Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

stav FAP podla diag.


mxread

Recommended Posts

  • O 1 měsíc později...

Seruste chlapici.Tak idem sa s vami podelit o skusenost s (ne)regeneraciou FAPu.Najprv sme zistili ze tam neje aditivum.kedze dia pisala ze ho tam je dost a cerpadlo nefachalo tak auto slo na zdvihak.po doplneni regeneracia zase neprebehla tak zase dia a zistene vadne rele zhabenia.skontrolovali sa najprv zhavice (2vadne) po vymene samozrejme vsetkych FAP znovu ozil a facha dufam ze este dlho bude.

P.S. od rozsvietenia kontrolky FAPu najazdeno asi 6000 km a boh vie kolko este pred tym tak sa nebojte s tym ist dajme tomu par km do servisu.

Regeneraci zdar

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

mám 1.6HDI
měřil jsem přes Diag tlak palivového čerpadla a to je v pořádku. (290)
znamená to že tam palivo musí jít?

nakonec jsem nastartoval po dlouhém točení startéru, když jsme si namačkal ručně palivo na "balónku" u alternátoru.

ale stejně po chcípnutí zase normálně nestartuje. :-(
mám v nádrži jen necelou čtvrtku nádrže paliva. je možné že jak jsou ted mrazy tak mže být nafta trochu horší a blbne to? asi zkusim dotankovat a Shellce a trochu to naředit. jina nevím čím by to mohlo být :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

drtikol777: Dej si to do podpisu, ze mas 1,6hdi 80kw ;)

Zeptam se, ten EGR mimo to ze jsi kdysi smazal chybu, delal jsi s nim neco? Pokud zustal otevreny, tak budes startovat velmi tezko, pripadne vubec. 

Upraveno uživatelem HonzaC2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno, nechci te strasit, ale pokazde co mi v servisu sahli na EGR tak jsem to po nich musel rozdelat jeste jednou. (Poprve kdyz mi po koupi menili zhavici svicky a podruhe, kdyz mi diagnostikovali a nakonec spravili, kdyz mi auto zdechalo - pry prepinovali konektor na snimaci tlaku). V obou techto pripadech sundali EGR a ani jednou jej nedali dobre zpatky. A to poprve to delal chlap co delal v autorizaku v minulosti a podruhe to udelali primo v autorizaku.

Ale to jen tak mimochodem.

Jinak ja mam nejato 229.000 km a mam druhy EGR. Ten prvni zacal delat problemy pri 160.000km, kdy nedoviral. To jsem vyresil az jeho vymenou, ale cca 25.000km (odhaduju) jsem s tim takhle jezdil. Podle diagnostiky s nim nic nebylo, ale on i kdyz byl vycisteny a podle diagnostiky zavreny, tak zavreny nebyl. Byl mirne pootevreny, cistil jsem jej sam. V podstate se tam jakoby pootocila vidlicka motorku, ktery ovlada mechanickou cast ventilu a pak i kdyz vydlicka dojela tlacena pruzinou az na doraz, tak nebyla schopna dovrit ten ventil. A jak pisu podle diagnostiky OK a hodnota ukazovala otevreni na 0 a ventil jinak normalne chodil, oteviral a zaviral.

Ja ho vlastne taky vymenil az na podruhe, poprve co jsem jej sundal, jsem jej jen vycistil. Nenapadlo mne, ze neni zavreny. Podruhe, kdyz jsem jej mel dole, jsem si vsiml, ze zvoni, to bylo jak nedovreny klepal. Sousta problemu co jsem do te doby mel, tak po jeho vymene byla pryc.

Jeden z projevu byl treba, ze pri vlazne jizde skubal. Kdyz jsem pak potreboval rychle zrychlit, motor se jakoby pokusil vyrazit, vzapeti sebou ale silne cukl zpatky, az jsem dycky utrousil nejake sproste slovo. A teprve az na druhy pokus motor zatahl znovu a auto vyrazilo vpred. A jako studeny pri pomale (na jednicku po podzemni garazi) jizde motor - pri jinak rekl bych konstatnim zmacknuti plynoveho pedalu, neustale zrychloval a zpomaloval. Pri ustalene jizde na vysoky stupen 4 nebo 5 motor jakoby poskubaval. Pri regeneraci FAPu nekdy motor trhal tak silne autem, ze jsem musel podradit o 2 stupne dolu a jet na vysoke otacky, aby skubani jakz takz zmizelo.

Tim celym jsem chtel jenom rict, ze symtomy co mas, by ten ventil, pri podobnem stavu v jakem jsem jej mel ja, mohl taky zpusobovat. Vzdy kdyz je otevreny kdyz nema byt, meni pomer vzduchu a jeho horlavost ve valcich. Pak dochazi k tomu, ze vstriknuta nafta nehori dobre, pripadne se muze stat, ze vubec.

Nerikam, ze to musi byt 100% ono, ale diky zkusenostem co mam, uz neduveruju slepe tomu, co mi rekne servis ani diagnostika.

 

 

Jo, jeste jsem si vzpomnel, behem te doby co jsem s tim takhle jezdil, se mi interval regenerace zkracoval z puvodnich cca 500km az na cca 180km. Pak jsem jeste nechal ten FAP vycistit. Nechci se tady poustet do toho, jak moc je to cisteni efektivni. To hlavni co chci rict je, ze od te doby zase regeneruju po +- 500km. Ale kdyz ten EGR nefungoval dobre, tak se FAP zasiral rychleji a ty saze nebylo mozne efektivne spalit, protoze ani ty regenerace nebyly dobre - auto sebou pritom silne trhalo.

Upraveno uživatelem HonzaC2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
  • O 4 roky později...
V 4. 1. 2017 at 16:20, Imr0 napsal:

Seruste chlapici.Tak idem sa s vami podelit o skusenost s (ne)regeneraciou FAPu.Najprv sme zistili ze tam neje aditivum.kedze dia pisala ze ho tam je dost a cerpadlo nefachalo tak auto slo na zdvihak.po doplneni regeneracia zase neprebehla tak zase dia a zistene vadne rele zhabenia.skontrolovali sa najprv zhavice (2vadne) po vymene samozrejme vsetkych FAP znovu ozil a facha dufam ze este dlho bude.

P.S. od rozsvietenia kontrolky FAPu najazdeno asi 6000 km a boh vie kolko este pred tym tak sa nebojte s tym ist dajme tomu par km do servisu.

Regeneraci zdar

Ahoj myslíš že mam stejný problém jako si měl ty ?

E4D0FDB6-1748-4C46-87E7-D2441C24F4CD.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...