Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

čidlo teploty chladící kapaliny motoru - že by vadné ???


martin.holub

Recommended Posts

Ahoj, vyměnil jsem termostat, ten nový je Wahler - má otevírat při 83°.

Problém je , že již při ručíčce teploměru pod 70° začíná být horká tlustá hadice do chladiče, jako by byl otevřený a po delší jízdě nad 10 km se ručička ustálí pod 80° (viz. obrázky).

Dá se nějak proměřit čidlo teploty motoru, abych zjistil, zda je vadný budík nebo čidlo ????

Napadlo mně totiž, ža vadné čidlo by mohlo mít vliv na vyšší spotřebu, při posledním tankování my vycházela 12,5 l/100km LPG, při jízdách po městě.

díky za rady .... :-)

post-22914-14109620463254_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem zjistil , že nNa motoru jsou tři teplotní čidla chladící kapaliny:

modrý konektor (jednopólový) – ukazuje teplotu na palubní desce

hnědý konektor – ovlivňuje spouštění chladících ventilátorů

zelený konektor – ovlivňuje vstřikování paliva a volnoběžné otáčky

Takže je nějaká možnost, jak je proměřit?

post-22914-14109620463566_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no nejlepe pres diag zjistit, co dava zelene cidlo ridici jednotce motoru (benzinove) a porovnat udaje s tim co ukazuje budik (me ukazuje asi o 3-5st mene, nejspis posunuta rucicka na budicich)

jinak 12,5 po meste v tomhle pocasi neni zas takovej extrem :) Kdyz jezdim jen po Praze, tak jsem kolem 11 a to pred startem nechavam motor ohrat pomoci pridavneho topeni na cca 60stC, takze nevyjizdim se studenym

[upravil dne 30/10/11 11:20 od Ferry]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na Autokelly ( http://autokelly.cz/#PATH=3761801;16;145728;148023;1425763;1425803;1425804|CT=4|PCT=16|CUR=0|EM=False|PGS=20|PT=0|PVT=1|SHT=1|SD=0|ST=0|LNG=0| ) vůbec čidlo se zeleným označením nemají :-( tak teď nevím .... chtěl jsem ho zkusit proměřit, jaký dává odpor.....

[upravil dne 30/10/11 11:29 od Ferry]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

maj ;)http://www.autokelly.cz/Catalog.aspx#CT=ProductDetail|PDID=3822257

hodnoty odporu jsem na forum kdysi daval, zkusim najit

tak tady jsou hodnoty

10stC - 3.53k-4.1 kOhm

20 - 2.35k-2.67 kOhm

30 - 1.585k-1.79 kOhm

40 - 1.085k-1.23 kOhm

50 - 763R-857 Ohm

60 - 540R-615 Ohm

80 - 292-326 Ohm

90 - 215R-245 Ohm

100 - 165R-190 Ohm

[upravil dne 30/10/11 11:35 od Ferry]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

maj ;)http://www.autokelly.cz/Catalog.aspx#CT=ProductDetail|PDID=3822257

hodnoty odporu jsem na forum kdysi daval, zkusim najit

tak tady jsou hodnoty

10stC - 3.53k-4.1 kOhm

20 - 2.35k-2.67 kOhm

30 - 1.585k-1.79 kOhm

40 - 1.085k-1.23 kOhm

50 - 763R-857 Ohm

60 - 540R-615 Ohm

80 - 292-326 Ohm

90 - 215R-245 Ohm

100 - 165R-190 Ohm

[upravil dne 30/10/11 11:35 od Ferry]

prosím tě, a jakou teplotu máš ty na budíku při delší jízdě nad 10 km ?? Prý by měla být kolem 85-90°, je to tak ??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už jsem z toho opravdu v pr...li :-)

jak jsem psal: mám nový termostat Wahler (otevírání 83°). Zakryl jsem půl chladiče kartonem, ujel cca 8 km a ručička se držela kolem 70° ( ale tlustá hadice k chladiči už byla horká !! ). Pak jsem zastavil, nechal motor běžet a za cca 10 minut vylezla teplota na budíku na cca. 95° a rozběhly se sahary před chladičem. Takže budík ukazuje dobře !!!!

Pak jsem jel asi 3 km domů a teplota se držela na 90°.

Tak teď prostě nechápu, jestli může být vadný termostat - otevírá brzy, nebo nějaká chyba při montáži termostatu - třeba nějak nesedí dobře a teče kolem něj kapalina do chladiče?? Ale když jsem ho montoval, tak tam v podstatě nejde dát nějak špatně, leda že bych zapoměl dát těsnění, ale to jsem tam určitě dával ---- nebo pak už nevím :-))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ferry, chtěl jsem proměřit zelené čidlo podle tvých hodnot a zjistil jsem, že nejsem schopen k němu dostat hroty měřáku - horko těžko jsem ten konektor sundal, ale hroty k čidlu němu prostě nedostanu, to by musel jít dolů vzduchový filtr a pár hadic, vstřikovač LPG ..... takže jsem to vzdal, rozebrat půl auta kvůli proměření čidla :-) .... to bych mohl dopadnout jako nervozní mechanik, který rozebíral Lakatoša :-)

post-22914-14109620472291_thumb.jpg

[upravil dne 30/10/11 19:41 od Ferry]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Martine jak to dopadlo, po výměně toho těsnění. Já sice ještě nic neměnil, ale ted konečně jsem měl delší cestu Rakovník-Liberec(180km) a ručička se mi držela na 60-70st. i když už jsem přijížděl do Lbc, což musela voda mít určo těch 85-90st.Tak nevím jestli má cenu měnit termostat a nebo jsou v čudu budíky nebo ta čidla.

Pokud by to byly jen špatné budíky, tak na to kašlu, ale nerad bych, aby se to promítalo na spotřebě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chcel by som sa spytat, mne beha teplota medzi 70 a 80 stupnov. Teplota stupa a ked sa dostane k 80 rychlo klesa na 70 a potom znovu stupa k 80 a tak dalej.

Raz som skusal nehat bezat motor na volnobeh, dost dlho to trvalo, najrpv priebeh ako popisujem o riadok vysie ale nakoniec sa voda dostala nad 90 a spustil sa ventilator chladenia. Teplota klesla na 80 a uz drzala, dalej neklesala na 70.

A nejak si neviem rady, ze co by to mohlo byt. Ci termostat alebo snimac teploty chladiacej kvapaliny.

Dakujem za akukolvek radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 let později...
V 30. 10. 2011 at 17:06, martin.holub napsal:

Hmmmm.... tak jsem zjistil podle tohodle obrázku, že jsem dal těsnění na druhou stranu příruby termostatu, což by mohl být důvod, proč to propouští ..... Zítra to rozeberu a uvidíme... Chybička se vloudí :-)

post-22914-14109620472668_thumb.jpg

[upravil dne 30/10/11 19:41 od Ferry]

Ahoj Martine , prosím o radu pořídil jsem si 406 2.0i 97Kw , mam tam stejný termostat podle obrázku , ale nevím zda termostat je pod plast kolenem nebo musím také sundat kovový díl co je přišroubován k hlavě motoru , měl jsem radost že jsme si pořídily autíčko které ma najeto 130 000.km ale také jak čtu řeším problém s teplotou, je termostat pod plastovým kolenem, děkuji 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Termostat je pod kolenem přišroubovaný jedním šroubem a maticí na šteftu. Patří tam origo termostat zn. Vernet otev. teplota 83°C, oem číslo 1338 39 k dostání na autorozvody. cz za 165 Kč i s těsněním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 6 měsíců později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...