Sign in to follow this  
Followers 0
Jirka_405

405 - GRI s karburatorem?

12 posts in this topic

vazeni,

stal jsem se hrdym majitelem 405-ky v combi verzi (1989, OAK M1, motor DFZ) a zacinam se rozkoukavat..a prvni na co jsem prisel ze je v technicaku napsano 405 1,9 GRI, coz by melo znamenat vstrikovadlo, ale nekdo z predchozich majitelu na to narval karburator. Takze bych se s dovolenim zeptal jestli s tim nekdo ma zkusenosti a je to provozovatelny a vyladitelny - nebo jestli lepsi skopnout ze strane, obrecet vyhozeny penize a koupit neco jinyho..

dik, jirka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestli to jezdí a jsi s tím spokojený, tak to neřeš. ;)

Vysvětlení proč GRI je jednoduché. Jestli to auto bylo dotaženo ze zahraničí a v té době už byl povinný říyený katalysátor S2, tak prostě ty střelci z toho museli udělat papírově stříkačku. Jediný problém je v tom, že až budeš obnovovat technickou a nemáš známé nemusel by jsi projít.(předpokládám že v TP máš napsaný řízený katal.) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, to je docela sranda. Cos za to dal? A v jakém je to stavu? Jestli to vypadá pěkně, slušně to jede a příliš nežere, asi bych to zas tak moc neřešil. Jen bude trošičku problém na emisích a technické...

Jinak není třeba to hned házet ze stráně, i kdyby to nebylo OK, 405 GRI combi se kdyžtak dá koupit proclená do 30tis, ve velmi pěkném stavu - postavíš to na současné papíry a tuhle rozebereš na díly...

Share this post


Link to post
Share on other sites

panove diky,

jak rikam, teprv se rozkoukavam. koupil jsem to v bazaru v libni pod mostem a zaplatil 56. ma asi 140 tisic a celkovej stav docela slusnej, par neduhu s vekem souvisejicich, nejhorsi asi vykloktany spojkovy lozisko a tekouci prevodovka. zatim jsem s tim moc nenajezdil takze spotrebu tezko presne sledovat, odhadem kolem 8. karburatoru chybi ruzna perka a tahla a mirne to cuka pri prechodu z volnobehu do vyssich otacek (podobne jako kdyz se seka lanko od klapky)-hadam ze neotvira poradne druha komora. zatim se v tom hrabem a shanime dily..a prichazime na ruzny dalsi prekvapeni.

co presne je v TP nevim, takze ocekavam ze pri technicky si trochu zasportuju..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musis mit bednu chlastu na sedadle u spolujezdce s napisem: PRO VAS PANE TECHNIKU

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jsem trosku mimo panove. Proc nemuze byt GRI s karburatorem? Mam 405 Break GRi , r.v. 1988 a v TP je zapsany tricestny karburator. 9. jdu na technickou a em. predchozi majitel nemel zadny problem. Diky

Share this post


Link to post
Share on other sites

"i" by mělo znamenat injection - tedy vstřikování. Karburátor asi nebude třícestný, třícestný je kdyžtak katalyzátor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

GR znamená rozsah základní výbavy(GL,GR,SR) a to "I" znamená, že to má vstřikování(injektion). ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diky. Ma to jeste starej technicak a je vyplnoval ho nekdo, kdo si libuje v grafologii, takze jsem to slovo spatne rozlustil. Myslel jsem, ze "GR" oznacuje jako u Citroenu jeden z nejsilnejsich motoru (Grand tuRismo).. GR bude asi nejmensi vybava, ze? Nema sibr, okna ani zrcatka v el. ani central.. . Ale i tak jsem velice spokojeny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U 405ky je nejnižší výbava označena GL. Rozdíl GL a GR na první pohled je v tom, že GL model má nižší černé boční lišty, kdežto GR model má vyšší černé v kombinaci se stříbrnou. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.