Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

1.6HDI trha motorom pocas ustalenej jazdy, pri chladnom motore


Marcel00

Recommended Posts

Caute,

troska som to tu prebehol, pokukal, ale púodobny popis zavady som nenasiel tak sa teda spytam:

mame P308 (1.6HDI 92k, M5), najazdene cca 3100km.

Mlada ked rano ide s autom do prace/z prace, tak jej pri ustalenej jazde trasie motorom. Priklad situacie:

Ide na tempomate/obmedzovaci i bez cca 80km/h rychlostou, teplota motora cca 75st a naraz zacne robit motorom toto: drrrrr_____drrrrr_____drrrr_____drrrrr

ked teplota stupne nad 80st, tak to prestane, robilo nam to asi uz 3x, potom je par km pokoj. Myslel som si ze to robi FAP, ale nesedi mi tam potom ta teplota motora, ved vtedy musi byt motor zohriaty na prevadzkovu teplotu. Boli sme samozrejme aj na garancke, ale zavada sa neprejavila, s cim sme oboznamili aj servisaka zeto nerobi stale... :( vecer ideme pre auti tak uvidime ofiko stanovisko.

Nestretol sa s tym uz niekto ? Dik za napady co by to tak mohlo byt, neradi by sme nieco zanedbali a narobili tak vacsie problemy/skody, mrzelo by nas to. :fnuk

[upravil dne 19/1/12 20:40 od Marcel00]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

juuuuuu, tak to meni celu situaciu.... diky kamo... :roker

to je presne ono... pocul/cital som ze na 1.6HDI to je citit, ale nikdy som ten

pocit nezazil a nepripustal som si ten FAP uz od tak nizkej teploty, ale teraz ked viem ze to je uz od 72st

tak to meni celu vec :):super

[upravil dne 19/1/12 13:17 od Marcel00]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vela ludi tu opisuje priznaky na 1.6HDI, mozno mas silnejsiu verziu motora a tam to necitit ako trebars na nasej 92k verzii

veci sa menia, rocniky tiez... ja uz mam euro5 + nejaky debilny 3-dielny kat s rodiovo-platinovym filtrom

bohvie ako sa to chova... to je jedno, berime tuto problematiku za vyriesenu, bo prichadza v pravidelnych intervaloch... :papa

ak nie, tak samozrejme problematiku obnovim ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

He..he... regenerácia fap na 1,6 je naozaj nezabudnuteľný a neopísateľný zážitok

na celý život..:D

Samozrejme myslené ako žart...

Na druhej strane pri 1,6 viem kedy prebieha regenerácia a kedy skončila

a prisposobím tomu aj štýl jazdy...

Pri 2,2 mi tieto indície dosť chýbajú..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Jsem rád, že jsem Marcel00 postnul stejný problém vyskytující se i u mé 308 1.6 hdi 92k. Závadu jsem popisoval technikovi asi následovně. Škubání studeného motoru při zahřívání teploty zhruba okolo 70 stupňů a teplého motoru při ustálené jízdě. Samozřejmě ne vždy se vyskytující popisovaná událost mi znemožňuje názorně ukázat, jak se auto při „závadě“ chová. Technik to připisuje špatné naftě a zanesenému palivovému filtru.

Nějak se mi to nezdálo? (zahřáté auto) ale je pravda, že kvalita nafty u předchozího naftového modelu mě několikrát vypekla.

Doporučení technika: Vyjezdit nádrž, natankovat arctica a při přetrvávajících problémech přijet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

mame P308 (1.6HDI 92k, M5), najazdene cca 3100km.

Mlada ked rano ide s autom do prace/z prace, tak jej pri ustalenej jazde trasie motorom. Priklad situacie:

Ide na tempomate/obmedzovaci i bez cca 80km/h rychlostou, teplota motora cca 75st a naraz zacne robit motorom toto: drrrrr_____drrrrr_____drrrr_____drrrrr

ked teplota stupne nad 80st, tak to prestane, robilo nam to asi uz 3x

Ahoj, obnovím tohle téma, tenhle týden nám udělalo to samé, ale s rozdílem, že cukání ala drrrrr_____drrrrr_____drrrr začlo již cca po 500m od vyjetí a motor byl studený (venkovní teplota 2°C)

udělalo to 4x během týdne, jezdím trasy cca 15-20km (okrsky), během jízdy jsem motor držel v otáčkách kolem 2500ot (cca 10min) aby se mohl zregenerovat, ale na další den zase cukání za studena

najeto 3500km, žádné chybové hlašení, po zahřátí cukání nepozoruji

domníval jsem se, že regenerace by se měla spustit až po zahřátí min. na 72°C jak psal tady Straki

nevíte co s tím? díky za každou reakci...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doteď jsem taky nepoznal kdy probíhala regenerace...

Teď hlavně řeším jestli je normální, že se spustí regenerace při úplně studeném motoru, proto bych uvítal Vaše zkušenosti s regeneraci u 1,6HDi (kdy se nejdříve spustila reg. - při jaké teplotě motoru?), nebo mám něco špatně a mám naklusat do servisu?

Kdyby to proběhlo při těch 72°C tak tady nic neřeším. Díky za reakce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...