Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

battery charge fault-vyřešeno!!!


petan307SW

Recommended Posts

Čau chlapy, nevíte kde může být zakopaný pes u týhle hlášky.Vím že to znamená \"anomálie dobíjení akumulátoru\" a taky to, že to může být víc věcí, ale jak znám Peugeoty může to být taky úplná blbost.Nemáte s tím někdo zkušenosti.Hlášku mi to vyhodilo během jízdy a zůstala svítit kontrolka dobíjení.Po chcípnutí a opětovném nastartování se hláška objevila po cca 3 km.Díky

[upravil dne 17/3/12 12:19 od petan307SW]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

0,- a hodina práce :) v domácích podmínkách jsem se na volnoběžku vykašlal a řemenici jsme zavařili. Byl totiž v haji i zavit na hřídeli altíku a musel by se dávat celý nový. Volnoběžku jsem sháněl a nechá se sehnat kolem 1000,- ale v domácích podmínkách se bude špatně sundavat, je na to přípravek. Bez ní nepociťuju jakékoliv nedostatky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když to shrnu, s volnoběžkou lehce tišší a né tak citlivé na kvalitu řemenu. Bez volnoběžky to s levným řemenem ( DAYCO ) po startu sem tam kvíkne a víc to haraší, jak se to napínák snaží vyrovnávat pak už OK. Naposled jsem vyměnil řemen za ContiTech a je klid i po nastartování. Hluk nemůžu posoudit na autě které má podle tachometru 280tis a podle BSI o 70tis víc :)

Já ji vyndaval, protože se mi nechtělo kupovat celej altík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak problém vyřešen.Byla to vadná napínací kladka na klíňáku.Nejprve jsem to neodhalil protože klíňák byl na svém místě a byl i napnutý,ale zjistil jsem že čas od času se dostal do takové polohy že přestal napínat řemen a tak přestalo fungovat dobíjení.V pondělí mi bude známý měnit kladku i s řemenem.Děkuji za reakce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 roky později...
  • O 11 měsíců později...

Dneska to na mě taky vyskočilo, čemuž se i divím jelikož loni jsem měl altík na diagnostice a výměně uhlíku. Nakonec jsem se dozvěděl, že to teď když jezdila s autem žena, vyskočilo už vícekrát a že když vypla motor a pak znovu nastartovala tak to zmizlo. Aha, v pohodě, proč mi to sdělovat že?! No tak dneska se mi už nechce hledat měřák ale zítra to změřím, zběžně jsem mrknul na řemen, vypadá být v pohodě a domácí test nabíjení ala šroubovák a na altík s ním proběhl úspěně, kope to, takže to nabíjí ale někde bude pokles, takže proměřím multimetrem hodnoty a pokud bude vše oka, očíhnu zbytek komponentu, sice poslední dobou jde slyšet mírné pískání některé z kladek bych řekl ale z které, no snad nebudu muset ještě udělat letos rozvody v cca 177000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se do toho dneska pustil. Nejdříve jsem změřil napětí na baterce při volnoběhu a se zapnutými všemi elektrickými žrouty (světla, klimatizace naplno, mlhovka, dálkové, výstražné, otevřené dvěre = stropní svítidla, otevřený kufr = svítidlo, zapnuté rádio, stěrače v pohybu) no a čistě na volnoběh baterka drží dodávané napětí 12,7 - 12,9V ale po ranním nastartování kdy bylo vše studené to pokleslo pod 12,5V jelikož to je hodnota což jsem se dočetl při které sepne čidlo poklesu napětí/chybného nabíjení. No posléze jsem zkusil přidat trošku plynu, okamžitě to letělo nahoru až 14,8V takže dobíjení je v pořádku. Dále jsem sundal řemen, zkontroloval kladky, ukostření, kontakty na altíku a vše oka, takže pojezdíme dále a uvidíme ale je to jasná předzvěst, že altík je zralý na repas.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tony: na 307 by mělo být 14,4 i na volnoběh. Z pravděpodobnosti plyne, že obvykle odejdou uhlíky. Pří zvýšených otáčkách se ještě chytnou.

Chtělo by to někoho, kdo má zkušenosti. V okolí nemáš dílnu, kde jsou specialisti na repas alternátorů a startérů? Tam by to rozeznali prakticky na první pohled.

K tomu škrtání, bo to mi hlava nebere: Plus altíku je trvale připojeno na plus baterky a rozpojit se za chodu nesmí. Takže když škrtneš o kostru (nebo kostrou o plus), tak vlastně škrtneš napětím baterky, ať už altík něco dává, nebo ne. Takže jiskra bude vždycky (díky baterce). Takže to mi připadá jako nesmyslná zkouška. Nebo se mýlím?

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 roky později...

altoš je třífázový generátor střídavého napětí se stejnosměrným buzením rotoru (kotvy). Tyto 3 vygenerované fáze se ještě v alternátoru jednocestně usměrňují polovodič. diodami ukrytými v tom černém plastu (myslim).  Těch diod je tam 6 nebo 9, teď si nejsem jistej, jsou to takovy knofliky na pulkruhovým Al-chladiči. Když altoš nedostatečně dobíjí, nemusí to být zákonitě uhlikama nebo prošlehlým vinutím. Ty diody se dají jednoduše změřit diodovym testem, jenž je součástí i těch nejlevnějších měřáků za 200,-(v propustném směru by diody měly každá vykazovat úbytek cca 0,6V ale pozor: ke změření je nutno panel vypájet z alternatoru! ). Stačí 1 odhulená dioda a systému už to nemusí stačit. Panel s diodama se dá vybastlit a nahradit funkcnim z vrakace, kde jsou altoše na 90% kleklý na ložisku nebo uhliku... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...