Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Ondra

Startovani dieslu ....

18 posts in this topic

Cau, jenom jaky mate zkusenosti se starovanim dieslu v tehle mrazech (pod minus 10)???

Me obcas ztuhne nafta (i kdyz tam je zimni a je tam aditivum, uz me ta nafta v tomhle se*e... :mad: ), takze po nazhaveni otocim klickem a kdyz se nechyta-startuju bez plynu, tak mu pomaham nohou na plyn.... dneska dokonce naskocil az po cca 15 otoceni a to sem mackal plyn az na podlahu....

chudak motor....

jinak mi ta 1.8 TD startuje perfektne, studenej normalne hned na prvni az druhy otoceni, teplej chytne az na druhy, ale jinak startuje OK....

Akorat holt ty mrazy.....

PS: Svicky, vstriky OK, palivovej filtr sem na podzim daval novej ;)

[Editováno 1/9/03 Ondra]

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mě zatim v pohodě dneska start asi po 5dnech klidu a na poprvé.Se zatuhnutím nafty zatim nemám zkušenost tim 15x otočenim si myslel motor nebo klíček.Pokud motor zkus před startováním prvně napumpovat. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dneska jsem v práci tou starší 205-kou. No, v -10ti už má co dělat, nastartoval jsem až napodruhé, s plným plynem a držením startéru asi 10s. Holt už není nejmladší, mrcha jedna...

309-ka startuje o něco líp (taky je mladší a má jen 190tis km), ale ve velkém mrazu jsem jí ještě nezkoušel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po zhasnuti kontrolky zhavenia zhavice este niekolko sekund dozhavuju a potom vypnu. V zime sa mi osvedcilo startovanie : zhasne kontrolka zhavenia, naratam do 10 a startujem, pri -10 to vacsinou na 1x chyti.

Dobu dozhavovania si lahko zmerias. Zhasne kontrolka a ked dobre pocuvas, tak do 10 sec. cvakne relatko zhavenia a vtedy sa tie zhavice odpoja od 12V. Takze odpocitas 1 s od casu, nazhavis a motor musi chytit :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este poznamka - pri mrazoch pod -20 C (brrr) bude startovat asi len sadista voci autu. Preco ? Cerpadlo oleja to nedokaze v takom mraze tlacit do motora, cize motor ide nasucho.

Samozrejme zalezi od oleja, kedze ale ja pouzivam mineral tak ten je necerpatelny pri tych -20 C. Syntetiky to zvladnu asi pod -25 C. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mě to startuje celkem v pohodě.

Když je až takovej mráz, někde jsem četl, že se má nažhavit, otočit zpět a žhavit ještě jednou. Sice to nedělám, protože ta moje 106 žhaví celkem v pohodě, ale co je na tom pravdy nevím.

Každopádně, ještě mě nenechal ave "štychu" :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jsem včera neodjel s mondeem r.v. 00, asi zmrzla nafta, doporučuje se to smíchat s benzínem, je tam nějaká hranice toho poměru, ale teď nevím kolik. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

No , cim viac sa vyhreje priestor okolo trysky, tym lepsie to chyti. Najlepsie by bolo mu dat este nasavat teply vzduch, ale to uz je horsie uskutocnitelne :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dneska rano bylo -18, nahzavil jsem, zhasla kontrolka, pockal jsem 10 sekund, otocil klickem zpet, nahzavil jsem jeste jednou a na treti otoceni to chytlo. Potom jsem se sel nasnidat a po snidani to uz topilo jak z praku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdarec, musím zaklepat, ale moje autíčko startuje f pohodě, více méně na poprvé. Jak tady taky někdo napsal, že žhavení funguje i po zhasnutí kontrolky, tak jsem to vykoušel a nejni to to pravý ořechový. Osvědčilo se, jak zhasne kontrolka, točit. Pietro406td

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám nalítáno postivejch 160 tis. a v -16, což bylo včera ráno na první převalení notoru. Startérem točim cca po 2-3 vteřinách co zhasne žhavení. Spíš by mě zajímalo proč teplej motor hůř chytá než studenej. Párkát se tu o tom někdo zmiňuje a vrtá mi to hlavou. Né že bych musel točit startérem jak magor, ale chce to tak 2-3 otočení motoru. Prej to dělaj speciálně turbodisely, ale sakra proč?!!! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teply motor zhavim tak jak studeny, (v lete) bez plynu a naskoci po pol obratke.

Peugeot 405 GRDT Break 1.9 cerveny

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak sem po dvou dnech prisel k autu, udelal jsem vsechno co ste mi poradili (natlakoval naftu, 2x nazhavil) a???

Samozerejme ze se nafte moc nechtelo, starter tocil, ale az na 14 pootoceni (pocital sem), to chytlo....

spis asi bude problem nekde s naftou, zhavi mi to dobre....

Ad pockat cca 10 s po kontrolce - mam s tim spis zaporny zkusenosti, startuju hned jak zhasne (sviti cca 5 sec) a je to OK, kdyz sem zkousel na podzim dyl cekat, tak to pak bylo horsi....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj ked tvrdis ze zhavenie je OK, tak by som to prilozil na jeho triko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dělalo mi to Ondro něco podobnýho. Bylo vcelku jedno, jak velká byla zima, alejak to dýl stálo, tak sem taky musel tak 6-8x točit, než to chytlo a eště to chvilku blafalo. Následoval kasickej kolotoč: svíčky, vstřiky, čerpadlo... A ejhle! průser byl nakonec v palivovým systému. Konkrétně usazení pal. filtru. Mezi těsnící gumou a tělem bloku filtru byl nějakej bordel a přasávalo to vzduch. To se konec konců může stát kdekoliv na cestě nafty. Známýmu to cucalo vzduch na čerpadle, kde prochází do bloku plynový regulátor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.