Sign in to follow this  
Followers 0
sekal

výměna motoru

9 posts in this topic

Zdravíčko. Nevíte náhodou jestli se dá motor a převodovka 1,9D z 309 namontovat místo 1,8D do 205? Díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já dával motor z 205 do 309,tak myslim že ti to pude.Byla to sice 19,ale když omrkneš držáky a tak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky, doufám že to půjde zase se blíží mrazy a ten můj je po smrti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano, dá, jsou vnějšími rozměry shodné. Rozdíl je pouze mezi starým a novám modelem - a to v převodovce (stará má zpátečku vedle jedničky, nová vpravo dozadu), a pak taky novější typy mají EGR ventil a jinou expanzku (aby se tam vešla).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já to dělal taky, ale dával jsem tu 1.9D z 205tky r.v. 1992. Musíš vyměnit celej agregát včetně všeho jako je filtr sání, ten starej tam nejde, taky si dej bacha na řazení musíš mít převodovku včetně kulisy a řadící páky, je to tam trochu jiný. U starýho modelu se dává zpátečka k sobě a dopředu přes kroužek jako třeba u opelů kdežto u novýho se dává od sebe a dozadu jako u škodovky. Taky expanzka je jiná, tu starou tam nedostaneš. Ono to vypadá jednoduše, ale je s tím práce jak na kostele já to dělal tři dny v kuse. Třeba čidlo na zpátečku taky nepasuje ze starý převodovky do nový takže jen tak říct že je všechno stejný je sice jednoduchý, ale v žádným případě to není pravda :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo a taky třeba převodovky jsou úplně jiný a i příruby na motoru nejsou shodný takže nedostaneš starou převodovku na novej motor a opačně

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. filtr sání - proč by tam něměl jít??? Mám doma oba modely - starý i nový, a celá krabice filtru je stejná.

2. čidlo zpátečky je skutečně jiné - ovšem nechápu, jak může někdo koupit převodovku bez čidla, to jako aby ušetřil???

3. expanzka je jiná, kvůli EGR ventilu, který je u novéhu typu, kdežto u starého nebyl. Nicméně, je účelnější dát na ten motor sací a výfukové potrubí (tzv. parohy) z toho původního špatného motoru, stejně by tam ten EGR ventil byl na nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo díky, ale já mám ještě starý typ motoru takže to by neměl být problém ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten filtr sání je skutečně jinej, ten novej má ve spodu takovou plošku, když jsem chtěl nacpat ten starej do novýho, tak tam nešel, prostě nedosed kam měl a koukal asi 10 cm nahoru. A já jsem koupil převodovku s čidlem, ale nefungovalo, tak jsem předpokládal, že vo vyměním z toho starýho, ale bohužel....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.