Sign in to follow this  
Followers 0
Suskin

Velka spotreba 206HDI

19 posts in this topic

Zdravim,jezdim s 206 HDIckem (mod.rok 2002)a zda se mi,ze docela "zere".Pri hodne lehke noze a max. rychlosti do 110km/h se nestlacim pod 6.5l/100(udaj palubniho pocitace-prum.spotr.), tak by me zajimalo,jak sou na tom jini.Moje bezna spotreba se pohybuje asi od 6,9l/100 do 7,5 a to ne pri nijak drasticke jizde.Kdyz se chcu hodne svízt,neni problem jit pres 8. Pri konstantni rychlosti 130 ukazuje palub.poc. okamzitou spotrebu od 6,8 do 7,5. Kdyz sem se snazil problem konzultovat v servisu,bylo me zdeleno,ze motor si musi sednout a pak by to melo byt lepsi. Mam najeto necelych 40tis,a spotreba se snizila zhruba pri stejnym pouzivani od novyho aut asi 0,2-0,3l/100. Jeste by me zajimalo jak Vam auto jede na max.,me de pouze lehce pres 180 tj. asi 185(podle tach.,motor toci chloupek za 4000ot/min),po vetru nebo z mirnyho kopecka 190 a z velkyho kopca s vetrem vzady se me podarilo jet aji 200km/h pri asi 4500ot/min. Dik za odpovedi a nazory.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, tak to je fakt nějakej divnej motor. Když jsem měl půjčenou 406 HDI 110 PS, tak to žralo při cestě z Prahy do Plzně a zpět zhruba 5,5 litrů. A nejel jesm s tím zrovna pomalu, taky jsem si hrál s palubním počítačem a při 120 km/h to psalo 4,8 litrů/100km. 8 litrů na dízla se mi zdá fakt moc. N etuším, jak to ale reklamovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mas taku spotrebu aj ked si to spocitas mimo pocitac ? Nemas tam ine pneu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta spotřeba je opravdu velká. Já mám motor TD a spotřeba je 7,5l a zdá se mi to až až. Když jsem měl 405ku, tak ta si vzala o jeden litr méně. V Peugeot servisu na otázku proč to tak žere mi řekli "co byste chtěl, když máte auto o 300kg těžší". :(

Já bych skusil diagnostiku. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stará dobrá 405. 6,5l kombinovaná spotřeba. Jezdim denně cca 40km dálnici a 25 Prahu. Je fakt, že to po dálici moc nehonim tak 110 Km/h. Mimochodem, Netušíte někdo, jak měřit spotřebu na klasikým TD? Buď sem total tukan(páč mě ještě nic kloudnýho nenapadlo), nebo to fakt neni žádná pr**l. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no jednoduse: natankuj plnou (co se vejde - nejlepe az po vicko) a napis si stav tachace, potom jezdi co hrdlo raci a zase natakuj plnou az po okraj. Spocitej litry a ujetou vzdalenost... Litry vynasob 100x a toto vydel poctem ujetych kilometru ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No me se u toho 1.8 TD potvrdilo, ze jezdim proste za 6 litru.... at to honim, at jezdim sam, proste je to jedno, tech 6 litru na 100 km tam proste protece....

Jo s tou nadrzi plati, natankovat plnou, najet co nejvic km, aspon 800, a znovu natankovat.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

A há :) No tak to jsme si tak trosku nerozuměli. Myslel sem elektronicky. Prostě display i informací aktuální, růměrný atd spotřeby. Elektronika problém není, ale to snímání. Průser je pochopitelně přepad ze vstřiků a čerpadla, což dramaticky zhoršuje možnost aktuálního měření. Jo jo, na tohle bobrej benzín(zapla? pámbu, že se ho nikdy naměl)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdyz uz jsme u toho: je velky problem dat prutokove cidlo i na prepad? Ja myslim, ze neni a hodnoty se potom muzou jednoduse odecitat.... Kdyz uz je v tom aute tolik elektriky, tak v tom nevidim velkej problem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čili: 2x maprosto přesně nakalibrované průtové snímače. První na přítoku nafty, druhej na přepadech před nádží. Jeden rozdílovej komparátor impulzů a čítač. Hmm... Už teď to vypadá složitě. Hlavně jak to potom nakalibrovat. To na to asi vybodnu. Myslel jsem jestli se neprodává nějaký set či stavebnice, kde by nebyl takovej problém to nastavit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

myslel jsem to tak, ze by se to montovalo uz u vyrobce, kdyz chce merit tu spotrebu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hics: na tom je jedinej problém, a to je ten průtokoměr. Elektronika se dá postavit z pár součástek...

Mimochodem, stačí jeden průtokoměr, a přepad zařadit až za něj - takže nafta přes průtokoměr projde jen jednou. Ale přináší to zhoršení možnosti měřit okamžitou spotřebu...

Nicméně, tohle je stejně spíš teoretické témátko, pochybuje, že se vám někomu podaří sehnat dostatečně rozumný průtokoměr... Ale kdyby náhodou, pochlubte se :)

Já spotřebu neměřím, ani si to nepíšu - prostě jsem kdysi zkoušel, že se vejdu někam mezi 5 a 6 litrů, a to mi stačí ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cece Oddie, fakt nestaci jeden. De facto, az do naftovyho cerpadla jde nafta přímo, bez odboček. To máme jeden snímač a potud by to bylo v poho. Ale... Čerpadlo to nacpe do vstřiků, z jejich přepadů se nafta vrací zpět do čerpadla a se zbytkem nafty z prvního stupně čerpadla se vrací do nádrže a je jí přesně o tolik míň, co prošlo vstřikama. Tady musí bejt druhej průtokáč. Nevim jestli si to někdy zkoušel, ale na volnoběh proteče v palivovym systému, tak asi litr nafty a měřit v tomhle množství rozdíl mezi dvouma půtokama (kterej je fakt malej) je docela složitá záležitost. Proto jsem tu diskuzi vyprovokoval, jestli není někdo ve výzkumech dál.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hics: jo, já to kdysi řešil, sice u benzínu, ale ten měl taky přepad a zpětné vedení do nádrže. Průtokáč se použil z Wartburga.

Fígl byl v tom, že se ucvaklo to zpětné vedení, a přepad se napojil zpátky na přívodní hadici - sice před benzínovou podávací pumpu, ale až za ten průtokoměr - tedy benzín, co už jednou prošel tím průtokoměrem, se už zpátky do nádrže nevracel.

Jestli by si to nechal líbit i diesel, je otázka - když je samonasávací. Ale měl by...

Větší problém ale bude ten průtokoměr - ten z War?ase byl hrozně nepřesný a nespolehlivý.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mno,... Odiie, asi by si to líbit nechal, jenže v palivovym filtru se mmj. nafta taky ohřívá a teplá se vrací po průchodu všema těma peripetiema zpět do nádrže a zrovna teď v zimě je to fakt dobrá věc. Čili, dva průtokáče a fujtajbl, už se mi do toho nechce. Museli by bejt superpřesný a tudíž superdrahý a ve chvíli, kdy bych to konečně udělal, tak někdo začne prodávat stavebnici za 3,50,- a budu nas***ej eště víc. Když já rád nějaký ty budiky navíc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdar,diky za odpovedi.Pocitat spotrebu sem zkousel a zkutecne vychazi o trocho min,ale rozdil namerena-skutecna je skoro pokazdy jiny a pohybuje se od 0.2 do 0.5l/100(tj. prumerna spotr. asi od 6,6 l/100). Je to dost a nevim co si mam o tom myslet,tak beru co me to napise palub.pocitac a zajimalo by me,co pise jinym ve 206 HDI 2.0l 66kW. Dik Lukas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to změř a spočítej jak už tady někdo radil a porovnej s pal. počitačem jestli nahodou nekecá.Pokud by to byla pravda tak zlatá 15let stará 405. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam 206 hdi 2,0 od 10/2001. dnes mam najeto 31 xxx. jezdim stylem mesto/klada. ve meste skacu po kouskach a venku co toda (teda podle pocasi a provozu, ale kdyz to jde...). spotreba je +/- stejna, tak tech 5,5 venku a mesto tak o litrik vic. zima je trosku znat. motor novy a zajety na spotrebu snad ani moc vliv nemel. nemam v aute bsi, takze nemam pocitac, tak si to merim podle tankovani a km. je zvlastni ze ani klimatizace s tim nijak moc nehoupe... nejlip se tomu jezdi dlouhe streky. dalnice a 170 a je to tak 5,7. pred tim jsme jezdil s 306 hdi 66 kw a paraelne jezdim s 406 s tim samym motorem a musim rict ze nejhorsi (ac ne nejtezsi) byla 306ka pak 260 a 406 jezdi uplne nadherne a ma genialne odstupnovanou prevodovku. nejhorsi to mela opet 306ka. proste stare auto a novy motor vyvinuty separatne. jinak 2,0 hdi je skvely a zatim pro me nejidealnejsi moturek. skvely kroutak... tesim se MOC na 1,6 hdi, to bude ideal, pojede a bude levnejsi ruceni, bude 16V a nizsi spotreba. uz aby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.