Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot iON - elektromobil


Bigbadjohn

Recommended Posts

Dne 24.5.2011 předával ve Vrchlabí ČEZ dva elektromobily. Jeden městu Vrchlabí a druhý KRNAPu. Byla to akce v rámci chytrého regionu, kterým Vrchlabí je, nebo spíše bude . Je to pilotní projekt ČEZu, více se o tom dá přečíst třeba zde: http://biom.cz/cz/zpravy-z-tisku/vrchlabi-prvni-chytry-energeticky-region-cez

Udělal jsem pár fotek, které sem dám. Omluvte jejich sníženou kvalitu, zapomněl jsem si vzít foťák, většina fotek pořízena mobilem BlackBerry. Předání probíhalo na náměstí a předváděcí akce na parkovišti za kulturním domem Střelnice. Tam se případní zájemci mohli nechat buď svézt, nebo po podpisu, že byli seznámeni s automobilem, mohli elektromobil řídit i sami. Samozřejmě jsem si nenechal toto ujít a svezl se a zde jsou první dojmy.

Auto se ovládá úplně stejně jako jakýkoli jiný automobil s automatickou převodovkou. Jediný rozdíl je, že vše probíhá za naprostého ticha. Po \"nastartování\", zařazení \"D\" a puštění nohy z brzdy se auto samo rozjede přesně jako jakýkoli jiný automat. Po přidání docela razantně vyrazí a to za naprostého ticha, kdy není slyšet ani elektromotor. Předpokládal jsem, že bude slyšet nějaké bzučení, ale nic. Při vyšší rychlosti je slyšet pouze pneumatiky. Při puštění pedálu plynu auto mírně brzdí motorem a rekuperuje, po sešlápnutí brzdového pedálu brzdí motorem víc a po razantnějším sešlápnutí nebo po poklesu otáček brzdí klasicky. Pár technických informací:

Charakteristika:

Čtyřmístný, čtyřdveřový příměstský vůz

Rozměry a hmotnosti

délka: 3,48 m

sířka karoserie mezi dveřmi: 1,475 m

šířka se sklopenými zrcátky: 1,594 m

šířka s rozloženými zrcátky: 1,792 m

výška 1,610 m

rozvor: 2,550 m

převis vpředu/vzadu: 0,498/0,426 m

rozchod vpředu/vzadu: 1,310/1,270 m

hmotnost: 1080 kg

hmotnost akumulátorů: 300 kg

poloměr otáčení: 4,5 m

objem zavazadlového prostoru: 168 litrů

pneumatiky vpředu: 145/65 R15

pneumatiky vzadu: 175/55 R15

Motor a výkony

pohon zadních kol

max. výkon: 47 kW při 2500 - 8000 ot/min

max. točivý moment: 180 Nm při 0 - 2500 ot./min

max. otáčky: 8500 ot/min

max. rychlost: 130 km/h

dojezd: 150 km

Výkony při polovičním užitečném zatížení

0 - 400 m: 19,9 s

0 - 1000 m: 36,9 s

0 - 50 km/h: 5,9 s

0 - 100 km/h: 15,0 s

40 - 60 km/h: 2,9 s

60 - 80 km/h: 3,9 s

60 - 90 km/h: 6,0 s

Baterie a nabíjení

Baterie: Lithium-ion

kapacita: 16 kWh

Nabíjení pomalé z klasické sítě 230V - z 0 na 100% kapacity: 6-8 hodin

Nabíjení rychlé ze speciální sítě z 0 na 80% kapacity: 30 minut

Akumumulátory prý vydrží na 150.000 km, tedy 1000 plných nabití při maximálním dojezdu.

Výbava

ABS, ESP, 6 airbagů

elektrický posilovač řízení

hliníková 15´´ kola

přední mlhové světlomety

centrální zamykání dveří

elektrické ovládání oken a zrcátek

automatické rozsvěcování světlometů

poloautomatická klimatizace

audiosystém RDE (MP3, bluetooth, USB)

Telematické zařízení Peugeot Connect

Výškově nastvitelné sedadlo řidiče

Zadní sedadla dělená 1:1, sklopná (6 poloh)

Pár informací je také zde: http://www.peugeot.cz/minisite/ion/5-dverovy/

Vůz zatím není v prodeji, odhadovaná cena 700.000,- Kč

Naše město má vůz v pronájmu od ČEZu za velice rozumných 1.000,- Kč měsíčně

[upravil dne 25/5/11 04:13 Bigbadjohn]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavní světlomet

img00388201105241737.jpg

Denní svícení

Všimněte si, že i pro denní svícení je použita obyčejná žárovka a ne LED jak by se dalo předpokládat. V zadní části tohoto světlometu je ukryta ještě halogenka, z tohoto pohledu není vidět. Že by mlhovka?

img00386201105241736.jpg

[upravil dne 25/5/11 03:25 Bigbadjohn]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

http://www.auto.cz/test-peugeot-ion-2011-mestska-odysea-58766

Můžeš pročíst. Samozřejmě 80 km stále pořád dostačuje na drtivou většinu jízd do práce, k tomu je právě elektromobil určen (počkejme za pár let ... jiné než elektrické vozy v centru měst neuvidíme díky EU ... maximálně tak drožku).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K tomu dojezdu:

Po hodině blbnutí s neustálými rozjezdy a bzděním ukazoval stav akumulátoru zhruba 3/4 kapacity a dojezd 67 km. Je otázkou co tomu víc vadí, jestli rozjezdy po městě a brzdění kdy to rekuperuje energii, nebo ustálená jízda po dálnici. Osobně se přikláním k tomu, že víc žere ustálená jízda po dálnici, kdy nedochází k rekuperaci. Kolega z ČEZu tvrdil, že při rychlosti 110 km/h po dálnici s tím ujede zhruba 110 km. Věřit nebo ne? Až to tu bude jezdit dýl zkusím z lidí co s tím budou jezdit vymámit nějaké zkušenosti z provozu a samozřejmě taky nějaký reálný dojezd. Jinak první velice nagativní zkušenost je ta, že to jezdí fakt neslyšně. Neustále musí mít řidič oči na stopkách a nohu nad brzdou, protože mu před auto skáčou chodci. I mně se stalo, že jsem tátu tahal za rameno zpátky aby ho jeden zkušební jezdec nepřežvejkl. Tátovi je 72 a špatně slyší, ale ani já jsem ve svých 40 letech nic neslyšel, byla náhoda, že jsem se zrovna ohlédl. Než si na to lidi zvyknou bude asi hodně dlouho trvat. Mohlo by to za jízdy třeba kuňkat jako žába, nebo cvrlikat jako slavík :D

[upravil dne 25/5/11 11:32 Bigbadjohn]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Však v USA musí prius vydávat zvuky :)

Jinak v tom testu - viz výše - je uvedeno, že při 130 km/h to hooodně rychle ubývá. Těch 110 prý docela jde. Ale nevím, kdy to bude mít nejmenší spotřebu, řekl bych, že v pásmu točivého momentu :myslim tedy městké popojíždky.

A jak jsi na tom s decelerací? Prý je hodně masivní, že nelze jet bez plynu, že auto brzdí hodně rychle samo díky rekuperaci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...