Sign in to follow this  
Followers 0
Ondraa

TURBO DO 206 - 1,4 55kW

20 posts in this topic

Zdarte, chtěl bych do osmiventilové 1,4 (55kW) ve 206 dát turbo. Nemám představu, kde ho seženu, jaké mám sehnat a za kolik mám sehnat. Poradí prosím někdo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

já teda nevím,ale doma si tam dám možná jenom to turbo a tím jsi zkončil.Co tak nějaká elektronika,předchladič,injektory,pal. čerpadlo atd. atd. Kde to chceš sehnat? Kup raděj auto s turbem, jak se pouštět do přestavby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak musim se priznat ze tak daleko jsem ve svych uvahach jak zvysit vykon te 1.4 (55kw) opravdu nedosel... :D

Skus si najit co nejvice podkladu o motoru co se montoval do 106tek 1.4XSi (r.93 az 96) konstrukcne je skoro stejny jak ta 1.4i ale ma jine vstrikovani a urcite i ridici jednotku... dosahnes tak 100 koni a urcite to bude realnejsi nez tam cpat turbo ... :cool:

BTW: chtel bych videt za jak dlouho by ten motor odesel , kdyby jsi to turbo nakonec nainstaloval...

jinak v Ostrave je v porube firma motor tuning a ta turba do aut montuje... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malý dotaz. Tu 1,4ku jsi kupoval pro nižší povinné ručení? I kdyby tam nakrásně šlo dát turbo(funkční), tak to bude taková rána, že kdybys koupil auto silnější, tak tě vyjde levněji. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bych ho od toho nezrazoval ... taky sem o tom premyslel ... Kazdopadne to obnasi zkoupeni turba, renovaci mototru a vymenu hlavy motoru a mozna i celeho bloku. Dale tlakove hadice intercooler prechipovani ECU sani a vyfukove ustroji taky predelat. Celkova cena bude kolem cca 80 000 - 150 000CZK. V podtstate je ta cena stejna pro jakykoliv motor ... at je to 1.4 nebo 2.0 proste ty disly jsou tam v podstate stejny ... jenze u 2.0 dostanes za stejny penize o dost vic muziky :). Ja si nejspis ted budu kupovat 206GTI a jedinej turbokit co sem na netu nasel je od Sigma Motrosport CH ... ale bohuzel mi pripada ze ta firma uz neexistuje. Cena byla asi 14 500CHF a davali na to zaruku a kilometraz ti dali u motoru na 0km ... proste totalni prestavba motoru se zarukou ... a vykony? ze standard 138ps/195Nm to slo pridanim turbokitu na 216ps/325Nm ... :o ... a priznejme si ... za ty $ to stoji ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

LK7R to cos tady popsal na tu 206 GTi to z ato mozna stoji ale do 106 1,4 asi ne. To je muj nazor a myslim ze by to ten motor moc dlouho nevydrzel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

njn ;\\ 1.4 je holt auto se normal vykony ... ale zase ruku na srdce ... i s 1.4 se da jezdit hodne rychle ... v podstate ti dneska pres den na dalnici nikdo moc neujede ... protoze sice tomu nalozi ale po 2 kilometrech tam ma dedu v levym ve s120 ... na tachaci 80 a v ocich smrt :) a desne se divi ze mu nekdo prihucel na naraznik ve 190km/h :) ... nevite nekdo nahodou kde by se jinde dal sehnat ten turbokit? ... ho chci az budu mit to GTI ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak na Saxa VTS a VTR se delaji turbo kity a citroen a peugeot maji stejne motory ... :cool:

link: http://koti.mbnet.fi/css/saxo/saxotuning.html

a jeste jeden trochu lepsi link:

http://www.gmcmotorsport.co.uk/

VTR ma 1.4i motor (75koni) -> 106 sport

VTS 1.6i 8V (95koni) -> ???

VTS 1.6i 16V (120 koni) -> 106 s16

z VTR dostali 142 koni a narust kroutaku o 46% (3500rpm - 6000rpm)

z VTS 1.6i 16V dostali 225 koni a narust kroutaku o 73% (4000rpm - 7000rpm)

jinak tyhle KITy jdou i za koupit ... :)

takze z 1.4i jde udelat 142 koni to je skoro 100% narust vykonu ... :))

btw: a jestli mi vyjde nove saxo:

3dv., 1.5D, plasty VTS, blede modra metaliza tak si udelam Saxo VTD :)))

btw2: i bez turba ti machri dostali 150koni z 1.4i 8V !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ajsik , tie motory nic nevydrzia, nie su na to stavane .Odpalis to , ako horite , na to tata :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panové moc tomu nehovim ale jak tady čtu jde o překopání celeho motoru nebude lepší výměna motoru za motor s turbem nebo střelit au?ák a koupit něco silnějšího psali ste o předělaní motoru a co takhle brzdy a jiné věci :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Souhlasim se stefanem.Kdyz davat turbo tak je to vsechno jine a ty brzdy jsou dost podstatne.Taky si myslim ze tam muze byt rozdil v zesileni karoserie(Mercedes napr u 190tek delal auta s turbem o 5cm kratsi:o)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no motoricky to asi nebude s tou zivotnosti tak spatne. Soucasti drahsi sady je i jina hlava motoru a vacka atd... bal bych se o prevodovku a podvozek ... ale kdo chce takovy tuning tak asi chape ze to neni jen o tom co je pod kapotou ...

ale myslim si ze je rozhodne lepsi svezeni v 1.4 s turbem a 150 koni nez s 2.0 bez turba , protoze tu 1.4i vytocis k 8000 a je to slast pro usi...kdezto ve 2.0 jedes spis jak s \"dieselem\" ... radeji preferuji nadupane nizke obsahy tak max 1.8 s turbem ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ajsik >> jo to mas pravdu ale vetsi problem je, ze ten nizsi obsah nema takovej potencional ... a ty vykony jsou tam prave az kolem tech 7000rpm coz uz je hranice silneho opotrebovavani motoru. precijenom standard motor neni motor F1 ;). Jinak kamarad ma Subaru Impreza WRX STi ProDrive ... ughmmm ... myslim ze by jsi zmenil nazor na vyssi obsahy s turbem :D (2.0T)... takovej mazec sem jeste nezazil v aute :) ... S6 se k tomu blizila, ale zatim teda nejvetsi \"katapultaz\" sem zazil v tom Subarku ... Takze ted jeste sehnat to turbo do toho myho GTI ... uz snad bude tenhle nebo pristi tejden v CZ ... tesim se jak malej fakan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co takto spravit vlastne turbo? Pohanane nie z vyfuk. plin., ale nasavat vzduch z vonku. Na prednej maske otvor (z moznostou plinulej regulacie prietoku). Klasicke turbo ma urcite vela ztrat pri treni, spalovaci priestor na nevyprazdnuje idealne atd, atd.

Toto by bolo lacnejsie a aj ucinnejsie.

Co vy nato?

Share this post


Link to post
Share on other sites

My na to to, že aby si dosáhl plnícího tlaku klasické turbíny ( asi 1,85 atm) by si s autem musel uhánět rychlostí několikásobně překračující limity i v těch nejbenevolentnějších zemích.... Tudy cesta rozhodně nevede. Dávat na klasickej motor turbo je hloupost v každém směru. Kdysi sem o tom také uvažoval a jenom změn na motoru samotném je příliš mnoho, než aby to bylo rentabilní. (chce se vám třeba kuchat celej motor jen pro to, aby se naistalovali olejové ostřiky chlazení dna pístů? a přitom je to nutnost, bez které se motor zničí po pás stovkách km). Prostě, nemám turbo - tak ho holt nemám. Chci turbo - tak si koupím káru s turbem. Howg....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahoj vsichni, jak si dam takovou fotecku svyho mazlika ke svymu nicku? nejak mi to porad nejde

:mad:

a to turbo je asi dobra vec, moc tomu sice nerozumim /jsem spis pres umeni/, ale prijde mi, ze to pak musi jezdit pekne... Nevite kontakt na nekoho kdo mluvi cesky a namontuje mi to tam? Penize mam, ale bojim se nekam neco posilat pres in?ák /poslal jsem zalohu nekomu z Belgie, ze mi posle zavodni brzdy a prisly mi ty same co mam :mad: , o tom jak me okradli ti loupeznici v Italii ani nemluvim,clovek nemuze nikomu verit/.

Jinak mate moc hezkej klub a stranecky, moc se mi to libi, jen me mrzi, ze to nemuzu napsat nekam aby to videl ten kdo to cely dela, aby mel taky radost jako ja! :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To 206 WRC: Předpokládám že WRCéčko asi mít nebudeš, páč bys tam už turbo měl a řádný. Nechci tě od toho zrazovat, ale fakt je rozumější koupit něco jinýho, než turbo dodatečně instalovat. Jaxem psal musíš na motoru udělat poměrně dost náročnejch úprav - bodově: chlazení pístů, jiná vačka, jiný sací potrubí, výfukové potrubí, spojka, doinstalovat intercooler, přeprogramovat řídící jednotku, jiný brzdy, poloosy, závěsy kol.... Bratru investice za pěkných 60-90 tisíc. Pokud se ti to vyplatí, tak by ty třeba JR poradil, ale fakt to není žádná prdel... obrázek sem dostaneš tak, že si nejdřív uploadneš přez rozhraní \"Fotografie\" obrázek o rozměrech cca 80x60 pixelů do pozice 1 a pak si v položce \"Nastavení\" (je v pravo nahoře, když máš otevřené třeba diskuzní okno) nastavíš v položce \"oprava vašeho nastavení\" do řádky \"URL Vaší Ikony\" následující sintaxi: http://www.peugeot-club.com/club/jpg/aaa_tn_b.jpg , kde aaa je tvoje ID a B je číslo pozice fotky čili 1. Ps, cák děláš za umění?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahaa... tak to na to kaslu a dal budu jezdit druhym autem, co tyhle veci nepotrebuje....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.