Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

intrcooler 405 GRDT


Hics

Recommended Posts

Nazdárek Pežo?áci. Vlastním už nějakou dobu 405 GRDT 1,9 r.v. 93 a nějak se mi od samýho začátku nepozdává umístění intercooleru přímo nad motorem a to z hlediska chlazení respektive ohřívání stačeného vzduchu od motoru(kolony a pomalá jízda) Nezkoušel jste někdo řešit přívod vzduch namontováním "náporového nádechu"(či jak se tomu v odborné terminologii říká) do kapoty nad chladič? Jistě by se tam daly namontovat 2-3 dodatečný ventilátory pro nucenou cirkulaci v koloně. Nechci se pouštět do nejakýho nejistýho podniku, tak pokud ste s tim někdo nelaboroval... Díkes :P

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A k čemu je ti v koloně a při pomalé jízdě intercooler? Ten se uplatňuje jen při větších rychlostech, a při pořádném záběru motoru - vždy? při popojíždění skoro na volnoběh turbo neplní... Dělat kvůli tomu díru do kapoty mi přijde jako pitomost.

Ale už tu někdo řešil sprchu na IC, s tím můžeš laborovat, když si chceš hrát :D Ale fakt to bude znát jen v plném zátahu, a ne při popojížďění v koloně ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, a proto se ptám. Prostě se mi nelíbí, jak je vyřešenej přívod chladícího vzduch k IC a jeho umístění(s tím asi nic neudělám). Čím lepší chlazení, tím (aspoň o trochu) větší výkon. Článek o vodním dochlazování sem četl, ale nějak se mi nelíbí ty zbytečný proudy vody na motor. Hezky to má vyřešena 406...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, já bych to shrnul asi takhle: pro malé rychlosti není potřeba skoro žádný výkon, a turbo, tedy ani IC, se neuplatní. A při větších rychlostech to zřejmě chladí dostatečně, když to takhle udělali...

Jak to má 406-ka, jsem nezkoumal, to se musím podívat, až zas přijede Radek :D

Pokud bys IC umístil jinam, a prodloužil přívody k němu, zvětší se tím "díra" - prodleva při nástupu turba. Já bych do toho asi neš?oural...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

406 (nevim jak HDI) má IC umístěnej před chladičem chad. kapaliny tj. přesně na místě, kde je asi nejlíp ofukovanej. Podle mě spíš z hlediska učinnosti než z hlediska montáže(nutně víc prostoru nad motorem). Prodleva musí bejt pochopitelně větší, páč je tam tak o 1,2m víc hadic než u 405. Nejsíš na nějakou úpravu hodim salám. Pravdu máš. Pokuď to bez problémů šlape, tak to tak nechat. Prostě se mi už nějakou dobu nelíbí ten přívod vzduchu. To je vše. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych řekl pravdu jak to je u 406 přesně nevím. Chladiče jsou umístěnny v sahaře za sebou, takže vidět je jen chladič klasický. IC a klima jsou schované za ním(až pojedu za oddim, tak to prozkoumáme a dáme vědět. Ne on dá vědět, protože je rychlejší a výstižnější:D). U 406ky HDI je klasický chladič menší(asi dvoutřetinový) a IC je umístěn vedle. Podle toho se také dá zjistit i výkon motoru. 110k má IC a 90k ho nemá. Toto nemám z vlastní hlavy, říkal mi to dealer na autosalonu, když jsem se ho ptal proč vystavované auto nemá IC. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ještě k té 405ce. Myslím, že IC je vyřešen lépe než u 406ky a to z prostého důvodu: při čelním nárazu je první na ráně a co se týče ceny je dražší než chladič klasický. Já bych tu 405ku nijak neupravoval. Možná bych vyztužil otvor v čelounění v kapotě. :D;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...