouho prejizdim a ja rekl, ze mám 3000KM po výměně. Myslel si, že si dělám prdel. V Míčku mám polosyntetiku S H E L L znalce(nikdy jsi se nespletl co) a olej jsem po 5000 km nedolejval a jeho barva je taková jaká má být. Ale neresme to každého věc jak a čím maže :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez navážení do nikoho::: zajímavá diskuze, jsem rád že se někdo aspoň snaží pomoct ikdyž se názory dost liší, nicméně spojku mam pořád na ho.. ale ve čtvrtek jedu do servisu tak se modlim aby to ten olej vyřešil :P :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě sem chtěl říct že v motoru (205XAD) mam Shell Rimula X 10W40, kerej je pro náklaďáky a teda do dost extrémních podmínek a je tam sice už přes 10000km ale podle mě ještě chvíli vydrží. Cítim že by to chtělo výměnu, olej je černej jako bota ale pořád viskozní, tak snad to motor neodskáče. Navíc jsem tam nedávno nalil příměs pro starší motory na \"zvýšení výkonu\" apod. byla to plechovka jako od energe?áku a na ní byl obrázek válce s ojnicí. Stálo to dvě kila a teď co jsem si přečetl ten článek o aditivech z toho výzkumáku pro ropu atd., bych se nejradši nakopal. Na výkonu sem nic nepoznal no spíš se snížil, hluk se taky nesnížil a z výfuku jde pořád to samý.. Další obě? vyhozenejch peněz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty brdo vy se ale umite rozpálit pro věc.. :D Filipe snad ta výměna pomuže na prachy nekoukej hlavně kvalita mam pocit že ten olej přežije auto :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.