Sign in to follow this  
Followers 0
KUBBACHER

jak rychle nám to topí

27 posts in this topic

Zajímaly by mě vaše zkušenosti s topením při velkých mrazech, vlastním 309 1,4, a často jezdím s 206 1,1, a 306 1,6, ale nejlépe topí ta moje 309, lépe řečeno nejrychleji, je to otazka asi minuty a už mi do kabiny proudí teplý vzduch, u těch dvou to je o dost pomalejší a to musím jet ze začátku trochu od podlahy a? se mi to zahřeje. A co vám? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me to topi asi tak po 20 km :D

No to zas ne ale protoze to topilo jen tak vlazne a hadice od chladice byla celkem horka a hadice k topeni nic moc tak sel do servisu.

Vim ze bych to mohl opravit sam - pri trose stesti ael potreboval jsem jeste jiny veci tak jsem zvedavej co s tim udelaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nio me ta moje kara zacne topit asi tak po 2-3 minutach zpusobem - vlaznoucky vzduch an promrzle okna..... ale behem 5 minut uz topi jak o zavod.... teplota venku = kolem -15°C

Share this post


Link to post
Share on other sites

No když jsem chtěl v sobotu ve tri ráno jet z pařby, problém byl v tom, že byly zamrzlé okna, především přední - hovořím o 306, a než jsem to zahřál tak dobrých 10 - 15 minut, než se mi objevila škvíra v okně přes kterou jsem vyděl před sebe. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me to topi asi jako Vostikovi, tak asi 1-2 km poklidny jizdy a uz topi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě to topí dá se říct taky skoro hned něco jako voštík s mašinkou

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mě se to zahřeje na místě, když otevřu bránu a vlezu do auta tak už cítím teplý vzduch a když vyjedu ze dvora, tak je to už fajn teplé, s tím jsem se u jiného auta ještě nesetkal. Myslím, že na to má vliv i velikost chladiče. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to myslíš dost špatně, chladič na to žádný vliv nemá. Při studeném motoru je zavřený termostat a voda jde jen malým okruhem, tedy mimo chladič...

Jináč já mám diesel, a ten se ohřívá dost neochotně - holt daň za vyšší účinnost. Ale odmlžování oken jde brzy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Než to oškrábu tak je to vlažný a po chvilce jízdy normálně topim ale hlavně to topí náporově u BX jsem musel foukat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám taky diesel. Mám to do práce asi deset minut a můžu říci, že se taky moc neohřeju. :(

Jo a k tý velikosti chladiče můžu říct, že se to učí už v autoškole, že každé auto má primární a sekundární okruhy chlazení, mimo aut chlazených vzduchem a nebo když maj vykuchanej termostat. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tzn: kdyz mas studenej motor, tak to topi jenom tim, co je v motoru a ne tim co leze do chladice.......od toho tanm ten termostat je.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm to je fakt, také mě to napadlo, když jsme to řešili. Ono to je stejně zajímé, protože ta 306 se dost zahříva tak kolem 100 stupňu a možná více. U té 309 to není až tak moc, a přitom se říká, že 309 se snadno uvaří. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

100 stupňů, špatně topí? A koukal jsi někdy před jízdou kolik je v chladiči vody? Ono když je v chladiči málo vody, tak to moc opravdu nechladí a chybí-li i voda ve výměníku topení(spojené nádoby), tak to taky špatně topí. Skus se na to mrknout, a? neuděláš těsnění pod hlavou, nebo hlavu. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo topí dobře, ale trvá mu to než se zahřeje, zajímavé je, že když je motor studený tak točí kolem 2000 ot/min. je to 1,6 rv. 95.

Share this post


Link to post
Share on other sites

loni 306 nechtěla pořád topit a zjistil jsem, že zlobil termostat, ale překvapilo mě, že jsem si mohl vybrat termostaty s různými parametry (rozdíl cca 5 stupňů). Už si to přesně nepamatuji, ale bylo to okolo 85 stupňů C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stefan: sytic by to mohl byt, ael taky to muze byt spousta jinych veci..pokud to mam lambdu tak aji ta....ale ja jsem tedka dal novej filtr (papirak) a svicky Boch Super4 a volnoveh hned klesl asi o 200 dolu.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Také mě to napadlo, ten sitič bych vyloučil, nezdá se mi, že by to točilo až dvoujku, spíše ta sonda, nebo ten filtr ten by už potřeboval vyměnit. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me topi asi po 2 minutach,nastartuju a nez oskrabu okna je v 405 prijemne teplo. Super je, ze ani pri -15 mi to uvnitr nepromrzlo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.