Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Zpetna klapka


Guest Masinka

Recommended Posts

jedna se o ten muj problem s kolisajicima otackama a ja se rozhodl, ze ho stuj co stuj vyresim svepomoci (ti kdo me znaji si asi mysli ze jsem se nadobro zblaznil :D) tohle to povidani pod tim jsem sebral z diskuze na auto cz (nastesti se tam jeste nekdy najdou plnohodnotny prispevky). Musim podotknout ze rada od Tomsona, ze to dela okumulator se u me neprojevila :-(.

Znovu opakuji, že nejde o karbon. Špína v prostoru škrtící klapky pochází z gumy (hadice) přívodního traktu sání, prostoru vzduch. filtru atd., ale hlavně z odtahu olejových par z klikové skříně do sání, zejména pokud "odlučovač" oleje na víku ventilů neplní svou funkci. Špína je tudíž organické povahy (to je karbon sice taky, ale ten už prošel spalovacím procesem), a na to platí jen silné organické rozpouštědlo - nejlépe k danému účelu namíchané a balené ve spreji. To je onen speciální zázrak, který si já osobně vozím z Ameriky, v Evropě jsem ho viděl prodávat pouze jednou - ve Francii. Osobně si však myslím, že dodavatelé "spotřební chemie" pro autoservisy by ho měli mít běžně v nabídce (ale servisy raději mění rovnou celé řídící jednotky motoru: na chvíli to pomůže a zákazník to ještě rád zaplatí, navíc opakovaně...). Spej funguje následovně: odpojíte hadici přívodu vzduchu ke komoře škrtící klapky, tu si rukou podržíte v otevřené poloze (tedy pokud nemáte "drive-by-wire", tam to už jaksi nejde), spej nastříkáte dovnitř, necháte pár desítek sekund působit a uvolněnou špínu vytřete měkkým/savým/čistým hadrem, který nepouští chlupy. Pak stále s odpojenou hadicí přívodu vzduchu nastartujete (sice se na palubce asi rozsvítí kontrolka "Check Engine" a motor půjde dost špatně, protože nedostává údaje o objemovém množství nasávaného) a při opakovaném prošlapávání plynu/otevírání škrtící klapky budete stříkat sprejem do sání. Zbytek špíny se uvolní a s proudem vzduchu prostě "odteče" do motoru, kde se spálí (bez spreje se speciální vodičkou si tohle nemůžete dovolit, hrozí totiž nebezpečí výbuchu nebo závažného poškození motoru!!!). Vypnete motor, dočistíte prostor traktu sání a vše smontujete. Nakonec bude zřejmě třeba resetovat řídící jednotku odpojením a opětovným připojením (počkejte tak 20 sekund) akumulátoru při zapnutém zapalování (kontrolky svítí, ale motor nesmí být nastartován!!!). Když neseženete příslušný sprej, nezbyde vám než demontovat celou komoru škrtící klapky ze sání motoru a při čištění si vypomoci technickým benzínem, případně nějakým ředidlem, které nepoškozuje plasty (ne aceton, ne C6000, ale třeba S6006). Jde to sice hůř, zabere víc času, ale výsledný efekt je v zásadě stejný. Tak vašemu úsilí zdar a dejte vědět výsledek!

Jednou uz jsem klapku cistil, ale bez jakehokoliv pripravku, tak jsem tuto variantu uz opustil az ted po precteni toho prispevku jsem si uvedomil, ze to moje cisteni mohlo byt nedostatecne.

Takyze kdybyste nekdo o takovym zazracnym spreji vedeli nebo jej dokonce meli doma, tak neopovrhnu.

pokud tohle nevyjde, tak pujdu dal a podivam se na zoubek potenziometru skrtici klapky, pokud ani to ne, tak mozna to bude vaha vzduchu a pokud ani to ne, tak bude v hajzlu cela ridici jednotka :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takovýhle sprej jsem používal, teď jej zrovny nemám, ale koupit se dá. Ovšem, to, co popisoval Mitsi na MC (předpokládám, že je to od něj :) ), u Pažouta bude asi třeba troch modifikovat - problém tu bude spíš ve váze vzduchu, než ve škrticí klapce. Ale vyčistit by asi chtělo oboje, když už, jen je to trochu choulostivá práce, při které se dá dost zničit. Doma mám vyndanou váhu a klapku z 1,6i - kdybys chtěl, můžeš si to na tom případně zkusit, než začneš naostro na svém...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No znas moji zrucnost :-).

Za dva tydny jedu za Vostikem, se kterym zpetnou klapku asi rozebereme a vycistime beznym zpusobem. Kdyz uz budeme v tom, tak asi zkusime i tu vahu vzduchu :-).

Ze bude zasrana i ta vaha vzduchu si taky myslim. Ty ji mas doma rozdelanou? Jestli jo, tak to se skocim podivat, at vim co muzu vsechno znicit. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...