Bigbadjohn Odesláno 25. květen 2011 Sdílet Odesláno 25. květen 2011 Dne 24.5.2011 předával ve Vrchlabí ČEZ dva elektromobily. Jeden městu Vrchlabí a druhý KRNAPu. Byla to akce v rámci chytrého regionu, kterým Vrchlabí je, nebo spíše bude . Je to pilotní projekt ČEZu, více se o tom dá přečíst třeba zde: http://biom.cz/cz/zpravy-z-tisku/vrchlabi-prvni-chytry-energeticky-region-cez Udělal jsem pár fotek, které sem dám. Omluvte jejich sníženou kvalitu, zapomněl jsem si vzít foťák, většina fotek pořízena mobilem BlackBerry. Předání probíhalo na náměstí a předváděcí akce na parkovišti za kulturním domem Střelnice. Tam se případní zájemci mohli nechat buď svézt, nebo po podpisu, že byli seznámeni s automobilem, mohli elektromobil řídit i sami. Samozřejmě jsem si nenechal toto ujít a svezl se a zde jsou první dojmy. Auto se ovládá úplně stejně jako jakýkoli jiný automobil s automatickou převodovkou. Jediný rozdíl je, že vše probíhá za naprostého ticha. Po \"nastartování\", zařazení \"D\" a puštění nohy z brzdy se auto samo rozjede přesně jako jakýkoli jiný automat. Po přidání docela razantně vyrazí a to za naprostého ticha, kdy není slyšet ani elektromotor. Předpokládal jsem, že bude slyšet nějaké bzučení, ale nic. Při vyšší rychlosti je slyšet pouze pneumatiky. Při puštění pedálu plynu auto mírně brzdí motorem a rekuperuje, po sešlápnutí brzdového pedálu brzdí motorem víc a po razantnějším sešlápnutí nebo po poklesu otáček brzdí klasicky. Pár technických informací: Charakteristika: Čtyřmístný, čtyřdveřový příměstský vůz Rozměry a hmotnosti délka: 3,48 m sířka karoserie mezi dveřmi: 1,475 m šířka se sklopenými zrcátky: 1,594 m šířka s rozloženými zrcátky: 1,792 m výška 1,610 m rozvor: 2,550 m převis vpředu/vzadu: 0,498/0,426 m rozchod vpředu/vzadu: 1,310/1,270 m hmotnost: 1080 kg hmotnost akumulátorů: 300 kg poloměr otáčení: 4,5 m objem zavazadlového prostoru: 168 litrů pneumatiky vpředu: 145/65 R15 pneumatiky vzadu: 175/55 R15 Motor a výkony pohon zadních kol max. výkon: 47 kW při 2500 - 8000 ot/min max. točivý moment: 180 Nm při 0 - 2500 ot./min max. otáčky: 8500 ot/min max. rychlost: 130 km/h dojezd: 150 km Výkony při polovičním užitečném zatížení 0 - 400 m: 19,9 s 0 - 1000 m: 36,9 s 0 - 50 km/h: 5,9 s 0 - 100 km/h: 15,0 s 40 - 60 km/h: 2,9 s 60 - 80 km/h: 3,9 s 60 - 90 km/h: 6,0 s Baterie a nabíjení Baterie: Lithium-ion kapacita: 16 kWh Nabíjení pomalé z klasické sítě 230V - z 0 na 100% kapacity: 6-8 hodin Nabíjení rychlé ze speciální sítě z 0 na 80% kapacity: 30 minut Akumumulátory prý vydrží na 150.000 km, tedy 1000 plných nabití při maximálním dojezdu. Výbava ABS, ESP, 6 airbagů elektrický posilovač řízení hliníková 15´´ kola přední mlhové světlomety centrální zamykání dveří elektrické ovládání oken a zrcátek automatické rozsvěcování světlometů poloautomatická klimatizace audiosystém RDE (MP3, bluetooth, USB) Telematické zařízení Peugeot Connect Výškově nastvitelné sedadlo řidiče Zadní sedadla dělená 1:1, sklopná (6 poloh) Pár informací je také zde: http://www.peugeot.cz/minisite/ion/5-dverovy/ Vůz zatím není v prodeji, odhadovaná cena 700.000,- Kč Naše město má vůz v pronájmu od ČEZu za velice rozumných 1.000,- Kč měsíčně [upravil dne 25/5/11 04:13 Bigbadjohn] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bigbadjohn Odesláno 25. květen 2011 Autor Sdílet Odesláno 25. květen 2011 Celkové pohledy [upravil dne 25/5/11 03:20 Bigbadjohn] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bigbadjohn Odesláno 25. květen 2011 Autor Sdílet Odesláno 25. květen 2011 Kufr Kufr se neotvírá zmáčknutím písmenka O, ale nad SPZkou je madlo (elektrospínač) jako např. u 807 [upravil dne 25/5/11 04:13 Bigbadjohn] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bigbadjohn Odesláno 25. květen 2011 Autor Sdílet Odesláno 25. květen 2011 Konektor pro rychlonabíjení Konektor pro pomalé nabíjení ze sítě 230V [upravil dne 25/5/11 03:13 Bigbadjohn] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bigbadjohn Odesláno 25. květen 2011 Autor Sdílet Odesláno 25. květen 2011 Hlavní světlomet Denní svícení Všimněte si, že i pro denní svícení je použita obyčejná žárovka a ne LED jak by se dalo předpokládat. V zadní části tohoto světlometu je ukryta ještě halogenka, z tohoto pohledu není vidět. Že by mlhovka? [upravil dne 25/5/11 03:25 Bigbadjohn] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bigbadjohn Odesláno 25. květen 2011 Autor Sdílet Odesláno 25. květen 2011 Kola a podvozek Přední kolo Zadní kolo Uchycení předních kol Uchycení zadních kol Elektromotor Zadní brzda bubnová Přední brzda kotoučová s vnitřním chlazením [upravil dne 25/5/11 03:39 Bigbadjohn] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bigbadjohn Odesláno 25. květen 2011 Autor Sdílet Odesláno 25. květen 2011 Pouze jeden přední stěrač detail uchycení Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bigbadjohn Odesláno 25. květen 2011 Autor Sdílet Odesláno 25. květen 2011 Interier Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bigbadjohn Odesláno 25. květen 2011 Autor Sdílet Odesláno 25. květen 2011 A v neposlední řadě já za volantem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bigbadjohn Odesláno 25. květen 2011 Autor Sdílet Odesláno 25. květen 2011 Pohled pod kapotu Pojistková skříňka Akumulátor pro příslušenství Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bigbadjohn Odesláno 25. květen 2011 Autor Sdílet Odesláno 25. květen 2011 Detail nabíječky [upravil dne 25/5/11 03:57 Bigbadjohn] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pechy Odesláno 25. květen 2011 Sdílet Odesláno 25. květen 2011 Parádní popis a foto! :papa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Driver Odesláno 25. květen 2011 Sdílet Odesláno 25. květen 2011 Fakt detailní fotky. Ale zapomněli tam namontovat výfuk.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanF1 Odesláno 25. květen 2011 Sdílet Odesláno 25. květen 2011 Pěkné auto, ještě hezčí řidič Těším se na info z provozu ... hlavně mě zajímá dojezd, protože kolega na auto.cz s tím jel a v průměru mu vyšlo jen 80 km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cinicman Odesláno 25. květen 2011 Sdílet Odesláno 25. květen 2011 80km by mi bohate stačilo... Na výlety a vyblbnutie by som mal aj tak benzíňák s ooooobrovskou spotrebou... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanF1 Odesláno 25. květen 2011 Sdílet Odesláno 25. květen 2011 http://www.auto.cz/test-peugeot-ion-2011-mestska-odysea-58766 Můžeš pročíst. Samozřejmě 80 km stále pořád dostačuje na drtivou většinu jízd do práce, k tomu je právě elektromobil určen (počkejme za pár let ... jiné než elektrické vozy v centru měst neuvidíme díky EU ... maximálně tak drožku). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest minimaxa Odesláno 25. květen 2011 Sdílet Odesláno 25. květen 2011 Jen doplním kolegu Bigbadjohna, že celý systém elektro pohonu pro iOn dodává pro Peugeot firma Mitsubishi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest minimaxa Odesláno 25. květen 2011 Sdílet Odesláno 25. květen 2011 aj Miník se povozil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bigbadjohn Odesláno 25. květen 2011 Autor Sdílet Odesláno 25. květen 2011 K tomu dojezdu: Po hodině blbnutí s neustálými rozjezdy a bzděním ukazoval stav akumulátoru zhruba 3/4 kapacity a dojezd 67 km. Je otázkou co tomu víc vadí, jestli rozjezdy po městě a brzdění kdy to rekuperuje energii, nebo ustálená jízda po dálnici. Osobně se přikláním k tomu, že víc žere ustálená jízda po dálnici, kdy nedochází k rekuperaci. Kolega z ČEZu tvrdil, že při rychlosti 110 km/h po dálnici s tím ujede zhruba 110 km. Věřit nebo ne? Až to tu bude jezdit dýl zkusím z lidí co s tím budou jezdit vymámit nějaké zkušenosti z provozu a samozřejmě taky nějaký reálný dojezd. Jinak první velice nagativní zkušenost je ta, že to jezdí fakt neslyšně. Neustále musí mít řidič oči na stopkách a nohu nad brzdou, protože mu před auto skáčou chodci. I mně se stalo, že jsem tátu tahal za rameno zpátky aby ho jeden zkušební jezdec nepřežvejkl. Tátovi je 72 a špatně slyší, ale ani já jsem ve svých 40 letech nic neslyšel, byla náhoda, že jsem se zrovna ohlédl. Než si na to lidi zvyknou bude asi hodně dlouho trvat. Mohlo by to za jízdy třeba kuňkat jako žába, nebo cvrlikat jako slavík [upravil dne 25/5/11 11:32 Bigbadjohn] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanF1 Odesláno 25. květen 2011 Sdílet Odesláno 25. květen 2011 Však v USA musí prius vydávat zvuky Jinak v tom testu - viz výše - je uvedeno, že při 130 km/h to hooodně rychle ubývá. Těch 110 prý docela jde. Ale nevím, kdy to bude mít nejmenší spotřebu, řekl bych, že v pásmu točivého momentu tedy městké popojíždky. A jak jsi na tom s decelerací? Prý je hodně masivní, že nelze jet bez plynu, že auto brzdí hodně rychle samo díky rekuperaci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.