martin.holub Odesláno 30. říjen 2011 Sdílet Odesláno 30. říjen 2011 Ahoj, vyměnil jsem termostat, ten nový je Wahler - má otevírat při 83°. Problém je , že již při ručíčce teploměru pod 70° začíná být horká tlustá hadice do chladiče, jako by byl otevřený a po delší jízdě nad 10 km se ručička ustálí pod 80° (viz. obrázky). Dá se nějak proměřit čidlo teploty motoru, abych zjistil, zda je vadný budík nebo čidlo ???? Napadlo mně totiž, ža vadné čidlo by mohlo mít vliv na vyšší spotřebu, při posledním tankování my vycházela 12,5 l/100km LPG, při jízdách po městě. díky za rady .... :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martin.holub Odesláno 30. říjen 2011 Autor Sdílet Odesláno 30. říjen 2011 Tak jsem zjistil , že nNa motoru jsou tři teplotní čidla chladící kapaliny: modrý konektor (jednopólový) – ukazuje teplotu na palubní desce hnědý konektor – ovlivňuje spouštění chladících ventilátorů zelený konektor – ovlivňuje vstřikování paliva a volnoběžné otáčky Takže je nějaká možnost, jak je proměřit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferry Odesláno 30. říjen 2011 Sdílet Odesláno 30. říjen 2011 no nejlepe pres diag zjistit, co dava zelene cidlo ridici jednotce motoru (benzinove) a porovnat udaje s tim co ukazuje budik (me ukazuje asi o 3-5st mene, nejspis posunuta rucicka na budicich) jinak 12,5 po meste v tomhle pocasi neni zas takovej extrem Kdyz jezdim jen po Praze, tak jsem kolem 11 a to pred startem nechavam motor ohrat pomoci pridavneho topeni na cca 60stC, takze nevyjizdim se studenym [upravil dne 30/10/11 11:20 od Ferry] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martin.holub Odesláno 30. říjen 2011 Autor Sdílet Odesláno 30. říjen 2011 Na Autokelly ( http://autokelly.cz/#PATH=3761801;16;145728;148023;1425763;1425803;1425804|CT=4|PCT=16|CUR=0|EM=False|PGS=20|PT=0|PVT=1|SHT=1|SD=0|ST=0|LNG=0| ) vůbec čidlo se zeleným označením nemají :-( tak teď nevím .... chtěl jsem ho zkusit proměřit, jaký dává odpor..... [upravil dne 30/10/11 11:29 od Ferry] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferry Odesláno 30. říjen 2011 Sdílet Odesláno 30. říjen 2011 maj http://www.autokelly.cz/Catalog.aspx#CT=ProductDetail|PDID=3822257 hodnoty odporu jsem na forum kdysi daval, zkusim najit tak tady jsou hodnoty 10stC - 3.53k-4.1 kOhm 20 - 2.35k-2.67 kOhm 30 - 1.585k-1.79 kOhm 40 - 1.085k-1.23 kOhm 50 - 763R-857 Ohm 60 - 540R-615 Ohm 80 - 292-326 Ohm 90 - 215R-245 Ohm 100 - 165R-190 Ohm [upravil dne 30/10/11 11:35 od Ferry] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
agresssor Odesláno 30. říjen 2011 Sdílet Odesláno 30. říjen 2011 Sice mam 1.9 td ale po 100 km jizdy se nedostanu nad 70 stupnu......... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martin.holub Odesláno 30. říjen 2011 Autor Sdílet Odesláno 30. říjen 2011 maj http://www.autokelly.cz/Catalog.aspx#CT=ProductDetail|PDID=3822257 hodnoty odporu jsem na forum kdysi daval, zkusim najit tak tady jsou hodnoty 10stC - 3.53k-4.1 kOhm 20 - 2.35k-2.67 kOhm 30 - 1.585k-1.79 kOhm 40 - 1.085k-1.23 kOhm 50 - 763R-857 Ohm 60 - 540R-615 Ohm 80 - 292-326 Ohm 90 - 215R-245 Ohm 100 - 165R-190 Ohm [upravil dne 30/10/11 11:35 od Ferry] prosím tě, a jakou teplotu máš ty na budíku při delší jízdě nad 10 km ?? Prý by měla být kolem 85-90°, je to tak ?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Relic77 Odesláno 30. říjen 2011 Sdílet Odesláno 30. říjen 2011 mne ukazuje tiez tak okolo 70-75stupnou si myslim ze to bude v pristrojovke lebo sa mi sere aj tachometer a aj palivomer neukazuje presne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martin.holub Odesláno 30. říjen 2011 Autor Sdílet Odesláno 30. říjen 2011 Tak už jsem z toho opravdu v pr...li :-) jak jsem psal: mám nový termostat Wahler (otevírání 83°). Zakryl jsem půl chladiče kartonem, ujel cca 8 km a ručička se držela kolem 70° ( ale tlustá hadice k chladiči už byla horká !! ). Pak jsem zastavil, nechal motor běžet a za cca 10 minut vylezla teplota na budíku na cca. 95° a rozběhly se sahary před chladičem. Takže budík ukazuje dobře !!!! Pak jsem jel asi 3 km domů a teplota se držela na 90°. Tak teď prostě nechápu, jestli může být vadný termostat - otevírá brzy, nebo nějaká chyba při montáži termostatu - třeba nějak nesedí dobře a teče kolem něj kapalina do chladiče?? Ale když jsem ho montoval, tak tam v podstatě nejde dát nějak špatně, leda že bych zapoměl dát těsnění, ale to jsem tam určitě dával ---- nebo pak už nevím :-)) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martin.holub Odesláno 30. říjen 2011 Autor Sdílet Odesláno 30. říjen 2011 Ferry, chtěl jsem proměřit zelené čidlo podle tvých hodnot a zjistil jsem, že nejsem schopen k němu dostat hroty měřáku - horko těžko jsem ten konektor sundal, ale hroty k čidlu němu prostě nedostanu, to by musel jít dolů vzduchový filtr a pár hadic, vstřikovač LPG ..... takže jsem to vzdal, rozebrat půl auta kvůli proměření čidla :-) .... to bych mohl dopadnout jako nervozní mechanik, který rozebíral Lakatoša :-) [upravil dne 30/10/11 19:41 od Ferry] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martin.holub Odesláno 30. říjen 2011 Autor Sdílet Odesláno 30. říjen 2011 Hmmmm.... tak jsem zjistil podle tohodle obrázku, že jsem dal těsnění na druhou stranu příruby termostatu, což by mohl být důvod, proč to propouští ..... Zítra to rozeberu a uvidíme... Chybička se vloudí :-) [upravil dne 30/10/11 19:41 od Ferry] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 30. říjen 2011 Sdílet Odesláno 30. říjen 2011 tesnenie by malo ist na termostat myslim na jeho obvod ako ked nasadis plast na raf z bicykla aspon u mna taakto http://imageshack.us/photo/my-images/254/photo066r.jpg/ [upravil dne 30/10/11 17:15 od krtek 2] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
liza6 Odesláno 10. listopad 2011 Sdílet Odesláno 10. listopad 2011 Martine jak to dopadlo, po výměně toho těsnění. Já sice ještě nic neměnil, ale ted konečně jsem měl delší cestu Rakovník-Liberec(180km) a ručička se mi držela na 60-70st. i když už jsem přijížděl do Lbc, což musela voda mít určo těch 85-90st.Tak nevím jestli má cenu měnit termostat a nebo jsou v čudu budíky nebo ta čidla. Pokud by to byly jen špatné budíky, tak na to kašlu, ale nerad bych, aby se to promítalo na spotřebě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gibon83 Odesláno 14. listopad 2011 Sdílet Odesláno 14. listopad 2011 Chcel by som sa spytat, mne beha teplota medzi 70 a 80 stupnov. Teplota stupa a ked sa dostane k 80 rychlo klesa na 70 a potom znovu stupa k 80 a tak dalej. Raz som skusal nehat bezat motor na volnobeh, dost dlho to trvalo, najrpv priebeh ako popisujem o riadok vysie ale nakoniec sa voda dostala nad 90 a spustil sa ventilator chladenia. Teplota klesla na 80 a uz drzala, dalej neklesala na 70. A nejak si neviem rady, ze co by to mohlo byt. Ci termostat alebo snimac teploty chladiacej kvapaliny. Dakujem za akukolvek radu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
106sťák Odesláno 15. listopad 2011 Sdílet Odesláno 15. listopad 2011 Mě to taky ukazovalo 70 stupňu max,ale po výměně termostatu už je vše ok,to samý u sestry 306,vyměnil sem jí ho a už v poho...ohřívá se normálně na 90 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bob a Bobek Odesláno 23. duben 2017 Sdílet Odesláno 23. duben 2017 V 30. 10. 2011 at 17:06, martin.holub napsal: Hmmmm.... tak jsem zjistil podle tohodle obrázku, že jsem dal těsnění na druhou stranu příruby termostatu, což by mohl být důvod, proč to propouští ..... Zítra to rozeberu a uvidíme... Chybička se vloudí :-) [upravil dne 30/10/11 19:41 od Ferry] Ahoj Martine , prosím o radu pořídil jsem si 406 2.0i 97Kw , mam tam stejný termostat podle obrázku , ale nevím zda termostat je pod plast kolenem nebo musím také sundat kovový díl co je přišroubován k hlavě motoru , měl jsem radost že jsme si pořídily autíčko které ma najeto 130 000.km ale také jak čtu řeším problém s teplotou, je termostat pod plastovým kolenem, děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Sale Odesláno 24. duben 2017 Sdílet Odesláno 24. duben 2017 Termostat je pod kolenem přišroubovaný jedním šroubem a maticí na šteftu. Patří tam origo termostat zn. Vernet otev. teplota 83°C, oem číslo 1338 39 k dostání na autorozvody. cz za 165 Kč i s těsněním. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepa sadra Odesláno 25. říjen 2017 Sdílet Odesláno 25. říjen 2017 Zdravim mam 106 1.1 teplomer ukazuje 70 a sviti cervena kontrolka vody je dost a sahara spina taky. Jaky cidlo mam vymenit zeleny nb modry. To na chladici je ok sepne saharu na 100stupnich a na budikach stale 70. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.