Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Hláška na displeji: Risk of particle filter clogging


jindra73

Recommended Posts

Zdravím,

při ustálené rychlosti cca. 100km/h mi zničeho nic blikla hláška ( Risk of particle filter clogging ) na velkém displeji a svítí oranžový vykřičník. Po vypnutí motoru a znovu nastartování svítí pořád oranž. vykřičník a vždy pípne stejná hláška. Jel jsem dnes po dálnici cca. 30min 140km/h ... svítí furt.

P307 HDI/ 80KW/ 4.2006/ fap .

Najeto je tak 202.000km+ nezmapovaných 5 měsíců provozu

Úbytek výkonu ani další problém nenastal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: jindra73

Zdravím,

při ustálené rychlosti cca. 100km/h mi zničeho nic blikla hláška ( Risk of particle filter clogging ) na velkém displeji a svítí oranžový vykřičník. Po vypnutí motoru a znovu nastartování svítí pořád oranž. vykřičník a vždy pípne stejná hláška. Jel jsem dnes po dálnici cca. 30min 140km/h ... svítí furt.

P307 HDI/ 80KW/ 4.2006/ fap .

Najeto je tak 202.000km+ nezmapovaných 5 měsíců provozu

Úbytek výkonu ani další problém nenastal

Mas SZ

[upravil dne 21.8.2010 straki007]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 10 měsíců později...
  • O 4 roky později...

Ahoj,

taktiez sa mi rozsvietila uvedena hlaska.

Pred cca 4 mesiacmi bol doliaty EOLYS, urobena diagnostika priamo v Peugeote  ( manuala regeneracia bola OK ) a teraz zacala svietit uvedena hlaska.

Auto ma 207tis km. Je fakt, ze posledne mesiace to jazdilo mesky provoz.

Dnes som skusil najazdit cca 120 Km po prazskom okruhu, ale hlaska je tam furt..  Znamena to, ze je FAP KO?

Da sa este s tym nieco robit ?

 

PS. Nemate niekto diagnostiku v okoli Praha - Zapad ? 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 6 měsíců později...
  • O 2 týdny později...
On 18. 6. 2016 at 10:09 PM, jmartini said:

Ahoj,

taktiez sa mi rozsvietila uvedena hlaska.

Pred cca 4 mesiacmi bol doliaty EOLYS, urobena diagnostika priamo v Peugeote  ( manuala regeneracia bola OK ) a teraz zacala svietit uvedena hlaska.

Auto ma 207tis km. Je fakt, ze posledne mesiace to jazdilo mesky provoz.

Dnes som skusil najazdit cca 120 Km po prazskom okruhu, ale hlaska je tam furt..  Znamena to, ze je FAP KO?

Da sa este s tym nieco robit ?

 

PS. Nemate niekto diagnostiku v okoli Praha - Zapad ? 

 

Ahoj, mam podobny problem. Ako si to nakoniec vyriesil? Diky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Se stejnou hláškou jezdím již víc jak rok, najeto takto cca 17000 km, jízdní vlastnosti i spotřeba stejná jak před tím než se rozsvítila. Napojení na diagnostiku nic neřekne, žádné závady, v létě když jsem letěl na dovču, jsem auto dal známému, který filtr propláchl, jak sám řekl, tak to nebylo košer řešení, ale pokud je FAP před smrtí, tak se tím ani nic nepokazí. Propláchnutí bez změny, hláška je stále a jezdím stále bez problémů, filtr je průchodný. Mimochodem, týden před tím, než mi proplachoval FAP, tam měl stejný vůz, ale s totálně ucpaným FAP, auto nejelo a filtr byl tak ucpaný, že spaliny šly do motorové části, po otevření kapoty to bylo jak pohled do komína, vše černý jak bota. Toto auto ani žádnou hlášku nezahlásilo, prostě nouzový režim a nazdar. Po vypláchnutí FAP jezdí auto co vím do dnes bez dalších zásahů a žádné hlášky.

Celkem záhada, že u mě to hlásí nebezpečí "ucpání" nebo poškození jak je to přeloženo v mém autě a přitom filtr očividně funguje, regenerace probíhají, sice již v kratších intervalech, ale vzhledem k nájezdu auta...

Známý mi nabízel, že přes kohosi by mohl nechat udělat profesionální repasi filtru, snad prý nějaká "nová" metoda čištění nějakými chemikáliemi, z toho co popisoval, se filtr "rozpáře" a máčí v nějakým sajrajtu a pak zas dá dokupy, prý lepší jak noname náhražky, moc jsem to neřešil, auto půjde pryč, takže to již nebudu řešit, nový majitel je srozuměn s tím, že FAP je pomalu na cestě do nebíčka a že bude jezdit dokud to pojede, případně dokud nebude problém na technický, což je zhruba za rok a půl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

Aj ked je tato tema uz dlhsie mrtva, skusim napisat moj postreh, mozno niekomu pomozem. Pred par dnami mi pocas jazdy (Peugeot 407 sw 2,2 hdi 125 kW) vyhodilo hlasku RIZIKO UPCHATIA FILTRA CASTIC. Ani po jazde cez 100 km po dialnici to nezhaslo. Tak mi znamy odporucil chlapika co ma nejaku diagnostiku pre Citroen a Peugeot. Co mi sponimal tak ked sa napichli tak im vyhodilo chybu rele zhavenia, pred mesiacom mi menili zhavice ale chybu nezmazali a este spominal ze tam bola este jedna chyba v riadiacej jednotke. Obe chyby zmazali, uz sa opatovne na diagnostike neobjavili, ale hlaska nezmizla. Tak skusali spustit nutenu regeneraciu ale neslo im to, po par hodinach mi volali ze sa im to podarilo ale regeneraciu zastavili lebo pri servise ma aj obytne domy a velmi to hucalo (neviem ci to bol dobry krok). Tak sa isli previezt, regeneracia sa na dialnici sama od seba spustila a prebehla v poriadku (aspon podla teplot a rozdielu tlaku na filtri) ale hlasenie ostalo stale svietit a diagnostika neukazovala ziadnu chybu. Tak pocas jazdy spustili opat nutenu regeneraciu ktora opat prebehla OK ale hlaska stale svietila. Pred tymi ich pokusmi pisalo poslednu regeneraciu pred cca 300 km (v poslednej dobe som jazdil vela po meste takze to nebolo az tak malo) a mnozstvo aditiva cca 1500 ml (co by malo byt dost). Po tychto regeneraciach vsak vypisalo vzdialenost od poslednej regeneracie cez 6500 km! Co sa tyka naplnenia filtra cerinom tak to bolo pred aj po 172 gramov. Ked uz nevedeli v com je problem tak som auto odniesol do autorizovaneho servisu s tym ze asi bude vymena FAPu. Na druhy den mi zavolali ze auto bolo na diagnostike a ze je OK (nehlasi ziadnu chybu). Ked som sa pytal ze ako moze byt od poslednej regeneracie 6500 km tak mi chlapik povedal ze nevie ale ze to vyzera na zblbnutu riadiacu jednotku. Tak sme sa dohodli, ze prehraju software. Na druhy den mi volal, ze soft je prehraty hlaska je tam stale ale tentokrat uz pise ze je tam malo aditiva cca 150 ml. Potom sme sa dohodli ze tam doleju aditivum a uvidime. Na druhy den mi volal ze doliali 3L takze riadiaca ukazuje 3150 ml a hlaska je prec, Zatial som presiel len par km ale vyzera to OK. Ked som sa pytal na zanesenie cerinom (172 gramov) tak ze ak to bude regenerovat tak filter by este mal vydrzat. Niekde som cital ze ta hodnota cerinu je uz vysoka, tak neviem, uvidime. Co sa tyka zblbnutia riadiacej jednotky tak chlapik v servise si mysli ze to bolo neodbornym  zasahom diagnostiky, no ja som cital na zahranicnej stranke diskusiu v ktorej chlapik bol v podobnej situacii a tam tvrdil ze nedostatkom aditiva (jemu pisalo 600 ml ale nemal tam uz nic) doslo k chybe pri vypocte a tiez mu preskocilo pocitadlo od poslednej regeneracie ale "len" na 1700 km a nakoniec aj jemu pomohlo doplnenie aditiva..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

Zdravím aj mne pred týždňom vyskočila hláška "risk of particle filter clogging see handbook" Zaujímavé je to, že som mal pred 12000 km nemení filter aj aditivum V servise mi povedali, že budem mať pokoj na 180 000km. Ďalšia vec ktorá mi nedáva zmysel je že upozornenie mi vyskočilo potom ako som prešiel 500km po diaľnici a prešiel do mestskej prevádzky. Neviete prečo mi to moja 508ma robí. Mám 1.6L 82kW

IMG_20191209_144940734.jpg

Upraveno uživatelem jenky29
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neproběhla regenerace a hrozí ucpání a poškození filtru. Že jedeš 500km po dálnici není směroplatný. Spouštění regenerací je vyšší dívčí. Někdy se spustí při delší cestě a jindy zase po splnění podmínek ve městě. To by Greta šílela. :D Důležitější je, po kolika km probíhá regenerace. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To že to bolo v autorizáku ešte neznamená, že to urobili tak ako treba. Buď to nespravili tak ako treba, alebo im napríklad uniklo, že motor má nejaký problém, ktorý takto zničí ten filter za tak krátku dobu. Jednoznačne ale je to na ich zodpovednosti, tak držím palce. Olej predpokladám že dávaš ten čo tam má byť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No dnes som bol v Peugeote. Čakal som 4 hodiny a verdikt. Elektrikár povedal ze treba meniť filter. V tom mu bolo povedané, ze filter sa menil pred rokom a bolo na ňom nabehaných 22 000km. Tak hľadal ďalej a našiel. Vraj vstrek 2 hlásil chybu. Povedal mi, že chyby vymazali a ak sa hláška objaví mam mu zavolať a bude potrebné meniť vstrek. Cena vstreku 250€ a treba meniť súčastne všetky!!!  To fakt môže byť problemom vstrek?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...