Sign in to follow this  
Followers 0
P205XR

Rezani pruzin 205

39 posts in this topic

Chlapi nemate nekdo nakou zkusenost se rezanim pruzin u 205. Mam ten predek vysoko ze to vypada jako nakej Offroad a to se mi nelibi. Zajima me asi tak o kolik ji zkratit a jestli to potom nedela nakej brdel... Tak dik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha tak jo ja jsem si to myslel ale radsi jsem se zeptal.

A źa kolik se daj sehnat naky kratsi pera asi rovnou i s tlumicema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V zasade, jak rika Oddie, ale pokud nejses moc fajnovka a nepocitas, ze ti to ma vydrzet nejak extreme dlouho, tak se daji rezat o 1-2 zavity, ale pak bych doporucoval, koupit takovy gumovy bazmeky, ktery se narvou mezi zavity a privazou se. Tim docilis ztuzeni.

Ale jak rikal Oddie neni to moc dobry na tlumice (podle me se zkrati zivotnost, tak o 1/3). Akorat vim, ze to zkracovani delalo par typku na S120 a o tech gumovejch bazmecich jsem cetl v nejaky knize o Tuningu.

Makovice :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja slysel ze kdyz je nahon na zedek S120 tak je to v pohode ale kdyz na predek tak je to blbi sice nevim proc ale prej to tak je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jde o to, ze kdyz tu pruzinu proste uriznes, tak bude mit najednou uplne jinou charakteristiku (a nikde ne lepsi nez puvodni pruzina). Daji se koupit bud jen pruziny, urceny pro montaz se seriovejma tlumicema nebo rovnou sadu s tlumicema. Myslim, ze se vejdes do 10k

Share this post


Link to post
Share on other sites

S tou Š120, to není zas tak úplně pravda, že u náhonu na zadek je to v pohodě. Spíš bych řekl, že Š120 má tak mizerné jízdní vlastnosti, že už tam není moc co zkazit...

Jinak je třeba, aby k sobě pružiny a tlumiče pasovaly - prostě aby byly navrženy pro vzájemnou spolupráci. Takže aby to správně fungovalo, je třeba vyměnit oboje, když už.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no je to sice takova vidlacka uprava , ale ja sem to na 205ce udelal taky a myslim ze se nic nedeje pac auto na dorazech rozhodne neni (buh vi co tam kdo dal za pera)

tedka mam 205ku jakz takz v rovine

jinak vedlejsi efekt uriznuti pruziny je ze ta uriznuta je tvrdsi takze mozna proto nekdo rika ze odchazeji tlumice

ja sem s tim najezdil 30.000km a bez problemu

a k tem 120kam nejlepsi sou borci co dozadu nacpou pod pera podlozky a vepredu uriznou 3 zavity a maj suprove "nakopnute" auto pokud mozno s dirama ve vyhnilejch prahach :)

a k tem jizdnim vlastnostem skodovek

120ka s klasickejma napravama je fakt katastrofa, ale kupatka sedej uz velice slusne troufam si rict ze s kupatkem sem v zatackach rychlejsi a asi mimo 130konovejch GTicek me nedostanete ani na rychlost :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urcite nerezat - je to bastleni a nema to zadny efekt krome toho snizeni ..... Ja jsme sehnal pera OMP - 25mm???? asi za necele 3t, ale podle me jdou sehnat i levnej... Protoze to bylo mereny podle GTi, tak to slo dolu asi o 4-6cm, akorat ted musim vyresit tlumice... Kdo mi s tim poardi???? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pořád mi vrtá hlavou to řezání pružin. Když to vemu selským rozumem, tak mi z toho vychází nefunkční BASTL(to slovo se mi strašně líbí). Na každou pružinu, aby správně fungovala musí být správně nastavený a spočítaný tlumič. Tím, že se přeřízne a skrátí bude mít úplně jiné hodnoty a funkčnost tlumiče se změní. Myslím, že je to tak si pořádně rozbít hubu. Přiklonil bych se tedy k pružinám a tlumičům třeba z GTI.

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

radek: tvuj rozum je naprosto spravnej .... kdyz se davaji kratsi pruziny na seriovy tlumice, tak jsou sice kratsi, ale zaroven jsou tvrdsi ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akorat podle me zas tak moc velkej rozdil mezi uriznutym perem (s gumovejma vlozkama) a kratsim neni, protoze ztvzeny jsou obe a kratsi taky. To ze je to tak presne vypocitany bych se moc nebal :). Je pravda, ze jako BASTL (kdyz se vam to libi) je oboji. Co jsem se ptal, tak kdyz snizit, tak jak tlumice, tak pera a to jeste jako komplet. COKOLIV jineho snizuje zivotnost a pry (dle zkusenosti v ProBullu na vlastnich autech) je to po 5-10.000km horsi nez seriovy!

Me osobne rikali, ze kdyz tak Koni nebo Sachs. Tak nevim. Doufam, ze to nekdo nevezme moc vazne :) (Vostiku, stejne ty tlumice koupit, protoze ti takhle vodejdou do 5000km - soukroma prognoza).

Makovice

Share this post


Link to post
Share on other sites

makovitze: jojo, ale nekradu, takze se to musi holt risknout..... :( takovej tlumic vyjde na 3.500 nebo kolik a pres svatkyn a to rozhodne nenasetrim :( :(

Jinak jeste k tem perum...... Origos snizene pero je spocitany tak, aby melo "idealni" charakteristiku. Idealni = takovou na jaky ucel byla udelana - jestli jenom na snizeni nebo i na pritvrzeni podvozku. Me osobne se zdaji ty OMP docela mekke, ale nevim co to udela s tema tlumicema.....

A ty gumovy nesmysly bych tam necpal ani nahodou.....,.

[Editováno 12/17/02 voštík]

Share this post


Link to post
Share on other sites

vostik: to ti nezávidím. Po svátcích muset našetřit na tlumiče a pak tě ještě čekají ty přední lampy ze 406ky. To máš co dělat. :D :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

A teď jsem taky koukal na zadní lampy ala lexus moc velká paráda co ty na to voštík? :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja uz se radeji nebudu vyjadrovat, protoze bych se opakoval .... kratsi pruziny jsou tvrdsi .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.