Sign in to follow this  
Followers 0
Mirek Veselý

306 2,0 HDI 66kW

16 posts in this topic

Zdravím všechny !! Mám 306 2,0 HDI 66kW a rád bych si to nechal očipovat na 83/85 kW.

Rád bych to probral s někým, kdo v tom má praxi, popř. je vlastníkem. Zajímaly by mě možné problémy a životnost motoru

Share this post


Link to post
Share on other sites

mel jsem to same co pises. take jsme premyslel o cipovani. necha se z toho udelat celkem v pohode 118 ti konove auticko bez vetsich problemu. zivotnost motoru...ehm, jak dlouho s tim chces jezdit? resp. kdy to chces prodat, pak se o to zajimej....

Share this post


Link to post
Share on other sites

mám pocit, že by to chtělo dát kvalitní chip, protože jsem četl, že speciálně u dieselů se sice markatně zvýšil výkon, ale také kouřivost a spotřeba. Mám dojem, že o tom docela dobře někdo psal na tuningu.cz. Asi platí, že čím větší výkon, tím se více ničí motor, taky to chce zvážit, jestli přidávat více koní a nebo krou?ák, ale o tom tam právě píšou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muj laickej pohled na vec: Kdyz si vezmu treba 406ku, do ktery delaj 2.0 HDI ve vykonu 66 a 80 kW, tak jakej je mezi tema motorama rozdil? Ze by byly jiny valce? Jinej vyfukovej system? To by si Peugeot akorat nadelal zbytecny problemy, podle me (laika) jsou ty motory hodne podobny a skoro jediny, co ovlivnuje vykon motoru, bude elektronika (chip)... takze treba u 406ky bych nebyl proti, ale u ty 306ky bych byl trochu na pozoru, protoze tam maj jenom tu jednu verzi.... BTW: A je velkej rozdil mezi HDI v 306 a 406 ;) ????

Tot muj laickej filozofickej pohled na vec, kdyztak me nekamenujte :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

no, můj pohled je, že větší výkon u stejného motoru dělá chladič stlačeného vzduchu. Když se podíváte na technický popis motoru HDI s 90 a 110 koňmi, tak je to celkem jasné. Zřejmě jde ještě o nějaké další detaily, ale tohle je hlavní rozdíl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No a bylo by hodně složitý tam ten chladič přídat? A pak bych to i přečipoval v klidu.... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

mám dojem, že přidat tzv. intercooler není jen tak, určitě bude přinejmenším jiná řídící jednotka, pak mohou být i jiné písty atd. Zkoušel jsem zjistit, pro sebe, jestli je možné změnit motor 1.6 (90koní) na stejný, ale se 105 koňmi, jako má např. 106 Rally. Zjistil jsem, že hlavní rozdíl je ve vstřikování, ale potom to přišlo, jiná jednotka, atd., tak jsem se do toho nepustil, možná i jiná hlava a podobně to bude vypadat i u HDI. Stačí se podívat do ceníku na 307 a rozdíl je veliký, samozřejmě , že vyšší cena není jen ten chladič, ale i další výbava. Možná by stálo za to, zeptat se v Peugeotu na kódy, co se shoduje a pak to bude jasné.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem koukal na netu, co pisou o tzv. chiptunningu, a moc te nepotesim ..... Pripravuju clanek, priblizne ve stredu vecer bude hotovej, tak pak koukni na stranky peugeot-clubu .... Zkusim se tam zamyslet i nad variantou HDI normal a ostra verze.... :cool:

Tak jsem sliboval, ze ve stredu vecer.... A trochu se to zdrzelo (sem od Tomase dostal Collina 2 :D ), ale za to jsem narazil na dobry pramen, takze toho bude vcelku i dost.

[Editováno 3/27/02 Ondra]

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nazdar Michale, tys me dal ..... Cetl jsem si tvuj prispevek a rikam si HURAAA !!!! mame z ceho cerpat..... kliknul sem na odkaz, stranka nabehla no nadhera !!!! Ale bohuzel sem rozumel akorat dvoum nadpisum :( .... Umim fcelku dobre anglicky, nemecky trochu, rusky se taky domluvim, ale tohle .... tohle asi nee.....

Kdybyste to nekdo prelozil, tak ste hodne dobry....

:) No i kdyz si rikam: obrazku je tam hodne, schemata tam taky jsou .... hergot, to by bylo, abychom to mi cesi nedali dohromady i bez popisu nee??? :D :D :D

[Editováno 4/1/02 Ondra]

Share this post


Link to post
Share on other sites

vcelku dobra stranka, hlavne galerie. tam je inspirace milion. myslim si ze rec obrazku je jasna a srozumitelna. ted uz jen nejakeho ferdu mravence a dat auto na tyden nekam do tunerske garaze.... ba ne. ja bych do toho nesel touhle cestou. preferuji chip, sani a vyfuk. pripadne dat casti ze 110 konoveho hdicka. tohle je 100% funkcni, ale prijde mi to vice-mene barbarske. jakou mas barvu te 306 ky? tridverak? nova? a vse je ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta 306 je rv2000, motoricky rozhodně OK, ale mám už dost navrdláno 73000 :cool: Co vzduchový filtr, prý je to taky dost velký rozdíl,...ale neznám nikoho kdo ho má

Share this post


Link to post
Share on other sites

filtr? co to je? to je zaklad! bezesrandy. nevim jak komu, ale me po "instalaci" filtru JR se zlepsil chod motoru ve vyssich otackach. rikam, to same hdi jako mas ty, ale melo to najeto 0-25000 km. dal jsme to tam cca ve 20000, kdyz uz byl motor dobre "rozjetej". dneska mam 206 hdi se sacim kitem. chces ten muj puvodni filtr ze 306ky? je jetej cca 5000, ale jak vis, das 500,- za cistici sadu a prezije i tvoje auto. stal asi 2500, dam ti ho za litr. me je k nicemu a dat ho k autu je jako ho vyhodit. je to ten lichobeznikovej tvar. za litr to muzes vyzkouset a kdyby to nebylo ono, neutratis 2500. jen tak na okraj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám 306 HDI 66kW přechipovaný na 84 a sání, jestli se chceš svézt.....

Zatím žádný problém, když s tím člověk nehodlá závodit tak bych se nebál ani životnosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.