Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

407sw 2,2i 116 Kw "Mazlik" ("Prins VSi LPG" ) ... ,,coupe s velkým kufrem,,


John_Ice

Recommended Posts

Tak zatím strohé informace o Mazlikovi 407 sw automat, 2,2i 16V kde pod kapotou běhá 158 kobylek r.v.2005 najeto 109 350km (no podle VIN to asi souhlasí 2008=70 000km)i na servisce to tam nějak je.(kontrola při 103 131 km dne 2.3.2010) Jelikož jsem to včera dovezl a dnes mi jezdí po STK a na značky,tak jsem neměl čas se o něj moc dozvědět.Dnes ho více ,,prolezu,, a nafotím. No nevím co zatím napsat ...inzerce byla,že je to verze Platinum. No tak nějaké to vybavení,asi tak nějak klasika na tuhle verzi,přesně nevím co vlastně platinum znamená :mad: .Kde začít? Sháněl jsem cca 4 měsíce 407 sw automat do přiměřené částky (cca 8300 eček) a taky trochu s těma km(aby to prostě nemělo 200 000km),ale nikde nic pořádně nebylo,bylo mi osobně jedno co tam bude za pohonnou jednotku,jestli vznětový či zážehový. No s manželkou jsme si už řekli, že na to asi vyprdnem a budem jezdi v ,,nákupní,, tašce - 106, ale nedalo mě to a ještě jsem jednou naposledy klikl na net.Projel jsem vše co se dalo a najednou...objevila se z čistého nebe,ale opravdu z ničeho nic 407sw, která mě opravdu padla do oka.Říkal jsem si to je nějaká blbost,vždyt tam před půl hod nebyla.Časem se ukázalo,že to byla souhra náhod,dotyčný ji tam zrovna vystavil. Hned se tam volalo (manželka-já německy neholduji) a hned se dohodlo,že v úterý si tam mohu pro ni zajet. A taky kamarád měl čas co vlastní vozejk a že tam se mnou zajede. \"Kurna,to snad není možný\" jsem si říkal, že to je tak rychlí a k tomu do té ceny i druhý elektrony s pneumatikama.Super, neotálel jsem a prostě vyjel. Nebylo to za humny,nějakejch 730km a v duchu jsem si říkal,kurňa jestli je to bude jen výlet tak se z toho .... a jestli mi lhali tak taky(autorizovaný prodejce Hundai-Ford-BMW),že to nechali na protiúčet a že to zlevnili z 10800 a proto se to ukázalo v mojí cenové relaci. Asi se ho chtěli \"zbavit\", byl to ležák :D Jasně po dojezdu to bylo ,,děs,, malé městečko co tu vlastně dělám, pro ně to je asi větší vesnice a tady rozhodně pšenka nepokvete. Co tady může bejt za autorizovaný servis??. Ale když jsem přijel na místo, tak jsem se hned zamiloval :mad: Bohužel z dálky jsem viděl podle mého a taky kámoše ,,problém,, ...barva předního narazníku....prostě metla se hrozně špatně ,,chytá,, odstín na nárazníku byl trochu jinej (později můj dvorní servisman říkal,že ty metly hazej na tom plastu jinej odstín,že to prostě není trefené,že to prostě tak je, asi má pravdu), tak jsem si řekl a je po...to budou určitě polštáře v čudu.Nebyly. A jaké překvapení, když mi to šoupli na zvedák a ze spodu mi sundali nepoškozené plasty,že tam nic není zlomené,prasklé-jestli tam něco chybí to nevím,při jízdě to nebylo poznat. :myslim A další překvapení.Dali mě klíček a at se jdu projet SÁM...to jsem čučel.(v čechách jsem zažil,že jsem musel složit nějaké prašule,ale asi jak kde) Po nastartování jsem opět žasl.Nojo no, jezdil jsem v poslední době jenom v HDI (TDi) nebo TD (když nepočítám 106),kdybych nekoukal na otáčkoměr nevěděl bych,že mám nastartováno. No tak jsem to zkusil tak trochu prohnat cca 20km. Sice jsem si začal dělat starosti,když to na mě začalo hlásit spotřebu,protože přece jen těch 160 kobylek co se pod kapotou splaší musí někdo živit,ale řekl jsem si tak ať, když to neuživím mohu to vždy prodat (i třeba se ztrátou) a když to nevyzkouším tak to přece nepoznám ;) Nic jsem při jízdě nějaké nedostatky nezjistil a ani kámoš co se s tím ,,živí,, (prodejem). Řekl jen ,,já bych do benzínu nešel,, Na to se tě nikdo neptá,spíš co s tím narazníkem uděláme....No ukecali jsme to o další stovky dolů + melwerstore(nebo jak se to píše)a kurna cena super. Hned jsme ho naložili a pelášili pryč než si to rozmyslej.

Závady dle VIN

Predane v Nemecku 30/03/2005

D.OPR PDV Opravár Číslo zložky Kód príčiny Názov Priradenie Kilometre Krajina

15/09/2008 341803501 5ERTD1801 0000364797 PIVOT FUSEE AV D ASS 3Y3 71177 DE

20/07/2007 341803501 5ERH4EK01 0000000000000NG COMPARTIMENT MOTEUR MECANIQUE YDY 48563 DE

14/05/2007 341803501 5ERFZOA01 0000364058 ROTULE PIVOT AV INF 3S3 44326 DE

22/08/2006 341803501 5EJA60801 0000000000000ED ESSUIE VITRE ARRIERE 000 31440 DE

22/08/2006 341803501 5EJA60802 00004246E0 DISQUE VENTILE DIAM 330 E 000 31440 DE

10/05/2006 341803501 5EEI68001 00006500CG BOITIER 000 23000 DE

25/01/2006 341803501 5DVR22301 00008149VG RETROVISEUR EXT G 000 18000 DE

25/01/2006 341803501 5DVR22401 00006426SY BALAIS PEUGEOT G 000 18000 DE

25/01/2006 341803501 5DVR22501 0000000000000ZD BVA G ELECTRONIQUE (TELECHARG ) 000 18000 DE

,,Technické údaje,,

Motor: Typ motoru: zážehový Válce / ventily: 4 / 4 Zdvihový objem (ccm): 2230 Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 116 / 5650 Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 217 / 3900

Provozní vlastnosti: Maximální rychlost (km/h): 216 Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.4 Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 12.9 / 6.8 / 9

Rozměry a hmotnosti: Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 448 / 1365

Objem nádrže (l): 66 Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1535 / 490 Rozměr pneu: 215/55 R17 Rozměry - vnější rozměry: délka (mm): 4763 šířka (mm): 1811 výška (mm): 1485 rozvor (mm): 2725 rozchod vpředu (mm): 1560 rozchod vzadu (mm): 1526

Modelová řada 407 Č. APV/PR 10344 CJ 2 0629

Datum poč. záruky 30.3.2005

Sériové výrobní číslo motoru 10 LJ41 1266735

Sériové výrobní číslo převodovky 20 HZ31 0298774

Nové předpisy EU e2*2001/116*0294*03

 

Všeobecné informace

DRUH VÝROBKU OSOBNÍ VOZIDLO OBCHODNÍ ZNAČKA / TYP ORGÁNU

PEUGEOT MODELOVÁ ŘADA 407 TYP KAROSERIE KOMBI 5-DVEŘOVÝ

ÚROVEŇ VÝBAVY AA

MOTOR VSTŘIKOVÁNÍ EW12J4

PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ AUTOM PŘEVODOVKA 4

TYP LAKU LAK METALICKÝ LESKLÝ BARVA KAROSERIE LAK ŠEDÝ ICELAND

TYP VNITŘNÍHO VYBAVENÍ/OBLOŽENÍ VZOR ANDORRE + KŮŽE L019 \"RS\" BARVA ČALOUNĚNÍ \"FT\"

PŘEVODOVKA (TECHNICKÉ ÚDAJE) AUTOM PŘEVODOVKA 4HP20

MOTOR (TYP) MOTOR TYP EW/DW

Charakteristiky vozidla

ÚROVEŇ VÝBAVY AA

TYP LAKU LAK METALICKÝ LESKLÝ BARVA KAROSERIE LAK ŠEDÝ ICELAND

TYP VNITŘNÍHO VYBAVENÍ/OBLOŽENÍ VZOR ANDORRE + KŮŽE L019 \"RS\" BARVA ČALOUNĚNÍ \"FT\"

PŘEVODOVKA (TECHNICKÉ ÚDAJE) AUTOM PŘEVODOVKA 4HP20 ŘÍZENÍ POSILOVAČ ŘÍZENÍ BEZ PROMĚN ÚČINKU

Přívod paliva do motoru

MOTOR VSTŘIKOVÁNÍ EW12J4 DETEKTOR VODY FILTRU MOTOROVÉ NAFTY BEZ DETEKCE VODY V NAFTOVÉM FILTRU PALIVO BEZOLOVNATÝ BENZÍN EMISNÍ PŘEDPIS (MOTOR) ODST EMISÍ EU 2000 (MOTOR)

MOTOR (TYP) MOTOR TYP EW/DW CHLAZENÍ OLEJE VÝMĚNÍKEM NA MOTORU A PŘEVODOVCE OHŘEV OKRUHU ODVODU PLYNŮ Z KLIKOVÉ SKŘÍNĚ ŽHAVENÍ OKRUHU LPG ZMĚNA VÝKONU (MOTOR) STANDARDNÍ VÝKON PALUBNÍ DIAGNOSTICKÝ SYSTÉM EOBD AUTODIAGNOSTIKA \"EOBD\" ZAŘÍZENÍ NA SNÍŽENÍ EMISÍ VE VÝFUKOVÝCH PLYNECH VSTŘIKOVÁNÍ VZDUCHU \"PULSAIR\" TECHNICKÝ EMISNÍ PŘEDPIS VOZIDLA VOZIDLO TECH PLNÍ EMIS PŘEDPIS EURO 4 S DAŇ ZVÝHOD FILTR PEVNÝCH ČÁSTIC BEZ PRACHOVÉHO FILTRU VENTILÁTOR 1 ELEKTRONICKÝ VENTILÁTOR S INTEGR OVLÁDÁNÍM 150 W PŘIDRUŽENÁ VARIANTA VSTŘIKOVÁNÍ VSTŘIKOVACÍ SYSTÉM MAGNETI MARELLI

Převodovka - Převodné ústrojí

PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ AUTOM PŘEVODOVKA 4 PŘEVODOVKA (TECHNICKÉ ÚDAJE) AUTOM PŘEVODOVKA 4HP20 PŘEVODOVÝ POMĚR CP 20 X 69 STYL KOLA KOLO COSMOS 17 PALCŮ SPOJKA BEZ SPOJKY DIFERENCIÁL (PŘEVODOVKA) DIFERENCIÁL 86 PNEUMATIKA (ROZMĚRY, TYP) PNEUMATIKA 215X55X17 W KOLO (TYP) MONTÁŽ SLITINOVÉHO RÁFKU 3 UKAZATEL POKLESU TLAKU V PNEUMATIKÁCH BEZ INDIKÁTORU DEFEKTU PNEUMATIK TYP PŘEVODOVKY AUTOM PŘEVODOVKA VV

Pérování - Řízení - Brzdy

SLOUPEK VOLANTU MAN SEŘÍDITELNÝ SLOUPEK ŘÍZENÍ ŘÍZENÍ POSILOVAČ ŘÍZENÍ BEZ PROMĚN ÚČINKU PŘEDNÍ ZKRUTNÝ STABILIZÁTOR ZKRUTNÝ STABILIZÁTOR VPŘEDU PRŮMĚR 24,5 ZDVIH MECHANISMU ŘÍZENÍ ZDVIH MECHANISMU ŘÍZENÍ 174 ODPRUŽENÍ / ZAVĚŠENÍ NORMÁLNÍ PÉROVÁNÍ AKTIVNÍ ODPRUŽENÍ BEZ PROMĚN PÉROVÁNÍ DYNAMICKÉ ŘÍZENÍ STABILITY SE SYSTÉMEM ESP

Karoserie - Vybavení

ZAŘÍZENÍ PRO PŘIPOJENÍ PŘÍVĚSU BEZ TAŽNÉHO ZAŘÍZENÍ BOČNÍ OZDOBNÉ LIŠTY (VZHLED) BOČNÍ CHRÁNIČE PROBARVENÉ VE HMOTĚ + CHROM BOČNÍ OZDOBNÉ LIŠTY (ROZMĚRY) BOČNÍ OCHR LIŠTY+PRAHU OZDOBNÝ KRYT KOLA (STYL) BEZ OZDOBNÝ KRYT KOLA OSVĚTLENÍ PRAHU DVEŘÍ SVĚTLO OSVĚTLENÍ PRAHU PŘÍDAVNÁ OCHRANA (POD MOTOREM) BEZ DOPLŇOVÉHO KRYTU POD MOTOREM DOPLŇKOVÁ FUNKCE VNĚJŠÍHO ZPĚTNÉHO ZRCÁTKA RETRO EXT RABAT ELEC COND + PASS SANS MEMOIRE STĚRAČ SKLA ČELNÍHO OKNA PŘED STÍRAČ SE SNÍMAČEM INT DEŠTĚ STĚRAČ SKLA ZADNÍHO OKNA ZAD STÍRAČ STĚRAČ SVĚTLOMETU STÍRAČ SVĚTLOMETU UZÁVĚR PŘEDNÍHO ČELA BEZ VÍKA PŘEDNÍHO ČELA STŘEŠNÍ OKNO SE SKLEM STŘECHY NÁHRADNÍ KOLO PLECHOVÝ RÁFEK+STAND PNEU VNĚJŠÍ DOPLŇKY VNĚJŠÍ KLIKY + VNĚJŠÍ ZRCÁTKA V BARVĚ KAROSERIE OTVÍRACÍ STŘECHA PEVNÁ STŘECHA OZDOBNÉ LIŠTY NÁRAZNÍKU PÁS NÁRAZN PROBARV VE HMOTĚ+OKRAS LIŠTA Z NEREZU OKNO (VZHLED) SKLO TÓNOVANÉ + TMAVĚ TÓNOVANÉ VZADU OKNO (TYP) ČELNÍ SKLO+BOČNÍ SKLA VRSTVENÁ+ZADNÍ SKLO TVRZENÉ

Vybavení interiéru

TYP VNITŘNÍHO VYBAVENÍ/OBLOŽENÍ VZOR ANDORRE + KŮŽE L019 \"RS\" ALARM BEZ ALARMU LOKETNÍ OPĚRKA ZADNÍHO SEDADLA SE ZAD LOKETNÍ OPĚRKOU ZADNÍ BEZPEČNOSTNÍ PÁS ZADNÍ BEZP PÁS S BOČNÍM PYRO NAVÍJEČEM + STŘ 3 BOD PODNEBÍ (VNĚJŠÍ TEPLOTA) ZEMĚ S CHLADNÝM PODNEBÍM RYCHLOSTNÍ STUPNICE STUPNICE V KM/H STRANA ŘIDIČE (MÍSTO ŘIDIČE) ŘÍZENÍ VLEVO PŘÍDAVNÉ TOPENÍ BEZ PŘÍDAVNÉHO TOPENÍ VYBAVENÍ PŘÍSTROJOVÉ DESKY GEOMETRICKÁ DEKORACE SDRUŽENÝ PŘÍSTROJ (CHARAKTERISTIKY) STUPNICE DO 260 KM/H NEBO 160 M/H POZADÍ SVĚTLÉ OBLOŽENÍ DVEŘÍ GEOMETRICKÁ DEKORACE REPRODUKTOR 4 REPRO PŘED (2 TW+2 PŘED)+2 ZAD REPRO OVLÁDÁNÍ AUTORÁDIA DÁLKOVÉ OVL AUTORÁDIA STÍNĚNÍ (ROLETKA, BOČNÍ SLUNEČNÍ CLONA, CLONA STŘEŠNÍHO OKNA) BEZ ZADNÍCH ROLETEK NASTAVENÍ VÝŠKY PŘEDNÍHO SEDADLA SPOLUJEZDCE ZDVIH ZAŘÍZENÍ SPOL PODÉL SEŘÍZENÍ+PŘED OVLÁDÁNÍ PŘEDNÍHO SEDADLA ŘIDIČE OVL PŘED SEDADLA ŘIDIČE ELEKT OVLÁDÁNÍ PŘEDNÍHO SEDADLA SPOLUJEZDCE OVL PŘED SEDADLA SPOLUJEZDCE ELEKT NASTAVENÍ PŘEDNÍHO SEDADLA SPOLUJEZDCE SEŘÍZENÍ PŘED SEDÁK SPOLUJEZDCE MOD KOMPAKTNÍ DISK MONTÁŽ S KOMPAKTNÍM DISKEM NAVIGAČNÍ SYSTÉM S NAVIGAČNÍM SYS S BAREVNÝM DISPLEJEM ŽÁROVKY DO SVĚTLOMETŮ VÝBOJKA SPOUŠTĚČ ZADNÍHO OKNA ELEKTRICKÉ SEKVENČNÍ OVLÁD OKEN VZADU + ZAMYKÁNÍ DISPLEJ DISPLEJ (NAVIG+VIDEO+RÁDIO+HODINY,T›,CD) KOSMETICKÉ ZRCÁTKO ŘIDIČ+SPOLUJEZDEC ZATEM S OSVĚTLENÍM UKAZATEL HLADINY OLEJE PŘIJÍMAČ SE DVĚMA FUNKCEMI HLADINA+TEPLOTA OLEJE VYHŘÍVACÍ VLOŽKA SEDADLO S VYHŘÍVÁNÍM PŘEDNÍ BOČNÍ AIRBAG BOČNÍ NAF VAK HRUDNÍKOVÝ VPŘEDU + VZADU + HLAVOVÝ OSVĚTLENÍ PODLAHY KABINY BEZ OSVĚTLENÍ SPODNÍ ČÁSTI KABINY NEUTRALIZACE AIRBAGU MANUÁLNÍ NEUTRALIZACE VAKU AIRBAGU SVĚTLOMET S KOREKTOREM VÝŠKY AUTOM SEŘÍZENÍ SVĚTLOMETŮ ROZHLASOVÝ PŘIJÍMAČ SYSTÉM RÁDIA S TELEFONEM \"RT3\" CHLAZENÍ KLIMATIZACE AUTOMATICKÁ KLIMATIZACE TEMPOMAT (REGULÁTOR RYCHLOSTI) REGULATEUR ET LIMITATEUR VITESSE OVLÁDÁNÍ VÝŠKY PŘEDNÍHO SEDADLA ŘIDIČE ELEKTRICKÉ NASTAVENÍ VÝŠKY U ŘIDIČE VNITŘNÍ ZPĚTNÉ ZRCÁTKO VNIT ZPĚTNÉ ZRCÁTKO SE ZATEM REGULACE KLIMATIZACE / TEPLOTY AUTOMATICKÁ DVOUZÓNOVÁ KLIMATIZACE VNITŘNÍ OCHRANA BEZ VNITŘNÍ OCHR LIŠTY DETEKCE PŘEKÁŽKY DETEKTOR PŘEKÁŽKY VZADU BOČNÍ ROLETKY BOČNÍ ROLETKY \"ŘADA 2\" UKAZATEL POKLESU TLAKU V PNEUMATIKÁCH BEZ INDIKÁTORU DEFEKTU PNEUMATIK PŘIZPŮSOBENÍ OBLOŽENÍ RUKOJEŤ PÁKY VOLIČE KOŽ ZESILOVAČ – EKVALIZÉR BEZ ZESILOVAČE S EQUAL OVLÁDÁNÍ ZAMYKÁNÍ UZAMČENÍ JEDN UZAMYKÁNÍ OKNO (TYP) ČELNÍ SKLO+BOČNÍ SKLA VRSTVENÁ+ZADNÍ SKLO TVRZENÉ VOLANT KOŽ VOLANT 3 RAM VENTILÁTOR 1 ELEKTRONICKÝ VENTILÁTOR S INTEGR OVLÁDÁNÍM 150 W KOLENNÍ AIRBAG ŘIDIČE NAFUKOVACÍ VAK KOLENA ŘIDIČE

Elektrická část

ALTERNÁTOR ALTERNÁTOR TŘÍDY 12

AKUMULÁTOR AKUMULÁTOR L3 450

STARTÉR SPOUŠTĚČ TŘÍDY 4 ZVLÁŠTNÍ OSVĚTLENÍ AUTOMATICKÉ ROZSVÍCENÍ SVĚTEL OSVĚTLENÍ PRAHU DVEŘÍ SVĚTLO OSVĚTLENÍ PRAHU DOPLŇKOVÁ FUNKCE VNĚJŠÍHO ZPĚTNÉHO ZRCÁTKA RETRO EXT RABAT ELEC COND + PASS SANS MEMOIRE ŽÁROVKY DO SVĚTLOMETŮ VÝBOJKA OSVĚTLENÍ PODLAHY KABINY BEZ OSVĚTLENÍ SPODNÍ ČÁSTI KABINY SVĚTLOMET S KOREKTOREM VÝŠKY AUTOM SEŘÍZENÍ SVĚTLOMETŮ

Značky výbavy

PŘIDRUŽENÁ VARIANTA VSTŘIKOVÁNÍ VSTŘIKOVACÍ SYSTÉM MAGNETI MARELLI

Různé

KRITÉRIA VARIACÍ, CÍLOVÁ KLIENTELA DAŇOVÉ ÚLEVY ODSTRAŇOVÁNÍ EMISÍ L5 ATMOSFÉRA NORMÁLNÍ OVZDUŠÍ STRANA ŘIDIČE (MÍSTO ŘIDIČE) ŘÍZENÍ VLEVO JÍZDA ŠŤASTNOU CESTU :super :super :superpost-0-14109612616947_thumb.jpg

Upraveno uživatelem John_Ice
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak jsem ho projel a...

zatím jsem si nezvykl na předek,vůbec ho nevidím a když budu parkaovat mezi auta...no asi nastane problém.A nebo si na to musím zvyknout.

Jinak super. Zatím nic než chválit. Nikdy jsem se nevezl a nikdy jsem v něm neseděl.Ani nevím proč jsem ho tolik chtěl.

A taky asi budu mít hodně otázek....no asi pár.

Takže sem dám nějaké lehké foto,přijel jsem na večer a nechtělo se mi fotit venku,aby zase sousedi ...no nerencali.

[upravil dne 4.9.2010 John_Ice]

post-0-14109612617624_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

post-0-14109612615075_thumb.jpg

Čtyřválcový motor EW12 J4

Motor EW12 J4 je v pořadí druhým zážehovým čtyřválcovým motorem v poslední generaci motorů typové řady EW. Přichází po motoru EW10 se zdvihovým objemem

2 litry a o výkonu 99 kW (137 k).

Motor EW12 J4 má zdvihový objem 2.230 cm3, vrtání 86 mm a zdvih 96 mm. Poskytuje největší výkon 116 kW (160 k) při otáčkách 5.650 1/min a největší točivý moment 217 N.m při 3.900 1/min.

Již od otáček 2.000 1/min nabízí tento nový motor točivý moment 200 N.m,

což představuje 85 % hodnoty největšího točivého momentu, a to až do 5.500 1/min. Díky této charakteristice může tento šestnáctiventilový motor akcelerovat

již z nízkých otáček, aniž by bylo nutné řadit. Aby při stejné akceleraci nevznikaly rušivé vibrace, je tento motor opatřen dvěma vyvažovacími hřídeli, jež jsou poháněny klikovým hřídelem. Tento nový motor má dva vačkové hřídele v hlavě. Vačkový hřídel sacích ventilů je opatřen systémem proměnného časování rozvodu(ON / OFF), jehož princip funkce je stejný jako u šestiválcového motoru, přičemž posunutí vzhledem ke klikovému hřídeli je 20°.

Řízení motoru je prováděno systémem Magneti Marelli typu 4 MP, který řídí těleso škrticí klapky s motorkem, sekvenční vstřikování zfázované s pořadím zapalování

a rovněž sekvenční zapalování se samostatnou cívkou pro každý válec. Počítač motoru zahrnuje funkce EOBD (European On Board Diagnosis), které upozorní řidiče v případě, že emise škodlivin překračují emisní předpis EURO 3, a řídí také soubor režimů umožňujících sledovat správnou funkci tělesa škrticí klapky s motorkem. Celý motor bez olejové náplně, ale s příslušenstvím (alternátor a startér) má hmotnost 154 kg. Motor je umístěn napříč nad přední nápravouse sklonem dozadu.

Kompaktní blok motoru z hliníkové slitiny (AS5) má litinové vložky válců vkládané při odlévání bloku. Klikový hřídel z litiny GS má osm protizávaží. Je uložen v jednodílné skříni z hliníkové slitiny zesílené litinovými vložkami. Svým koncem na straně pohonu rozvodu pohání olejové čerpadlo a na opačné straně nese setrvačník z litiny GS.

Olejová vana z hliníkové slitiny přispívá k tuhosti celku a znatelnému snížení vibrací (antibending). Pro usnadnění vnitřní cirkulace plynů ve spodní části bloku motoru jsou pod válci podélně umístěné otvory o průměru 30 mm.Nové písty odlité z lehké slitiny, jejichž plochá dna mají dvě prohlubně, aby nedošlo ke styku se sacími ventily, mají dna chlazena postřikem oleje. Písty jsou odlehčené a včetně tří pístních kroužků váží 325 gramů. První těsnicí kroužek je litinový a brání pronikání plamene. Má tloušťku 1,2 mm, pravoúhlý průřez a na jeho povrch je plazmaticky nanesena vrstva molybdenu. Druhý těsnicí kroužek je rovněž z litiny, má „nos“ a tloušťku 1,5 mm. Třetí pístní kroužek, tzv. stírací, je typu „U.Flex“, je vyroben z oceli a jeho tloušťka je 2,5 mm.

Pohon rozvodu (vačkových hřídelů) a příslušenství je zajištěn řemeny. Jejich napnutí je udržováno na konstantní hodnotě pomocí dynamických napínáků. Napínáky umožňují prodloužit životnost těchto řemenů až na 160.000 km.

Dva hřídele z litiny GSB2 jsou uloženy ve třech ložiskách s pánvemi mazanými tlakovým olejem jako u klikového hřídele. Každý hřídel má dvě závaží. Ozubené kolo na konci jednoho z hřídelů na straně spojky přenáší otáčivý pohyb od ozubeného věnce opracovaného na klikovém hřídeli. Hnané ozubené kolo je zároveň hnacím kolem pro druhý vyvažovací hřídel, který se otáčí v opačném směru.

Hlava válců s šestnácti ventily je typu „cross flow“ ze stabilizované hliníkové slitiny AS5. Má vidlicově uspořádané sací kanály, jejichž tvar byl optimalizován s cílem zlepšit proudění směsi. V horní části zajišťují tuhé uložení dvou vačkových hřídelů dvě skříně, každá s pěti ložisky. Vačkový hřídel sacích ventilů je opatřen systémem proměnného časování ventilů (VTC), stejným jako u šestiválcového motoru, který umožňuje dosáhnout změny nastavení vzhledem ke klikovému hřídeli o 20°. Každý ventil je ovládán přímo hydraulickým zdvihátkem (průměr 28,4 mm) s automatickým vymezováním vůle, jehož horní část je tence nitrocementována za účelem snížení tření. Sací a výfukové ventily svírají úhel 47°. Svíčky s jednou elektrodou s délkou závitu 26,5 mm jsou umístěny uprostřed spalovacích prostorů. Interval výměny je stanoven na 60.000 km.

Sací trakt je tvořen především rozvaděčem z hliníkové slitiny tvořeným hlavní komorou o objemu 2,5 litru s paralelně umístěným rezonátorem typu Helmholtz. Tento rezonátor sání z kompozitního materiálu optimalizuje plnění válců mezi otáčkami 2.500 a 3.000 1/min. Jeho působení umožňuje dosažení hladké a ploché křivky průběhu točivého momentu, což se projeví tak, že při řízení vozidla vzniká pocit konstantního zrychlení. Přívod vzduchu je opatřen vstupním hrdlem z polymeru tlumicího hluk a filtrem, jehož interval výměny je 60.000 km.

Sekvenční zapalování a vstřikování jsou řízeny novým počítačem Magneti Marelli 4 MP opatřeným pamětí FLASH EPROM. Sekvenční vícebodové vstřikování je prováděno dvouotvorovými vstřikovači typu Sagem F, namontovanými na rampě z kompozitního materiálu bez zpětného vedení paliva do nádrže. Statické zapalování obsahující jednu cívku pro každý válec typu Sagem 4.1 je řízeno přímo počítačem motoru.

Tak jako u šestiválcového motoru má rovněž motor EW12 počítač zahrnující funkci EOBD, která umožňuje informovat řidiče pomocí kontrolky ve sdruženém přístroji o tom, že jeho vozidlo právě překročilo hodnoty stanovené předpisem EURO 3. Informace jsou dodávány do počítače jednotlivými snímači, mezi něž patří dvě lambda sondy umístěné před a za katalyzátorem.

[upravil dne 14.9.2010 od John_Ice]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No zítra bych mohl už sem šoupnout celého mazlika a i ten nešfar(narazník) Jsem zvědav jestli to na fotce bude vidět.

a už je tu otázka.

Kde seženu českej manual a češtinu do navigace (no anglicky to docela jde,ale čeština je čeština) A někde jsem četl,že po nahrání sw tam lze potom přehrávat i mp3. Je to pravda?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no a už to začíná,nechal jsem si odblokovat přední pásy(výstraha) a aktivovat světla a kouknul se mi na chyby a už mu to zahlásilo kat...no a podle toho co mu to prý ukazuje,je bud vymlácenej a nebo nefunkční=vyjde to na stejno.A prý možná mám i dost velkou spotřebu kvůli tomu.Je to možný?

No jen tak se lidi auta nezbavujou:bacha....je to hold loterie.

[upravil dne 5.7.2010 John_Ice]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím,není to tak jednoduché,když ho vyhodím,bude mi to stále pípat a psát hlášku.Musel bych sehnat soft kde nejsou tak strikní předpisy ohledně spalin a přehrát to,jinak to prý nejde obejít a to prý není jisté.Včera mi to zrovna začalo,,řvát,,.dal jsme to smáznout tu hlášku,ale prý se to objeví znova,divil se opravář,že mi to ještě neřvalo.No na kratčí cesty to asi neřve,ale na delší to už hold vyhodnotí.Kurna drát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Tak katák je vysypanej.V pežoutu mi řekli 25 000kč jenom matroš,takže plus práce...blázni.Zašel jsem do firmy,kde dělaj výfuky a tam mi řekli i s prací bych se měl vejít do 4 000kč,jestli je to EURO3 a jestli 4 tak do 7 000kč.Ale naštěstí podle TP by to mělo být EURO3,ale podel výbavy EURO 4, jsem z toho ... :myslim

Ještě mi řekli ať neváhám,že se to může dostat dál(tlumič či rezonátor)a ucpat to,ale to se už as stalo,protože tlumič je novej.

Ale ještě mi nikdo neřekl,jestli je to pravda,že když tam není katák,že to má větší spotřebu.Já jsem si myslel,že každej odpor ve vedení znamená větší ztráty.

[upravil dne 31.8.2010 John_Ice]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

No zatím průměr spotřeby, kdyby to někoho zajímalo dle PP

700 km/8,2 l při průměrné rychlosti 88km/h (bylo to k Berlínu,takže po České dálnici cca150km/h a v Německu 190km/h,rychleji to nešlo=manželka :D)

za pracovní týden (cca 200km)

cca 10,6 l = 20% po městě

80% při rychlosti cca80-90km/h (silnice III.třídy)

při průměrné rychlosti cca 33km/h

za měsíc (cca 1200km)

cca 9,2 l = pracovní týden+výlety atd.(popojížky...)

při průměrné rychlosti cca 38km/h

9,8 l/3000km při průměrné rychlosti 51km (ta rychlost je dána ještě z toho, jak jsem pelášil do němec a zpět)

město (cca 400km))

12,1 l / 100km při průměru 32km/h

[upravil dne 16.9.2010 od John_Ice]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Takže po půl roce jsem se dokopal koupit kat...v peugeotu neprodávají samostatný kat,ale celé výfukové potrubí s katem a rezonátorem cca 26 000. Jasně,že jsem do toho nešel a koupil jsem si universal.Sice mi godzila01 říkal,že je jedno jaké EURO to plní,hlavně aby to bylo do obsahu,že on sám tam něco šoupnul a šlape mu to.Tak jsem na něho nedal a nechal jsem si tam šoupnout kat EURO4. Není jednoduché tam asi dát jakej koliv viz vlákno godzili,kde mu kat začal psát hlášku.

S prací a poté dia na vyzkoušení jestli to šlape(šlape :) ) a na smáznutí chyby mi vše vyšlo za 4900kč.

Už jsem najel s tím 400km a ještě mi žádná chyba nevyskočila,takže by to asi mělo šlapat.

a taky ten zvuk jakej je,dřív to byl takovej vysavač a teď to dokonce i ,,bublá,, :D

Ale nepochopím jednu věc,dle popisu motoru co se všude píše je EURO3,ale já dle výpisu mám EURO4 :myslim

Takže po 4 tisíc km zatím žádná chyba ohledně funkci na snižování emisí...jenom mě o něco stoupla spotřeba ikdyž se mi dušovali odborníci,že to nepůjde nahoru.šla cca o 1l.

Dále se připravuje přestavba na LPG.

[upravil dne 1.6.2011 08:44 John_Ice]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...