Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

EGR NA 405 1,9D


AXL

Recommended Posts

Počkej, počkej. Co je to za auto?

EGR otevírá či zavírá v závislosti na otáčkách a poloze plynového pedálu. Při volnoběhu zavřený, při zvýšených otáčkách otevírá a pouští část výfuk. plynů do sání, a při plném plynu se opět zavře.

Napiš, co je to za auto, pak ti (možná) řeknu víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jé, já jsem slepej :D:D:D

Takže, když to nepřipojíš, tak to jezdí tak jak má??? Já mám na 1,9D EGR ventil taky odpojený, když jej zapojím, je motor trochu "tupější", pokud nedám plný plyn.

Co mě ale v tvém popisu trochu mate, je to čidlo na termostatu - já žádné čidlo na EGR nemám! Jak jsem psal, EGR je ventil mezi sacím a výfukovým potrubím, otevírá se po dosažení necelých 2tis otáček (elektrický ventil nad hl. brzd. válcem, vedou k němu 2 hadičky s podtlakem od vývěvy). Při plném plynu se zavře - na vstřik. čerpadle je mechanický ventil, také k němu vedou dvě hadičky s podtlakem. Takže, určitě mluvíme oba o tomtéž?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo takhle. Já mám 309 1,9D '91 - to by mělo být stejné, ten motor. To musím schválně vyzkoušet, jestli EGR otevírá až při zahřátém motoru, to mě totiž, přiznám se, nikdy nenapadlo.

Na tělese termostatu mám dvě čidla - jedno je snímač k teploměru, druhý je snímač (spínač) ke kontrolce přehřátí - jsou tedy na sobě nezávislé. Pokud je EGR řízen i podle teploty, bude pravděpodobně napojen na snímač k teploměru.

Pokud se EGR při zvýšených otáčkách otevře, ale při plném plynu zůstane otevřený, viděl bych závadu v tom mechanickém ventilu na vstřikovacím čerpadle - buď je špatný, nebo je jen špatně seřízené táhlo k němu.

Nicméně, jak jsem psal, EGR mám taky odpojený, vytažením konektoru na tom el. ventilu. Takže pokud se to s odpojeným EGR chová tak jak má, ničeho bych se neobával. Na případné měření emisí to nemá vliv - ty se měří při plném plynu...

A ještě k tomu filtru sání od oleje - máš tam takový ten molitanový "kyblík"? Ten má být od oleje, taky se má správně ten molitan při výměně olejem nastříkat, jinak pořádně nefiltruje. Pokud tam motor nehází toho oleje vysloveně moc, že by v tom ten filtr "plaval", je to v pořádku. A ještě jedna věc, hladinu oleje v motoru udržuju spíš na dolní rysce - pak toho oleje nehází do sání tolik. Zato když jsem nalil olej na horní rysku, vždy to poměrně rychle vyplival. Dělaly mi to oba diesely, co mám doma, a kamarádovi taky, takže to asi nebude náhoda...

Sorry, jestli to nemá moc hlavu a patu, píšu to mezi prací... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...