Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Foto Návod: Výměna automatického napínáku 2.0 HDI


Ratchet

Recommended Posts

Zdravím všechny. Rozhodl jsem se udělat svůj první polopatický foto návod, jistě mnohým přijde zbytečný nebo hrozny, ale snad někomu pomůže.

Výměna Automatického Napínáku Klínového Řemene PEUGEOT 406 2.0 HDI 80KW RHZ 1999

Příčina:Napínák se nadměrně chvěje což se projevuje hlasitým boucháním, rezonováním, ( bouchání se mění v závislosti na zatížení alternátoru ) Viz Video:YouTube

Pzn: závada se objevila cca týden po výměně řemenice

Nová napínací kladka FEBI Obchod Auto díly Levněji

DSC03146.JPG

Podle některých se při výměně řemenice nebo automatického napínáku musí sundat kolo a plastový podběh, z vlastní zkušenosti mohu říct že pokud si auto hodíte ( na díru, špalky, hever ) cokoliv aby auto bylo trochu výš, tak nic z toho dělat nemusíte, pokud pod motorem nemáte ochrany kryt ke všemu se hravě dostanete. viz foto

DSC03150.JPG

Zde > Kousek nad řemenicí klikovky se tento automatický napínák nalézá, nasadíme na něj 15 klíč a vyhneme ho směrem v levo ( ke kokpitu > řemen se povolí a my ho můžeme sundat. ( pohled z vrchu z pod kapoty )

DSC03148.JPG

V dalším kroku budeme potřebovat trochu síly a šikovnosti já šroub povolil 8čkou Imbusem s pomocí delší trubičky pro lepší páku. Až šroub úplně vyšroubujete, vytáhněte napínák vrchem.

DSC03155.jpg

DSC03156.JPG

DSC03158.JPG

Po odmontovaní uvidíte otvor pro výstupek do kterého musí samozřejmě zapadnout i výstupek nového napínáku, poté nový napínák dotáhneme.

DSC03161.jpg

Z napínáku vytáhneme zajišťovací tyčku ( Dřík ) to můžete udělat prakticky kdykoliv já ji osobně vyndaval až po namontovaní, po vyndaní dříku můžete s napínákem za pomocí 15 klíče opět pohybovat a tak nasadit zpět i klínový řemen.

DSC03160.JPG

Řemen dopneme ještě napínací kladkou, povolíme šroub, stačí opravdu málo, do čtyřhraného otvoru strčíme cokoliv vás napadne.... já si pomohl čtyřhranem, který sem zbrousil aby zapadl do otvoru v kladce. Poté sní můžeme otáčet a napínat tak řemen.

DSC03149.jpg

Nový napínak a řemen ;)

DSC03162.JPG

Úprava obrázků ;)

[upravil dne 19/10/13 23:39 od Ratchet]

[upravil dne 3/2/14 12:38 od Ratchet]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

;) už je tam na poslední fotce je to vidět i když je hůř za ostřená ;) dával sem tam novej řemen od Bosche měl sem ho koupený už delší dobu, ale čekal jsem pravě na nový napínák abych nový řemen neničil tou starou kladkou ted už je to komplet ;) a je to krásně tiché
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuju za rozměry se omlouvám ale nedařilo se mi udělat aby se fotky zobrazovali menší a po kliknutí se otevřeli v plné velikosti :( ještě mam několik fotek z výměny řemenice.... takže pokud by měl někdo zájem můžu z toho udělat také návod ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 9 měsíců později...
  • O 1 rok později...
  • O 2 měsíce později...

Zdravím. Podelím sa o svoju skúsenosť s výmenou napináku u svojho auta Peugeot 306 Break 2.0HDi. Podla predchádzajúceho návodu som si myslel, že to bude hračka, ale žaľ mýlil som sa. U tohto modelu je medzi napinakom a kastou tak málo priestoru ze som tam sotva vopchal ruku. Po odmontovaní kolesa a plastov sa mi ako tak objavila skrutka, ktorá drží napinák ale žiaľ v tak debilnej polohe, že gola imbus som tam kvoli kaste nestrčil. Čiže som sa ju snažil odmontovať klasickými imbusákmi. Ale ani som s ňou nepohol. Ohol a polámal som 3 imbus kľuče, striekal som to WDčkom, kolou, mlatil do toho kladivom-výsledok= strhnuté hrany skrutky...čiže teleso napináku už tam asi ostane do konca dní môjho auta. Po dlhom boji sa mi podarilo vymeniť aspoň tú plastovú kladku s ložiskom, aj to som musel z novej skrutky 0,5cm urezať, lebo kvôli malému priestoru by som ju tam nedostal. Dnes založím remeň a uvidím či to aspoň s časti pomohlo..aj keď si myslím, že podstatnú rolu tam hrá hlavne ten prítlačný mechanizmus a ak ten má vôľu hluk bude nadalej...Ten kto navrhoval tento model asi rátal s tým že napinák sa bude meniť pri vybratom motore...alebo vôbec.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Super navod.

Ja jsem sice nevymenoval napinak, jen praskly remen, ale pomohlo mi to se zorientovat. Dulezita byla ta cast o vyhnuti kladky napinaku smerem ke kokpitu, vymena pak sla udelat shora vestoje. Na 1.6 16V motoru to byla velikost klice 13.

V manualu Haynes maji poznamku, ze sroub ma levy zavit, takze se nepovoli. Kdyby to nekdo hledal, tak anglicky se remen, co toci alternatorem, servem a klimou nazyva "drivebelt", rozvodak je "timing belt".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Tiež som to absolvoval na 605, 2,5 td,

Tiež to bol pôrod, koleso dolu, krytý dolu, ja tam mam napinak, resp tlmič kmitov, a až tak kladky, tu treba o zase prípravkom nahnut, štvorhran, cca 10 x 10 mm, potom povoliť.

Spotová k išiel ľahko, no musel som si zrezať imbusak, lebo sa tam nevosiel.

Pri takýchto motoroch mal byť doživotný servis zdarma, lebo fakt by asi bolo vybrať motor von, a povymienat všetko čo sa dá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 9 měsíců později...
  • O 3 týdny později...
  • O 5 měsíců později...

Zdravím dneska mi ve městě spad klínak už sem se na to o víkendu chystal. napínací kladka co je z vrchu už vybrovala jak vzteklá a na plastovým kolečku je zub asi tam něco spadlo a řemen začal dost piskat a kravál od vibrací jak svina. nevíte někdo jak je to u Peugota 1.9 td s výměnou kladek? mám vyměnit obje nebo bude stačit jen to kolečko na napínací?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...