Sign in to follow this  
Followers 0
Hics

intrcooler 405 GRDT

10 posts in this topic

Nazdárek Pežo?áci. Vlastním už nějakou dobu 405 GRDT 1,9 r.v. 93 a nějak se mi od samýho začátku nepozdává umístění intercooleru přímo nad motorem a to z hlediska chlazení respektive ohřívání stačeného vzduchu od motoru(kolony a pomalá jízda) Nezkoušel jste někdo řešit přívod vzduch namontováním "náporového nádechu"(či jak se tomu v odborné terminologii říká) do kapoty nad chladič? Jistě by se tam daly namontovat 2-3 dodatečný ventilátory pro nucenou cirkulaci v koloně. Nechci se pouštět do nejakýho nejistýho podniku, tak pokud ste s tim někdo nelaboroval... Díkes :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

A k čemu je ti v koloně a při pomalé jízdě intercooler? Ten se uplatňuje jen při větších rychlostech, a při pořádném záběru motoru - vždy? při popojíždění skoro na volnoběh turbo neplní... Dělat kvůli tomu díru do kapoty mi přijde jako pitomost.

Ale už tu někdo řešil sprchu na IC, s tím můžeš laborovat, když si chceš hrát :D Ale fakt to bude znát jen v plném zátahu, a ne při popojížďění v koloně ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, a proto se ptám. Prostě se mi nelíbí, jak je vyřešenej přívod chladícího vzduch k IC a jeho umístění(s tím asi nic neudělám). Čím lepší chlazení, tím (aspoň o trochu) větší výkon. Článek o vodním dochlazování sem četl, ale nějak se mi nelíbí ty zbytečný proudy vody na motor. Hezky to má vyřešena 406...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, já bych to shrnul asi takhle: pro malé rychlosti není potřeba skoro žádný výkon, a turbo, tedy ani IC, se neuplatní. A při větších rychlostech to zřejmě chladí dostatečně, když to takhle udělali...

Jak to má 406-ka, jsem nezkoumal, to se musím podívat, až zas přijede Radek :D

Pokud bys IC umístil jinam, a prodloužil přívody k němu, zvětší se tím "díra" - prodleva při nástupu turba. Já bych do toho asi neš?oural...

Share this post


Link to post
Share on other sites

406 (nevim jak HDI) má IC umístěnej před chladičem chad. kapaliny tj. přesně na místě, kde je asi nejlíp ofukovanej. Podle mě spíš z hlediska učinnosti než z hlediska montáže(nutně víc prostoru nad motorem). Prodleva musí bejt pochopitelně větší, páč je tam tak o 1,2m víc hadic než u 405. Nejsíš na nějakou úpravu hodim salám. Pravdu máš. Pokuď to bez problémů šlape, tak to tak nechat. Prostě se mi už nějakou dobu nelíbí ten přívod vzduchu. To je vše. Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abych řekl pravdu jak to je u 406 přesně nevím. Chladiče jsou umístěnny v sahaře za sebou, takže vidět je jen chladič klasický. IC a klima jsou schované za ním(až pojedu za oddim, tak to prozkoumáme a dáme vědět. Ne on dá vědět, protože je rychlejší a výstižnější:D). U 406ky HDI je klasický chladič menší(asi dvoutřetinový) a IC je umístěn vedle. Podle toho se také dá zjistit i výkon motoru. 110k má IC a 90k ho nemá. Toto nemám z vlastní hlavy, říkal mi to dealer na autosalonu, když jsem se ho ptal proč vystavované auto nemá IC. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ještě k té 405ce. Myslím, že IC je vyřešen lépe než u 406ky a to z prostého důvodu: při čelním nárazu je první na ráně a co se týče ceny je dražší než chladič klasický. Já bych tu 405ku nijak neupravoval. Možná bych vyztužil otvor v čelounění v kapotě. :D;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to vůbec není zlej nápad. Udělám na to nějaký žebra z laminátu a bude. Ale až na jaře. V zimě na tom dělám jen co musim. Dík za nápad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Místo laminátu bych skusil novodurovou trubku. Při nahřátí se dá dobře tvarovat a není tak křehká. :D;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemyslel sem udělat celej novej tunel. Spíš takový žebra, který by vymezili a drželi větší průduch. Budu se muset mrknout, jak ten tapecírunk vlastně pořádně vypadá a kam se dá jít.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.