Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Kouř z výfuku


caraxx

Recommended Posts

Dobrý den,

Měl bych dotaz zhruba tak před měsícem se mi začal čas od času objevovat hustý šedo-černý dým za autem. Děje se to náhodně třeba teď jsem měl 2 týdny klid a včera zase. Děje se to pouze pokud zatáčím na křižovatce při nízkých otáčkách, poznám to, že auto přestane táhnout a když se kouknu do zrcatka je to jako když bouchne kotel. Potom už jede zase normálně. Jinak motor zatím bez problémů turbo táhne jak má, voda neubívá, na 15 000 dolejvám cca 2-3 litry oleje. Ještě jedna zajímavost z motoru vede do sání turba nějakej přepad nebo co, tam je vidět unik oleje. Pokusim se ještě nafotit.

307 1.6 HDI, 109 PS, 11/2004, 170 000 Km, Bez FAP.

Díky za každou radu

Tady ještě ta fotka

[upravil dne 27/9/12 09:30 od caraxx]

post-46838-14109627056472_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za rychlé odpovědi.

Co mám teda udělat jako první změřit tlaky, nebo sundat hlavu a juknout se jak to tam vypadá. Když jsem viděl některý obrázky prask. pístů tak se mi do toho moc nechce. Nedávno jsem dělal spojku tak jsem myslel, že to chvilku vydrží. :bojim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
  • O 4 měsíce později...

Bohužel už nastal čas na výmněnu turba.

Hledal jsem na Ebayi a našel jsem tohle, jenom ta cena mi přijde docela nízká, když za repas chtěl něco kolem 8 - 9 tis.

http://www.ebay.de/itm/Turbolader-Turbo-PEUGEOT-307-Break-3E-1-6-HDi-109-PS-/121035223295?pt=DE_Autoteile&hash=item1c2e42f0ff

Mám tomu věřit a objednat ho?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel už nastal čas na výmněnu turba.

Hledal jsem na Ebayi a našel jsem tohle, jenom ta cena mi přijde docela nízká, když za repas chtěl něco kolem 8 - 9 tis.

http://www.ebay.de/itm/Turbolader-Turbo-PEUGEOT-307-Break-3E-1-6-HDi-109-PS-/121035223295?pt=DE_Autoteile&hash=item1c2e42f0ff

Mám tomu věřit a objednat ho?

To je fakt výhodný .... dyť je to taky repas :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

caraxx: poriešil si nejak tú netesnosť, čo máš v prvom príspevku na fotke ? Ja mám rovnaký motor, aj rovnako starý. Akurát mám o 70 tis. km viac. A tiež to tam mám celé od oleja. Tesniaca gumička trpí, lebo pri výmene filtra vzduchu sa to vždy musí vytiahnuť. Mám ju už vydratú, vždy to zalepím kafom. A vraj sa nedá zohnať samostatne, iba s celým saním, mám jedine skúsiť zohnať rovnakú gumičku od inštalatérov alebo podobne. Ale koľko by vydržala neviem. Tak to zatiaľ lepím.

A turbo som už dával na repas, vymenili púzdra a ešte čosi vnútri + vyvážili. Ale mal som ho v dobrom stave. Inak mne to tiež občas zadymovalo, ale nebolo tak moc ako u teba ani zdaleka. A nebolo to turbom, ale zrejme to robilo kvôli regenerácii. FAP som mal vyhodený, ale soft upravený nebol. Až kým mi Straki nevypol regeneráciu v softe. Odvtedy mám pokoj.

Auto ide ako víno, žiadny dym. Díky Straki :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mi prijde, ze to nebude turbem, protoze turbo normalne chodi. Sice trochu propousti ale rekl bych, ze to neni zas tak hrozny. FAP jsem nechaval odstranit primo u pezota. Tu regeneraci prej zrusili. Ted je jenom otazka proc se tam ten olej dostava? Da se nejak zjistit jestli je to tim turbem? Nechce se mi davat 400 Euro za opravu a ono to bude delat dal. :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No každopádne treba zistit, prečo toľko oleja dolievaš. Mne to nežere nič. Čo nalejem, tak to aj po 15 tis. km vypustím. No plus mínus nejaké deco. Niečo zhltne turbo. Až som prekvapený. Ale zas starám sa o motor jak sa patrí. Hlavne pravidelná výmena oleja, niekedy aj skôr než je treba. A kontrola olejovej sústavy, aspoň pri každej druhej výmene oleja, sacieho koša a filtračného sitka mazania turba. Vraj veľmi dôležité.

Ja dávam pred výmenou aj takú čistiacu kvapalinu na rozpustenie karbonu. A na motore je to poznať, je čistý. Tam je riziko, že ak sa to dá prvý krát po veľa kilometroch a v motore je veľa karbonu (čo ani zvonku nie je vidieť že tam je) tak sa veľké časti karbonu môžu dostať do mazacích kanálikov a v najhoršom prípade sa zadre motor. Ak sa dáva správny olej a interval výmeny je častý (vraj sa doporučuje max 15 tis. km), tak si myslím že riziko je malé.

U mňa to funguje :)

Neviem teda, ale asi by som dal to turbo na repas. A tam sa zistí čo s tým. Lebo pri tvojich km by sa už repas aj hodil. Si myslím teda.

Ja som ho dal pri 220 tis. km. No buď je ok a len vymenia púzdra, vyvážia a doladia ako u mňa (to ma stálo 150e), alebo bude treba vymeniť aj propelku, alebo komplet nové. A to už bude drahšie. Moc asi na výber nemáš.

Alebo niekto usúdi, že to neni turbom (ja sa v tom vyznám len laicky, ale isté skúsenosti mám) a nájde chybu inde.

Inak to s tým odstranením FAPu mi tiež nesedí u Peugeotu, viem o tom svoje. Až Straki pomohol tak ako treba.

A zvlášť keď píšeš, že filter je preč. Ja som to mal presne tak, všetko ok, ale regenerovalo a dymilo. U teba je to možno aj kombinácia vybehaného turba a regenerácie...

[upravil dne 9/3/13 10:25 od oldo439]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...