Sign in to follow this  
Followers 0
hektor

Snímač teploty motora

13 posts in this topic

Môže my niekto poradi?, čo môže by? so snímačom teploty motora? Občas po naštartovaní okamžite ukazuje 70 stupňov a keď sa zahreje tak sa vyšplhá až na 110 stupňov. Po pár kilákoch spadne na 90 stupňov.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muze byt rozbite ;) Jako prvni bych cvicne prosel vsechny kontakty a draty, jako druhe bych zkusil hned po nastartovani, az to ukaze tech 70 stupnu zmerit teplotu vody nejakym multimetrem, abych mel jistotu ;) a pak bych mozna zacal premyslet o novem cidlu. Jeste mne napadnul vadny termostat, ale podle to chovani tomu neodpovida (hned 70*C - je to tak?). Co mas za auto? Jo uz to vidim 405 SRDT. Mas tam EGR?

Dydzej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vdaka Dydzej, ale kedze vlastnim svoju 405 SRDT 1,9 len 3 tyzdne ( moje prve auto ), tak netusim co je to EGR a ani kde by som nasiel to cidlo teploty!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čidlo teploty je na tělese termostatu. Jsou tam dvě za sebou, jedno je snímač pro teploměr, druhé je spínač pro kontrolku přehřátí.

EGR ventil je ventil mezi sacím a výfukovým potrubím (na svodech), při určitých režimech přepouští část výfukových plynů zpět do sání, kvůli lepším emisím... Pokud tam máš EGR, je na termostatu ještě jedno čidlo teploty, právě pro EGR ventil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, a k té tvojí závadě - to bude pravděpodobně jen nějaký zoxidovaný kontakt, zkus je důkladně ošistit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hektor: sorry, ja se nedostal k tomu ti hned odepsat, ale Oddie to vysvetlil stejne lip.

Oddie: nebo na tom telese termostatu treti cidlo neni, ale to je pak to jedno z tech dvou zrejme zdvojene, aspon si to myslim...tak to mam totiz ja ;) Pravda, jeden konektor tam mam plonkovej, ale fakt neni kam zapojit. A zda se, ze to cele chodi.

Jak se ma vlastne chovat kontrolka prehrati - ma se rozsvitit (pro kontrolu ze funguje) kdyz clovek zapne elektriku ve spinaci skrince a po nastarovani zhasnout (to asi urcite)?

Dydzej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dydzej, kontrolka mi svieti len pri štartovaní, po naštartovaní zhasne. Blbne mi len ručička. Hneď po naštartovaní vyskočí na 70 stupňov - motor ešte studený. Počas jazdy, keď sa motor zahrieva sa pomaly šplhá až na 110 stupňov. Všimol som si, že ten rozdiel teplôt studený/zahriaty je OK, t.j. zodpovedá rozdielu, keď mi ručička neblbne. Všetko sa to upravý po niekožkých kilákoch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dydzej: nevím, jak to je, když to EGR nemá svůj snímač, klidně to může brát údaj o teplotě z čidla teploměru, nezkoumal jsem to. Donedávna jsem ani nevěděl, že EGR funguje až po dosažení určité teploty, na to mě tu někdo upozornil...

Jo, kontrolka přehřátí se rozsvítí po zapnutí klíčku, a po startu zhasne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vostik: je takova kulata cervena :D :D :D

Jinak je to takove "hladove oko" u teplomeru, akorat v prave casti budiku za koncem stupnice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neví někdo náhodou,kde je na 106 benzín 1,4 snímač teploty oleje?Mně se klepe ručička (občas spadne na nulu,za chvíli se vrátí),je to asi v čidle,nebo drátech.Kde čidlo hledat? (lidi,v motoru je drátů....)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.