Sign in to follow this  
Followers 0
karelsvoboda

Vymena oleje v prevodovce

11 posts in this topic

Koupil jsem 4 roky stareho Pazouta a zda se mi, ze je prevodovka az prilis hlucna. Na zpatecku mam pocit, ze se to musi rozsypat. Muze tam byt malo oleje? A uz jste nekdo menil olej v prevodovce? Dival jsem se na to zatim jen tak zbezne a nenasel jsem napousteci ani kontrolni sroub? Mam P306XR 1,6 manual.

Diky za odpovedi. Karel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vezmi to nekam do servisu. jsou tam dva litry nejakyho oleje a vyjde to na 500 i s praci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na starších modelech je nalévací a kontrolní otvor z boku, na plechovém víku. Je to jeden ze šroubů toho víka, má největší hlavu. Jestli je tomu tak i u novějších Pažoutů, to ti ovšem nepovím...

Share this post


Link to post
Share on other sites

napustaci aj kontrolny srob je jeden aten isty nachadza sa na konci prevodovky ja na 19 kluc :D :D :D 100%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, specifikaci. Ale nějaký úplný noname z hypermarketu bych tam nedával... Já jsem olej do převodovky naposled koupil přímo v Peugeotu, protože jsem to měl při ruce, sice byl přes 200/litr, ale za ty dva litry mě neubylo. Jinak bych klidně koupil třeba Mogul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tohle je úryvek z jiného diskuzního serveru, od přispěvatele, který patří k těm stálejším a poučenějším...:

Jo převodové oleje, to je věda. Místo předepsané viskozity 75W-90 v kvalitativní třídě GL4 (obvykle minerál) jsem tam nalil 80W-90 (ten předepsaný řidší jsem nesehnal) a snažil jsem se to dohnat vyšší kvalitou (polosyntetika GL-5). Ale ouha! Začalo to blbě řadit a celá anabáze skončila výměnou za pěkně drahý 75W-90 v GL-5. Stejně to už ovšem nikdy neřadilo tak, jako na původní náplň z výroby. Takže hoši, pozor na experimenty. PS: Jestliže do motoru lze nalít téměř cokoli, do převodovky bych si to po vlastních zkušenostech hodně rozmyslel. Než tam dát něco, co tam nepatří, to tam reději nechám navždy to, co tam už je (hovořím o mechanice, nikoli o automatu)...

Takže, u převodového oleje doporučuju striktně se držet předepsané specifikace, a neexperimentovat. ;):P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.