Sign in to follow this  
Followers 0
xVlasta

Náhla spotřeba oleje

23 posts in this topic

Zdravim, mam nasledujici problem, o vikendu jsem najel cca 1000 km (trosku ostrejsi jizdy) a ztratilo se mi tak litr a neco oleje, do te doby to bylo vsechno v poradku (menil jsem olej pred 3500km), auto mam 2 mesice a puvodni majitel tam mel mineralni olej (to se zjistilo, kdyz se vypoustel),ja jsem tam dal polosyntetiku, auto slape v pohode, ale tohle me dost zarazilo (to moje skodarna si vzala stejne a byla o 12 let starsi....) a jeste jsem si vsimnul ze mam na merce oleje drobne kapicky vody.....ze by tesneni pod hlavou bylo v haji ?? Zjisti mi to diagnostika ??? Setkal jste se s tim nekdo ?? Vzduchovy filtr, je cistej a pod autem taky nepozoruji zadnou olejovou skvrnu.

Diky cau Vlasta (mam 405 1.6 GLXi)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na měrce oleje máš kapičky vody? A když se podíváš do expanzky, je tam ve vodě znát olej, nebo ne?

Diagnostika motoru nic takového nezjistí, ta čte jen údaje z ŘJ motoru.

Jinak, vyšší spotřeba oleje při ostřejší jízdě není nic zvláštního, ale přes litr na 1000 km už je hodně...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nadrzka, na chladici kapalinu se zda byt cista...(bez oleje), pred 1500km jsem doleval cca 0,5 litru destilky do chladice, dneska mi uz nez jsem jel do prace blikla kontrolka o stavu chladici kapaliny, ale hned zhasla.... teplota motoru behem jidzy, je tech 88 - 92 °C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to nevím, takhle. Pokud by tekla voda do oleje (a naopak), budou v expanzce stopy oleje a na měrce oleje uvidíš emulzi. Pokud byla měrka jen malinko orosená, a není tam emulze, nemusí to nic znamenat.

Pokud to "jen" žere olej, může to být něco z mnohokrát zde popisovaných věcí - v lepším případě gufera ventilů, v horším třeba kroužky.

Pokud tam dřív byl minerál, a dal jsi tam teď polosynte, vyměň olej dřív, zvláš? pokud se opravdu hodně špiní. Co používáš za tu polosyntetiku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm. Taky bych chtěl mít někde kámoše...

Dával bych pozor na to, jestli se na měrce nezačne objevovat emulze, a ve vodě olej. A holt dolíval olej, a brzy jej vyměnil. Moc víc ti takhle na dálku neporadím, už tak je to věštírna...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadarmo ten olej neni....(taky za nej platim)

:D

Vcera jsem oddelal nalevaci vicko (pro olej) a bylo to pekne zasrany, tak jsem to poradne setrel a budu to vice hlidat a uvidi se .... diky cau Vlasta

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já to teď řešil taky a bohužel dneska jsem byl nemile překvapen,když se zjistilo,že to není guferamama na ventilech,ale kroužkama!Ventily,válce ap. jsou krásně hladké,ale "fouká" to přes kroužky.Oddie pošli mi prosím ještě jednou to číslo ú.Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednoduchá rada!Dej zpátky minerál,projed a uvidíš.Kompresní tlaky bych změřil a pak řešil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazdar vsichni, o vikendu jsem to kolem motoru "prolezl" a co jsem nenasel, od nalevky pro olej k motoru mam prasklou tu gumnovou hadici (je to u vrchu v tom zahybu). Je dost mozne ze by to mohla byt pricina toho ubytku oleje ...?! A vysvetlovalo by to ze pod autem nemam olejove skvrny, ale ze se ztraci behem jizdy.....je to mozne ??? No budu ji muset vymenit...nemate poneti kolik pak by mohla stat ??? (je 2-vyvodova)

Diky cau Vlasta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo tak tu mam ruplou taky, dela mi to, ze mam zaspinenej blok motoru, jinak ale kapky na zemi to nezanechava.... Dela mi to spotrebu kolem 1 litru na 5tis km, takze to zatim neresim (se mi tam neche hrabat)....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondra: Já vědět, že mám prdlou hadici, tak z toho nespím. Koukej to vyměnit!!!! :D :D :D :

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak hadici jsem vymenil, ale nastala jina situace, od tesneneni pod hlavou mi zacal slzet olej.... :o takze ho budu muset vymenit, nevite nahodou nekdo kolik pak stoji ??? (na 405 1.6 glxi). Jo a taky se mi ztraci voda ... mam podezreni, ze bu to mohlo jit i pres to tesneni, protoze na merce oleje, mam emulzi), tak doufam, ze uz to po te vymene budu vse ok, uz by jsem tuhle kapitolu ztraceni oleje rad uzavrel. :)

Diky cau Vlasta

Share this post


Link to post
Share on other sites

xvlasta no já jsem měl to samé jako ty po 1000km se mě stratilo 1l oleje.Tak jsem zajel ke znamímu co děla peugeoty a zjistil že mám na ventilech jsou takové gumy a ty byli ztvrdlé tak pouštěli olej pryč..Ty se vyměnili a bylo po závadě ... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mi to dělalo na autě to samé...ovšem nakonec největší únik byl zjištěn přes kroužky!Gufera na 1.9 stojí cca 400Kč,když už je to rozebrané,tak se počítá i s těma různýma těsněníma,kde sada stojí cca 1300.- nebo tak nějak mi to ukazovali v servisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo Harry je to tak přesně mě to stálo jako tebe .. No vlastně jěště víc protože jsem špatnou řemenici na rozvodech takže to stálo víc.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mi tam ještě zároveň cosi vrzalo či co a zjistilo se že je to nějaká kladka a ta sviňa stojí tuším 2500.- Kroužky tam jsou dva typy jedna sada za cca 2500 a jedna za 6000.- mají různou tlouš?ku (tuším o milimetr)Ono samostatně jsou to relatívně drobnosti,ale celkem to hodí pěknou sumičku. :-( ale co bychom neudělali pro své miláčky :-)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cau diky za reakce,ale auto mam od vcerejska v servisu a zitra snad budu vedet kolik pak to hodi, v nedeli se mi stala dalsi neprijemna vec, zacal mi valit olej z motoru :o, asi by jsem to typl, ze mi odesel snimac. ted mam dokonale zakonzervovanej motor i s podvozkem..... Jsem zvedavy kolik pak to bude stat..... no necham se prekvapit....:( jak uz tu bylo zminene...co by jsme pro sve milacky neudelali..... :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.