uaz Odesláno 17. srpen 2010 Sdílet Odesláno 17. srpen 2010 Ahoj Marceli, jaký máš názor na osazení turba zP152 na atmosferický motor P155??. Blok a hlava jsou stejný, vana s výdechem a svodem od turba se přehodí, vstřiky také, přetlak na čerpadlo....... Co zdvih, ojnoce, klika,písty??? Co si otom myslíš?? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel505 Odesláno 17. srpen 2010 Sdílet Odesláno 17. srpen 2010 Rozdíly mezi XD3 a XD3T: Zdvih a vrtání je stejné... Ojnice a klika taky... Ale písty jsou jiné. Ale ne o tolik. Pístní čep je 30mm, u XD3T 32mm. Turbo motory, ať 2,3td nebo 2,5td mají jiné pístní kroužky (díky jiným pístům). Ale problém spíš bude v tom, že je větší rozdíl v časování ventilů XD3 a XD3T. Jak to vyřešit? Obávám se, že by nebyl znát žádný efekt a spíš by to odnesla hlava, díky tlaku turba. U Turbo motorů odcházej hlavy, po těch letech to prostě nezvládnou (lépe řečeno, vždy to někdo hnal studené či to někde uvařil). Nejsem si jistý, zda jsou hlavy stejné, podle mě ne. Zkusit to můžeš, dej pak vědět. Já osobně bych byl rád za dobrý motor 2,5d, který bezproblémově funguje,může dát půl mega na první těsnění jak nic. Mám dva vozy s turbo motorem, tah je dobrý, to ano, ale obávám se postupného odcházení těsnění pod hlavou. Nehodnotil bych to tak, že je blok stejný. Vždy je na bloku vyraženo, jaký je to motor, a nemyslím si že je tam jen tak pro srandu. Na další rozdíly bych se musel víc mrknout, zda tam ještě není nějaká záludnost. Nebo brnkni Benešovi, třeba Ti to prozradí a nebo Tě od toho rovnou odradí. [upravil dne 17/8/2010 Marcel505] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel505 Odesláno 17. srpen 2010 Sdílet Odesláno 17. srpen 2010 Pokud máš motor původní a auto v dobrém stavu, nepřijde mi to jako dobrý nápad. Ano, bylo by to pěkné, mít auto s turbem které má opravdu tah, ale co když to ta hlava fakt nepřežije? Nehledě k tomu, že by byli případné problémy na TK. Turbo poznají... Jak změnit časování ventilů? Vačkou s turbo motoru? Bohužel je to OHV, výměna ne úplně nejsnažší... Bohužel nejde posunout kolo v řetězu. Totiž pokud si to dobře pamatuji, XD3 otevírá později a zavírá později ssací ventil, XD3T otevírá dřív, totéž zavření. Nejde to posunot proto, protože výfukový ventil má stejné hodnoty u těchto motorů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
uaz Odesláno 17. srpen 2010 Autor Sdílet Odesláno 17. srpen 2010 Díky za bleskové info, ještě to zvážím, bohužel motor nemám v 505ce je to v uazu, na atmosféru jem jezdil spoustu let, než mi rupnul blok na 3 válci. Teď stojím před otázkou dát tam zpět stejný zgenerálkovaný P155 a jet. Určitě ho nebudu kuchat, je hotový. A nebo si ještě pomoci k pár koníkům turbem, za předpokladu zachování zdraví motoru. A P152 si přez zimu v klidu zgruntu postavít a TD tam půjde až na jaře..... S papírama problém není, už to má jednou schválenou přestavbu na XD3 a . Mimochodem nemaj tyhle motory nějakýho kostlivce na 3 válci?? mám dva motory s problémem na 3 válci:( Můžu poprosit o kontakt na Beneše pro jistotu bych se poptal. Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel505 Odesláno 18. srpen 2010 Sdílet Odesláno 18. srpen 2010 Někdo tu už ale blok řešil... Podle mě nemá cenu je generálkovat, je jich tu spousta, a spodku většinou nic není. Já Ti nevím, ale trochu bych se toho tlaku turba bál. S papírama - vždy evidují typ motoru, a ten je jen na bloku. O kostlivci nevím. Většinou blok zlikvidují zapomenutou vodou přes zimu. Posílám čísla na Beneše, ale neslibuji že bude mí velký zájem o diskuze... Kdyby něco, našel jsi je na netu... 602 809 284, 606963619 (syn). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.